خانه و آشپزخانهصوتی و تصویری

راهنمای خرید 19 مدل ام پی تری پلیر (پخش کننده چند رسانه‌ای پرتابل) + قیمت روز

امروزه زندگی همراه با موسیقی در جریان است. هنگام پیاده‌روی و دویدن یا سفر و تفریح موسیقی عضو جدانشدنی است. امروزه انواع ام پی تری پلیر ها (MP3 player) وجود دارد که در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف تهیه و تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها براساس نیاز افراد تولید می‌شوند، برخی از آن‌ها در اندازه‌های بزرگ و مناسب برای مهمانی‌های چند صد نفره هستند در حالی که برخی از آن‌ها کوچک هستند و در جیب و کیف جا می‌‎شوند. ولی در بین این همه پخش کننده های چند رسانه پرتابل یا ام پی تری پلیر کدام یک را انتخاب و خرید کنیم؟ نگران نباشید!!! ما در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا با توجه به نیاز خود بهترین ام پی تری پلیر را با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمائید. پس در ادامه با کالا نقد همراه باشید…

در انتهای این پست می توانید پرفروش ترین ام پی تری پلیر های پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

تاریخچه ام پی تری پلیر

ام پی تری پلیر در واقع پروژه تکمیل شده ضبط کاست همراه که نام آن ها واکمن بوده می باشد، به این نکته توجه داشته باشید که در حال حاضر شما در هر زمان و در هر حالی می توانید آموزشی گوش کنید و از آن لحظه تمام لذت را ببرید اما در گذشته چنین امکانی وجود نداشت. در این زمان شرکت ها به فکر ساخت واکمن افتادند که برندی به نام سونی از همه پیشه گرفت و برای اولین بار این دستگاه پخش موسیقی همراه را وارد بازار کرد که البته در فروش این دستگاه میلیون ها سود کرد و اعتبارش هم زیاد شد.

این دستگاه ها در سال 1979 وارد بازار شد و سلطنت آن، تنها 11 سال طول کشید و در سال 1990 تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشت و عصر دیجیتال پای خود را جای پای عصر آنالوگ گذاشت و در واقع عصر رایانه ها آغاز شد، این عصر به صورتی آغاز شد که نسل واکمن ها و نسل دستگاه های آنالوگ را به خاطره تبدیل کرد. بهتر است بدانید اولین شرکتی که Mp3 player را تولید کرد SeaHan نام داشت و این دستگاه را با نام MP man وارد بازار کرد.

👈بهترین ام پی تری پلیر ها را اینجا ببینید + قیمت روز + خرید اینترنتی👉

MP3 Player (ام پی تری پلیر) چیست؟

ام پی تری پلیر یک دستگاه دیجیتالی ذخیره سازی اطلاعات است که برای ذخیره و پخش فایلهای موسیقی که به صورت MP3 فشرده شده اند طراحی شده است. به زبان ساده یک فایل موزیک MP3 حاوی صوتی است که در نوع خاصی از فایل ذخیره شده و با تکنیکی مخصوص ایجاد شده است، این تکنیک به شکلی است که مقدار فضایی که برای ذخیره سازی فایل لازم است را کاهش می دهد.

انواع پخش کننده های چند رسانه ای پرتابل (ام پی تری پلیر ها)

پخش‌کننده‌های موسیقی (ام پی تری پلیر ها)  از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند. پخش‌کننده‌های موسیقی کوچک از طریق بلوتوث و یا هندزفری قابل استفاده هستند. می‌توان این دستگاه‌ها را در جیب و کوله‌ی خود قرار داد و هنگام ورزش و دویدن از شنیدن موسیقی لذت برد.
هر یک از پخش کننده‌ها امکانات خاص خود را دارند و از فرمت‌های خاصی پشتیبانی می‌کنند. برخی از آن‌ها دارای صفحه نمایش هستند و جزییات پخش را نشان می‌دهند در حالی که برخی از آن‌ها فاقد صفحه نمایش هستند. برخی از جدیدترین نمونه‌های آن‌ها دارای پورت‌ها و خروجی‌های HDMI و USB هستند و از این طریق به دستگاه‌های دیگر نظیر گوشی تلفن همراه و لپ‌تاپ متصل می‌شوند.
پخش‌کننده‌ها تنها برای گوش دادن فایل‌های موسیقی نیستند بلکه اکثر آن‌ها از موج رادیو FM هم پشتیبانی می‌کنند. اولین پخش کننده‌ها دارای کارت حافظه بودند و تنها موسیقی موجود در آن را پخش می‌کردند. برخی از پخش کننده‌های موسیقی جدید همچنان شبیه به این مدل‌های قدیمی هستند و فقط از کارت حافظه‌ی مخصوص به خود پشتیبانی می‌کنند.

ام پی تری پلیر1-کالا نقد

8 نکته مهمی که قبل از خرید ام پی تری پلیر (MP3 Player) باید به آن‌ها دقت کنید.

1- سازگاری ام پی تری پلیر

یکی از مهم‌ترین گزینه هایی که برای خرید ام پی تری پلیر ها باید بررسی کنید سازگاری Player با محیط های مختلف و فرمت های تحت پشتیبانی این Player است. به‌طور مثال اگر سیستم کامیپوتر شما Mac است به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما یکی از Player های Apple یعنی یکی از iPod ها را تهیه کنید تا مطمئن باشید با Mac شما سازگار است. البته سیستم‌عامل Windows با اغلب Player ها حتی iPod سازگار است و جای نگرانی در این مورد نیست.

برای اطمینان از اینکه Player شما بیشتر فرمت های صوتی را پخش می‌کند، لیست فرمت های صوتی مختلف و اصلی را در ادامه عنوان کردیم تا هنگام خرید player این فرمت ها را بررسی کنید و مطمئن شوید Player شما بیشتر فرمت ها را پخش خواهد کرد.

  • AA
  • AAC
  • FLAC
  • MP3
  • MP3Pro
  • OGG
  • WAV/AIFF
  • WMA

2- ابعاد MP3 Player در مقایسه با حجم آن

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید MP3 Player باید به آن توجه کنید سایز آن است. اگر قصد دارید از Player خود، هنگام ورزش استفاده کنید، نوع کوچک آن برای شما مناسب تر است. مانند iPod Shuffle که تنها 9 گرم وزن دارد. البته این Player ها معمولا LCD برای نمایش شماره یا نام آهنگ ها ندارند و حافظه ذخیره‌سازی آن‌ها نیز خیلی زیاد نیست. iPod Shuffle تنها 4 گیگابایت حافظه دارد و می‌تواند نزدیک به 1000 آهنگ را در حافظه خود ذخیره کند.

یکی از معمول و بهترین MP3 Player های کوچک و کم وزن که به‌راحتی به لباس شما متصل می‌شود و لازم نیست نگران گم شدن آن باشید، iPod Shuffle است. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد این iPod اینجا کلیک کنید.

اگر فرد منظمی نیستید و همیشه وسایل خود را در کیف دستی یا اتاق خود گم می‌کنید بهتر است به فکر خرید Mp3 Player خیلی کوچک هم نباشید چون واقعا به دردسر خواهید افتاد.

3- کیفیت صدا

بررسی این مورد برای کاربرانی که قصد خرید Player دارند، ممکن نیست. مگر اینکه فروشنده از تمام Player ها یکی برای تست داشته باشد و شما یک آهنگ را در Player های مختلف و با یک هدفون گوش کنید. ازآنجاکه این تست برای شما ممکن نیست به شما پیشنهاد می‌کنیم، یا در مورد Player با بهترین کیفیت صدا تحقیق کنید یا در بخش نظرات همین مقاله در مورد Player که بهترین کیفیت صدا را دارد، سؤال بفرمایید.

4- مشاهده فایل‌های ویدئویی

اگر مشاهده فیلم حتی در نمایشگر های کوچک هم برای شما لذت بخش است، به شما توصیه می‌کنیم هنگام خرید Mp3 Player به سایز صفحه‌نمایش و حجم حافظه آن توجه کنید. iPod نسل چهارم یکی از گزینه‌های خوب در MP3 Player های دارای صفحه‌نمایش است که می‌تواند نیاز شما را به خوبی برآورده کند.

5- عمر باتری

در هنگام خرید ام پی تری پلیر به mAh باتری دستگاه خود برای آگاهی از عمر باتری توجه کنید.

6- اتصال به رادیو، اینترنت و بلوتوث

اگر به رادیو گوش کردن، علاقه دارید توجه کنید که Player شما حتما رادیو هم پخش کند. بعضی از MP3 Player ها مستقیما از رادیو ضبط می‌کنند. تعداد کمی از MP3 Player ها نیز مانند iPod Touch به‌صورت بی‌سیم به اینترنت متصل می‌شوند.

بعضی از Player ها نیز مانند YP-Tp سامسونگ از تکنولوژی بلوتوث بهره می‌برند و شما می‌توانید با هدفون بی‌سیم با Player ارتباط برقرار کرده و به آهنگ ها گوش دهید.

7- حافظه ام پی تری پلیر ها

پیش تر MP3 Player ها از Hard Drive برای ذخیره‌سازی موزیک استفاده می‌کردند ولی با پیشرفت فناوری و کاهش قیمت حافظه ها، Player ها از فلش مموری برای ذخیره‌سازی استفاده کردند.

iPod Classic یکی از انوع player هایی است که حافظه زیادی بین پلیر های Hard Drive دارد.

ولی Flash Memory Mp3 Player که به آن‌ها Solid State mp3 Player گفته می‌شود،  کم حافظه تر هستند .

مزیت Solid State ها نسبت به Player هایی که حافظه بالایی دارند، این است که عمر باتری بیشتری دارند.

8- قیمت ام پی تری پلیر

خرید Player که صفحه‌نمایش بزرگی داشته باشد و حافظه آن نیز نسبت به رقبا بیشتر باشد، هزینه زیادی دارد. بنابراین باید تصمیم بگیرید چه بودجه ای برای خرید خود در نظر دارید تا در این مقاله مدلی مناسب با بودجه شما معرفی شود.

ام پی تری پلیر2-کالا نقد

سوالات متداول در مورد ام پی تری پلیر

تفاوت ام پی تری پلیر ها در چیست؟

اولین تفاوتی که بین این دستگاه ها وجود دارد ابعاد و اندازه آن میباشند که در این صورت بهتر است بدانید که این دستگاه را در چه محیطی قرار است استفاده کنید و آیا مهم است که در چه ابعادی باشد یا خیر، گزینه دوم صفحه نمایش آن میباشد که در این مورد به سه دسته تقسیم میشوند، اولین گزینه Mp3 player هستند که صفحه نمایش ندارند ( این نوع از MP3 player سایز کوچکی دارند و بیشتر برای ورزش مناسب میباشند)، دسته دوم ام پی تری پلیر با صفحه نمایش رنگی می باشد.

( این نوع ام پی تری پلیر از هم نوعان خود دارای ابعاد و اندازه بزرگتری می باشد)، اما دسته سوم ام پی تری پلیر با صفحه نمایش سیاه و سفید یا همان تک رنگ می باشند که ( این مدل از ام پی تری پلیر بیشتر توسط عموم استفاده میشود چون دارای استاندارد های بیشتری میباشد.

تفاوت بعدی که در خرید ام پی تری پلیر بسیار تاثیر گذار است نوع منبع تغذیه آن می باشد در واقع در این مبحث ام پی تری پلیر ها به دو دسته تقسیم میشوند. دسته اول دارای باتری توکار هستند و یک شارژر در جعبه آنهاست که می توانید آن را شارژ کنید اما این گونه از ام پی تری پلیر ها از نظر شارژ بسیار قوی هستند و در نتیجه بهتر است شما از نوع دیگری از ام پی تری پلیر استفاده کنید.

بهترین برند ها در زمینه تولید ام پی تری پلیر ها(پخش کننده های چند رسانه ای پرتابل) کدام مارک ها هستند؟

بهترین برند ها عبارتند به ترتیب اولویت عباتند از: سونی، سامسونگ و …

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام ام پی تری پلیر و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / صوتی و تصویری برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را به ترتیب اولویت گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 19 مدل از پرفروش ترین ام پی تری پلیر ها

درحال دریافت محصولات منتخب ...

راهنمای خرید 19 مدل ام پی تری پلیر (پخش کننده چند رسانه‌ای پرتابل) + قیمت روز - javawait

4 دیدگاه

  1. سلام
    پخش کننده ای داریم که هم فایل موسیقی از فلش پخش کنه هم سی دی هم نوار کاست و در عین حال خیلی هم بزرگ نباشه(مثلا یکم بزرگ‌تر از دست باشه؟)

    1. سلام.
      با توجه به ویژگی‌های مورد نظر، یک گزینه مناسب می‌تواند پخش‌کننده موسیقی “Sony CFDS70-BLK CD/Cassette Boombox” باشد. این پخش‌کننده دارای قابلیت پخش فایل‌های موسیقی از فلش، پشتیبانی از سی‌دی و نوار کاست می‌باشد. همچنین اندازه آن نیز مناسب است و به راحتی در دست قرار می‌گیرد.
      همچنین برای دیدن بهترین ام پی تری پلیر ها روی لینک زیر کلیک کنید.
      پرفروش ترین ام پی تری پلیر ها

  2. سلام وقت به خیر. من یه ام پی تری پلیر یا ام پی فور میخوام که فقط فقط صدای خلی بلند بلش و رم بخوره همین برام کافی پیشنهادتون چیه سپاس گزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *