خانه و آشپزخانهصوتی و تصویری

راهنمای خرید 16 مدل سینمای خانگی و ساندبار (بهترین) + قیمت

در گذشته تلویزیون‌ها، ابعاد و وزن زیادی داشتند و بخش پشتی تلویزیون فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کرد. با تغییر فناوری ساخت تلویزیون‌ها و حضور پنل‌های LCD و LED تلویزیون‌ها بسیار باریک شدند و همین باعث شد تا فضای کمتری در اختیار سازندگان باشد. باریک شدن تلویزیون‌ها باعث شد تا دیگر شرکت‌های سازنده امکان قرار دادن اسپیکرهای بسیار قوی و قدرتمند را در این محصولات نداشته باشند و به سراغ اسپیکرهایی با ظرفیت‌ توان خروجی کمتر بروند. به همین دلیل اگر شما اهل مشاهده فیلم و سریال با تلویزیون باشید و یا اگر دوست داشته باشید که با تلویزیون خود به موسیقی گوش دهید خرید سینمای خانگی و ساندبار می‌توانید بسیار کاربردی باشد و باعث شود تجربه بهتری از محتوا و به خصوص صدای دریافتی برای شما ایجاد شود. بنابراین در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا بهترین سینمای خانگی و ساندبار را از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمائید. پس با کالا نقد همراه باشید…

در انتهای این پست می توانید پرفروش ترین سینما های خانگی (ساندبار) پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

سینمای خانگی بهتر است یا ساندبار؟

امروزه برای ارتقا سیستم صوتی تلویزیون می توان از ساندبار و سینمای خانگی استفاده کرد. اما کدام یک گزینه بهتری است؟ در زیر هر یک را به طور کامل توضیح می دهیم و مزایا و معایب هر کدام را نام می بریم.

منظور از ساندبار چیست؟

ساندبار یک سیستم صوتی جمع و جور و کوچک است که به راحتی می‌توانید آن را در جلوی تلویزیون خود قرار دهید و به تلویزیون متصل کنید؛ ساندبارها در دو حالت و به صورت یک بار تنها و یا به همراه یک ساب ووفر ارائه می‌شوند و صدای آنچه در تصویر دیده می‌شود را به صورت استریو برای شما پخش می‌کند؛ البته این نکته نیز قابل ذکر است که برخی از ساندبارهای جدید قابلیت شبیه‌سازی افکت سینمای خانگی را نیز دارند.

👈بهترین ساندبار ها را اینجا ببینید + لیست قیمت + خرید👉

مزایای ساندبار چیست؟

در زیر به 3 نکته از مزایای ساندبار اشاره می کنیم که عبارتند از:

1- ساندبارها گزینه‌ی بهتری برای آپارتمان‌های کوچک هستند.

ساندبارها مجموعه‌ی کوچکتری نسبت به سیستم‌های سینمای خانگی هستند. همچنین ساندبارها از تعداد قطعه کمتری نیز تشکیل شده‌اند و یک ساندبار ماکسیموم ۳ جزء جداگانه دارد درحالی که یک سیستم سینمای خانگی دارای حداقل ۶ قطعه (۵ اسپیکر + ساب‌ووفر) هستند. به همین دلیل نیز برای استفاده در آپارتمان‌های کوچک (کمتر از ۵۰ متر مربع) در انتخاب ساندبار یا سینمای خانگی استفاده از ساندبار به دلیل اشغال فضای کمتر آن پیشنهاد می‌شود.

2- ساندبارها قیمت پایین‌تری دارند.

منظور این نیست که در مقایسه ساندبار یا سینمای خانگی، ساندبارها محصولات ارزان قیمتی هستند؛ بلکه بسته به برند، مدل، قابلیت‌ها، جنس مواد بکار رفته و دیگر موارد می‌توانند بسیار گران‌قیمت نیز باشند. اما در مقایسه با یک سیستم سینمای خانگی با ویژگی‌های مشابه، قیمت پایین‌تری دارند.

3- نصب ساندبار ساده‌تر است.

زمانی که می‌خواهید یک ساندبار تهیه کنید نیازی به توجه به ابعاد و نوع چیدمان اتاقی که می‌خواهید از ساندبار در آن استفاده کنید ندارید؛ زیرا ساندبارها به حالت‌های مختلفی می‌توانند نصب شوند.

ساندبار را می‌توانید روی میز تلویزیون و در جلوی تلویزیون خود قرار دهید یا آن را بر روی دیوار در سمت بالا یا پایین تلویزیون خود نصب کنید.

مشاهده بهترین ساندبار ها در تکنولایف

سینمای خانگی و ساندبار1-کالا نقد

منظور از سینمای خانگی چیست؟

سینمای خانگی برخلاف ساندبارها در ست‌های چند قطعه جدا از هم ارائه می‌شوند که هر قطعه موقعیت نصب مشخصی دارد و باعث می‌شود تا شما صدای محیط فیلم را از جهات مختلف بشنوید و شبیه سازی این امر صورت بگیرد که شما در میان محیط فیلم هستید و صداها با توجه به موقعیتی که زاویه دید شما نسبت به تصویر است شنیده می‌شود.

اما این قابلیت فوق‌العاده هزینه‌های خود را نیز دارد، جاگیرتر بودن سینما‌های خانگی نسبت به ساندبارها و هزینه بالا‌تر آنها و نصب سخت‌تر آن‌ها از این هزینه‌ها هستند.

همچنین ست‌های سینمای خانگی با توجه به میزان تفکیک موقعیت صدا در ست‌های ۲.۱، ۳.۱، ۵.۱، ۷.۱ و ۷.۲.۱ ارائه می‌شوند.

👈محبوب ترین سینما های خانگی را در دیجی کالا ببینید! + لیست قیمت + خرید آسان👉

مزایای سینمای خانگی چیست؟

در زیر به 3 نکته از مزایای سینمای خانگی اشاره می کنیم که عبارتند از:

1- مناسب آپارتمان‌های بزرگتر

اتاق‌های بزرگتر نیاز به اسپیکرهای بزرگتری نیز دارند تا فضای آن‌ها با صدا پر شود و ساندبارها قابلیت این کار را ندارند. به همین دلیل بهتر است برای اتاق‌های و آپارتمان‌های بزرگ (۹۰ متر مربع و بالاتر)، یک سیستم سینمای خانگی تهیه کنید.

2- کیفیت بالاتر صدای سینمای خانگی

همانطور که گفتیم ساندبارها مجموعه‌ی کوچکی هستند و تولید کنندگان ساندبار تلاش می‌کنند تا ماکسیموم تعداد اسپیکر را در کوچکترین بسته موجود جای دهند تا بهترین کیفیت صدا و بهترین تجربه صوتی را به شما ارائه دهند و این روش بهترین روش ممکن برای داشتن واضح‌ترین صدا با عمیق‌ترین بیس و بلندترین وکال‌ها و ریز ترین میزان تربل نیست.

3- سیستم سینمای خانگی جایگزین سینما رفتن می‌شود.

سیستم سینمای خانگی شما را غرق محتوا می‌کند و شما را در قلب ماجرا قرار می‌دهد. با شبیه‌سازی شدن صدا از جهت‌های مختلف و نه تنها سمت راست و چپ، بلکه از جلو، عقب، بالا و پایین حس بسیار طبیعی‌تری نسبت به فیلمی که در حال تماشای آن هستید پیدا می‌کنید.

این قابلیت برای گیمینگ نیز مناسب است به طوری که در محیط بازی‌های آنلاین و جنگی، این نکته که بتوانید موقعیت دشمنان خود را از طریق صدای آن‌ها در بازی تشخیص دهید اهمیت زیادی دارد و حتی تکنولوژی DTS Headphone:X فناوری‌ای است که برای استفاده در یک هدست گیمینگ حرفه‌ای مانند هدست لاجیتک G935 طراحی شده‌ و اجازه می‌دهد تا این شبیه‌سازی موقعیتی صدا به صورت ۳ بعدی را تنها به وسیلۀ یک هدست استریو انجام دهید.

و اما در مورد نتیجه گیری درباره ی سوال بالا که سینمای خانگی بهتر است یا ساندبار؟ باتوجه به مزایا و معایب هرکدام انتخاب با خود شما است که کدام یک پاسخگوی نیاز شما در آینده خواهد بود.

سینمای خانگی و ساندبار2-کالا نقد

در هنگام خرید سینمای خانگی و ساندبار به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قبل از خرید سینمای خانگی و ساندبار به 5 نکته مهم زیر توجه کنید.

1- میزان فضای محیط

از موارد مهمی که بایستی فارغ از جنبه های فنی برای خرید یک سیستم پخش خانگی به آن توجه داشته باشید، توانایی تولید صدای آن نسبت به متراژ فضایی است که می خواهید از آن استفاده نمایید. حواستان باشد اگر محیط شما کوچک باشد و بخواهید از سینماهای خانگی بزرگ و قوی استفاده نمایید، فقط پولتان را دور ریخته و هیچ لذتی نیز از پخش صدای فیلم و موزیک مورد علاقه تان نخواهید بُرد! البته این مورد در وضعیت برعکس؛ یعنی داشتن فضایی نسبتا وسیع اما استفاده از ساندبار نیز کاملا صدق می کند.

2- برخورداری از ریموت کنترل

ذکر این مورد هم با توجه به وجود مدل هایی از سینمای خانگی در بازار که فاقد ریموت کنترل هستند، واجب است. یادتان باشد کم و زیاد کردن صدا از راه نزدیک و از طریق دکمه های تعبیه شده بر روی سیستم پخش خانگی شما، می تواند در دراز مدت سبب آسیب های شنوایی به گوش هایتان شود؛ پس بهتر است همیشه به فکر خرید سینمای خانگی باشید که از یک ریموت کنترل کاملا مجهز و قدرتمند برخوردار باشد.

3- ظاهر و نمای خارجی بلندگوها

شاید در وهله اول بسیاری از شما خریداران عزیز بگویید که این بلندگوها زشت هستند و یا اینکه از طراحی زیبایی برخوردارند؛ اما حقیقتش را بخواهید شکل ظاهری یک بلندگو تنها برای چشم نوازی و افزایش جذابیت های محیطی محل زندگی و یا کار شما در نظر گرفته نمی شود و نمای خارجی یک بلندگو در خروج صدا از آن و همچنین پخش و پوشش آن در فضای مورد نظر شما بسیار مهم و تاثیر گذار است!

4- قیمت سینمای خانگی

قیمت سینمای خانگی برحسب خیلی از فاکتورهای به کار رفته در این نوع از سیستم های پخش صوتی معین می شود. از توانایی های در نظر گرفته شده برای آن ها بگیرید تا تعداد باندها و همچنین نوع طراحی استفاده شده برای آن می تواند سبب ایجاد تغییر در قیمت نهایی یک سینمای خانگی شود. خریداران محترم توجه داشته باشید که امروزه کمپانی های بسیار زیادی در راستای تولید سینماهای خانگی برآمده اند که شما می توانید با توجه به میزان بودجه و همچنین نظر و سلیقه خود، یکی از محصولات صوتی آنان را که معمولا از قابلیت اتصال به تمامی تلویزیون های LCD، LED و … برخوردار هستند را خریداری نمایید؛ اما حواستان باشد خیلی بهتر است اگر برند تلویزیون شما با برند سینمای خانگی آن یکی باشد.

5- کانال های بیشتر صوتی

و اما مورد آخر که شما به عنوان یک خریدار بایستی به آن در هنگام خرید یک سینمای خانگی توجه کنید، کانال های پخش بیشتر بلندگوهای به کار رفته در سینمای مورد نظر شماست! به این قضیه این طور نگاه کنید که هر چه بلندگوهای سیستم شما از کانال های صوتی بیشتری پشتیبانی کنند، قطعا شما نیز شنونده دقیق تری نسبت به انواع امواج صوتی بلند و کوتاه در محیط خواهید شد. لازم به ذکر است سینماهای خانگی در مدل های ۱.۲، ۱.۵ و ۱.۷ تولید می شوند که عدد اول از سمت چپ تعداد ساب ووفر است و  عدد بعد از آن تعداد بلندگوها (اسپیکر) می باشد.

سینمای خانگی و ساندبار3-کالا نقد

سوالات متداول در مورد سینمای خانگی و ساندبار

از شرکت‌های تولیدکننده‌ی ساندبار و سینمای خانگی چند برند را نام ببرید؟

سامسونگ، جی بی ال، ال‌جی LG و پاناسونیک برخی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی ساندبار و سینمای خانگی هستند.

چگونه ساندبار را به تلویزیون وصل کنیم؟

هر ساندبار دارای ورودی دیجیتال متفاوتی برای قیمت و مشخصات فنی آن است، صرف نظر از اینکه به کاربران با کابل کواکسیال یا فیبر نوری ارائه شود.

اکثر تلویزیون ها یک یا هر دو خروجی دارند و دست کاربر را بازتر می کنند تا بتوانید آن را به ساندبار خود متصل کنید. این کابل ها می توانند سیگنال های استریو با کیفیت بالا را منتقل کنند، اما باید بدانید که برای صدای فراگیر چندان مناسب نیستند.

ساندبارهای سطح بالا نیز با ورودی و خروجی HDMI در دسترس هستند و معمولاً مدرن ترین نوع ساندبار هستند. همانطور که می دانید کابل های HDMI توانایی انتقال اطلاعات بیشتر از فیبر نوری را دارند و همچنین توانایی باز کردن فرمت های صوتی با کیفیت بالاتر و فرمت های صوتی فراگیر را دارند.

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام سینمای خانگی (ساندبار) و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / صوتی و تصویری برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 16 مدل از پرفروش ترین سینما های خانگی و ساندبار ها

درحال دریافت محصولات منتخب ...

راهنمای خرید 16 مدل سینمای خانگی و ساندبار (بهترین) + قیمت - javawait

بهترین سینما های خانگی (ساندبار) پیشنهادی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *