آشپزخانهخانه و آشپزخانه

معرفی و قیمت 20 مدل بستنی ساز و قالب بستنی (پرفروش) + راهنمای خرید

امروزه حتما خرید بستنی از بیرون به دلیل راحتی و سرعت، دردسر کمتری نیز دارد اما اینکه بتوانید در خانه با بستنی ساز و قالب بستنی، با طعم و افزودنی‌‌های دلخواه خود بستنی درست کنید و سپس در قالب بستنی شکیل و مورد پسند خود قرار دهید، نه تنها لذت خاصی دارد بلکه برای مهمانی‌‌ها نیز گزینه‌‌ی بسیار مناسبی است. اما بهترین بستنی ساز و قالب بستنی در بازار ایران کدام ها هستند؟ در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا بهترین قالب بستنی و بستنی ساز را با توجه به نیازتان خریداری نمائید. پس در ادامه با کالا نقد همراه باشید!!!

در انتهای این پست می توانید پرفروش ترین بستنی ساز ها و قالب های بستنی پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

نحوه استفاده از قالب بستنی چگونه است؟

از نکاتی که در ابندا باید به آن توجه کنید همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم ای است که اگر قالبتان از جنس سیلیکونی باشد قبل از ریختن مواد درون آن ، قالب را با آب ولرم شستشو کنید تا بستنی بعد از انجماد راحتتر از قالب بیرون بیاید .

مشکل ترین قسمت استفاده از قالب ها ، برداشتن آنها پس از اتمام انجماد است. اگر دسر ،بستنی یا پاپسیکل شما گیر کرده باشد ، زمانی که سعی می کنید آنها را آزاد کنید ، طرح خراب می شود.

یک کاسه را با آب لوله کشی گرم پر کنید. از کاسه ای استفاده کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا قالب داخل آن بنشیند.

قالب را از فریزر بردارید. درپوش یا هر گونه محافظی که بر روی قالب است را بردارید. کف قالب را به مدت 10 تا 20 ثانیه در آب داغ فرو ببرید. قالب را به طور کامل در آب فرو نکنید. قالب را وارونه کنید. بر پشت قالب ضربه بزنید تا مواد منجمد بیرون بیایند.

👈بهترین بستنی ساز ها و قالب های بستنی را اینجا ببینید + قیمت + خرید اینترنتی + ارسال سریع👉

انواع قالب بستنی

1- قالب بستنی پلاستیکی

قالبهای بستنی پلاستیکی به دلیل قیمت ارزانی و طرح های فراوان عروسکی ای که دارند توجه مشتری ها را به خودشان جلب می کنند.

اکثر دلایل نارضایتی از این نوع قالب های بستنی پلاستیکی سخت در آمدن مواد بستنی یا آبمیوه یخی از درون آن هاست که ساده ترین راه حل آن این است که ظرف را به مدت ۱۰تا ۲۰ ثانیه درون یک کاسه یا قابلمه آب گرم قرار دهید .

2- قالب بستنی استیل (قالب بستنی چوبی صنعتی)

از زمانی که حالت های درست کردن بستنی از سنتی به صنعتی تغییر یافت و کارخانه جات بستنی سازی ایجاد شدند شکل و قالب و طعم بستنی ها مدام در حال تغییر است . این نوع قالب های بستنی معمولا از جنس استنلس استیل ساخته می شوند و براساس نیاز مشتری قالب ها می توان آن ها را به هر شکلی ساخت.

قالب های بستنی استیل یا همان قالب بستنی چوبی صنعتی، معمولا برای کارخانه های بستنی سازی تولید شده و برای درست کردن بستنی در خانه به کار نمی روند و طرفداری ندارند زیرا در آوردن بستنی از این جور قالب های سختی خود را دارد.

3- قالب بستنی ایکیا

قالب بستنی ایکیا مدل (chosight) از بهترین انتخاب ها برای درست کردن انواع بستنی های خانگی در رنگ ها و طعم های مختلف است زیرا طراحی اش بسیار ساده و کاربردی است.

این مدل یک پایه دارد تا بعد از این که مایع بستنی یخی خود را داخل آن ریختید به راحتی و بدون دردسر ریزش مایع از اطراف به دلیل تکان های دست در داخل فریزر قرار دهید.

این قالب ها بدون مواد مضر BPA است و از مرغوب ترین پلاستیک ها ساخته شده ،به همین دلیل این نمونه برای درست کردن یک بستنی خانگی سالم بدون استفاده از مواد افزودنی گزینه ای بسیار مناسب است.

قبل از این که مایعات دلخواه خود را درون قالب بستنی بریزید آن ها را با آب ولرم شستشو دهید تا بتوانید بعد از یخ زدگی و منجمد شدن در فریزر بستنی را به راحتی از درون قالب بیرون آورید . برای تهیه ی بستنی می توانید از شیر یا انواع آبمیوه های طبیعی و رنگارنگ استفاده کنید.

با قالب ایکیا می توان شش عدد بستنی خانگی بسیار سالم تهیه کرد تا در فصل تابستان و در دورهمی های خانگی اوقاتی شاد و خوشمزه را سپری کنید.

به دلیل چوب بستنی هایی که هر قالب به صورت جداگانه دارد بیرون آوردن بستنی ، شربت یا آبمیوه های منجمد شده از قالب و خوردنشان توسط کودکان و بزرگسالان بسیار ساده تر خواهد بود.

این نکته را فراموش نکنید که برای طول عمر بیشتر این قالب ها و کاسته نشدن از کیفیتشان ، آن ها را با دست و با شوینده های ملایم شسته و داخل ماشین ظرفشوییی نگذارید.

4- قالب بستنی پاپسیکل

این قالب بستنی با طراحی ساده و جنس سیلیکونس اش از پرطرفدارترین و پرکاربردترین قالب ها برای قالب بستنی پاپسیکل است. این نوع قالب ظرفیت درست کردن بستنی یا پاپسیکل برای ۴ نفر را داراست.

برای جدا شدن راحت بستنی بعد از منجمد شدن و بیرون آوردن از داخل قالب قبل از ریختن مایع درون آن ، قالب را با آب ولرم بشویید.

در قسمت پایینی هر تکه از قالب شیاری برای رد کردن چوب وجود دارد. با این قالب به واسطه جنس نرم و سیلیکونی مشکلی برای جداکردن بستنی از قالب نخواهید داشت در صورتی که در قالب های پلاستیکی این معضل وجود دارد.

5- قالب بستنی سنتی

این نوع قالب ها هم بیشتر مورد استفاده در کارگاه های بستنی سازی سنتی که در آن جا حجم زیادی بستنی ساته می شود به کار می رود و برای درست کردن بستنی های خانگی کاربردی ندارد .

یکی از مشکلات و معضلات کارگاه های بستنی سازی سنتی پس از مرحله ی قالب گیری تخته ای درفریزر های با دمای بالا ، اندازه کردن بستنی به اندازه ظرف بستنی میباشد قالب بستنی سنتی ازجنس استیل است که بستنی را در همان لحظه به اندازه ی استانداردبرش دمی زند و به ظرف موردنظرمنتقل می کند.

بستنی ساز و قالب بستنی1-کالا نقد

قبل از خرید بستنی ساز و قالب بستنی به 13 نکته زیر توجه کنید.

1- طرح محصول

این محصول را در طرح های متنوعی تولید می کنند هر کدام از آنها شکل و ظاهری جذاب به بستنی شما می دهند قالب ها را بصورت طرح های قیفی ، دسته دار وغیره می توان تهیه کرد به همین دلیل طرح قالب را بر اساس نوع بستنی که علاقمند به درست کردن آن هستید انتخاب کنید برای کودکان بهتر است طرحی عروسکی را انتخاب کنید قالب های عروسکی فوق العاده جذاب و دوست داشتنی هستند و کودک شما را جذب خود می کنند.

2- اندازه و ابعاد

از دیگر نکاتی که در زمان خرید انواع قالب بستنی باید به آن توجه کنید اندازه و ابعاد این محصولات است. همه ما فضایی محدود در فریزر برای قرار دادن قالب بستنی داریم. به همین دلیل در زمان خرید این محصولات باید محدودیت‌های خود را در نظر بگیریم. حتماً شما هم تصدیق می‌کنید که جابه‌جا کردن طبقه‌های فریزر کار سختی است. پس اگر ابعاد یا ارتفاع قالب بستنی با توجه به قفسه‌های فریزر شما بزرگ‌تر باشد، عملاً استفاده از آن برای شما کار دشواری خواهد بود. پس در زمان خرید حتماً به این موضوع دقت نظر داشته باشید.

3- جنس قالب

نکته ی دیگری که در زمان خرید قالب بستنی باید به آن توجه کنید جنس و مواد اولیه سازنده این محصولات است. روزانه محققان به‌صورت گسترده بر تأثیر ظروف غذایی بر سلامت ما تحقیق می‌کنند. مثلاً محققان کشف کرده‌اند که ظروف غذایی حاوی BPA یا بیسفنول می‌تواند صدمات جدی به سیستم غدد درون‌ریز وارد کند. برخی از ظروف پلاستیکی حاوی بیسفنول هستند به همین دلیل در زمان خرید انواع قالب بستنی باید به این نکته توجه لازم را داشته باشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید برای کودک دلبندتان در منزل بستنی درست کنید، در استفاده از ظروف پلاستیکی دقت کافی را داشته باشید.

قالب‌های سیلیکونی با مواد اولیه باکیفیت مورد تائید سازمان‌های غذا و دارو در جهان هستند. این قالب‌ها را به‌راحتی هم در فریزر و هم در فر می‌توانید قرار دهید. در ظروف سیلیکونی تا به امروز هیچ‌گونه ماده سمی و آلرژی‌زایی کشف نشده است. به همین دلیل به‌راحتی می‌توانید از ظروفی با این مواد اولیه استفاده کنید.

در حالت کلی قالب‌های بستنی در دو نوع پلاستیکی یا سیلیکونی تولید می‌شوند. مزیت دیگر استفاده از قالب‌های سیلیکونی به نسبت قالب‌های پلاستیکی در آن است که این قالب‌ها نشکن هستند و انعطاف‌پذیری بالایی دارند. این در حالی است که قالب‌های پلاستیکی در اثر فشار ترک برمی‌دارند.

4- سرعت

برای برخی افراد بسیار مهم است که بستنی به سرعت آماده شود لذا به سراغ نوعی از بستنی ساز و قالب بستنی می‌‌روند که کمپرسوردار باشد و همچنین قالب بستنی داخل آن به گونه‌‌ای باشد که با فریزر داخلی خود دستگاه سریعا بستنی به شکل دلخواه آنان در بیاید تا اینکه نوعی را خریداری کنند که پس از آن باید قالب بستنی دستگاه را داخل فریزر قرار دهند.

5- درپوش قالب بستنی

این محصولات را بصورت درپوش دار و بدون درپوش طراحی و تولید می کنند قالب های با درپوش انتخابی بهتر خواهند بود چرا که ویژگی درپوش داشتن از ورود گرد و غبار و آلوده شدن بستنی جلوگیری می کند.

بستنی ساز و قالب بستنی2-کالا نقد

6- ابعاد بخش داخلی قالب

همه ما با شروع آشپزی حتی اگر پختن نیمرویی ساده با اندازه‌گیری مواد آشنا می‌شویم. یکی دیگر از نکاتی که در زمان انتخاب قالب بستنی باید به آن توجه کنید ابعاد داخلی و حجم قالب است. تصور کنید مقداری مشخص از میوه‌ای خاص را آب‌گرفته‌اید که با آن بستنی درست کنید. بعد از ریختن آب‌میوه درون قالب متوجه می‌شوید که مقدار آب‌میوه شما به نسبت حجم قالب کمتر یا خیلی بیشتر است. در این صورت یا برای درست کردن بستنی میوه‌ای آب‌میوه کم می‌آورید یا آب‌میوه زیاد می‌آید. در این صورت جلوگیری از اسراف اجتناب‌ناپذیر است. پس همان‌طور که متوجه شدید داشتن اطلاعات در مورد حجم داخلی قالب بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

7- ظرفیت

تعداد بستنی‌های مجموعه قالب نیز در خرید این محصولات اهمیت دارد. اگر شما خانواده‌ای ۴ نفره هستید، قطعاً قالبی دو عددی برای شما مناسب نخواهد بود. پس اگر می‌خواهید این قالب‌ها را خریداری کنید حتماً به تعداد بستنی‌های مجموعه قالب توجهی ویژه داشته باشید.

8- نوع بیرون آوردن بستنی

امان از بستنی‌هایی که در قالب جا می‌ماند و مجبور خواهید بود با قاشق محتویات درون قالب را میل کنید. این تجربه‌ای غم‌انگیز خواهد بود که بستنی شما از غالب جدا نشود. روش بیرون آوردن بستنی از قالب‌های مختلف، متفاوت است، به همین دلیل در زمان خرید باید به این موضع دقت کافی را داشته باشید. اگر بیرون آوردن بستنی از قالبی خاص برایتان به نظر دشوار می‌آید از خرید آن اجتناب کنید.

9- سر و صدا یا نویز دستگاه

بعضا مشتریان بیان می‌‌کنند که ترکیبی عالی از دستگاه بستنی ساز و قالب بستنی خریداری کرده‌‌اند اما یک چیز آنها را اذیت می‌‌کند و آن هم نویز یا سر و صدای بلند دستگاه هنگام کار کردن است. هنگام خرید به مقدار دسی بل صوتی تولید شده در برگه‌‌ی مشخصات نگاه کنید. برخی از انواع آنها واقعا صدای بلندی دارند و این مخصوصا در جمع مهمانی صورت خوشی نخواهد داشت.

10- راهکارهایی برای جلوگیری از سرریز

برخی از قالب‌ها روی پایه‌هایی خاص قرار دارند و در برخی دیگر زیره قالب مستقیماً روی قفسه فریزر قرار می‌گیرد. اگر عادت دارید لیوان‌های آب و چایی خود را تا لبه پرکنید، احتمالاً قالب‌های بستنی خود را نیز به همین صورت پر خواهید کرد. در آن صورت ممکن است در زمان گذاشتن قالب در فریزر اندکی از آن لبریز کند. اگر قالب‌ها روی پایه‌ای خاص سوار باشند، مواد بستنی روی قفسه فریزر نخواهد ریخت. پس اگر برای تمیز ماند قفسه فریزرتان وسواس هستید به این نکته نیز دقت داشته باشید.

11- شست و شوی راحت

برخی افراد بر این باور هستند که برای اینکه ظروف ضدعفونی شوند حتماً باید آن‌ها را در ماشین ظرف‌شویی بشویند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید حتماً در زمان خرید قالب بستنی به این نکته دقت داشته باشید که آیا امکان شست و شوی آن‌ها در ماشین ظرف‌شویی وجود دارد یا خیر؟

12- قیمت

از دیگر موارد تأثیرگذار که خیال شما را از خرید قالب بستنی راحت می‌کند، قیمت این محصولات است. برای خریدی محصولی باکیفیت و باقیمتی مناسب به شما پیشنهاد می‌کنیم موارد متنوعی از آن را در سایت‌های فروش اینترنتی با یکدیگر مقایسه کنید. با این کار می‌توانید محصول موردنظر خود را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

13- شکل قالب یا فرم نهایی بستنی

اگر در خانه دارای فرزند کوچکی هستید و می خواهید برای فرزند خود بستنی خانگی درست کنید بهتر از نظر او را درباره نوع قالب بستنی بپرسید . در این صورت اگر میوه یا هرچیز سالمی را که فرزندتان نمی خورد را می توانید با قرار دادن در این قالب ها و زیبا جلوه دادن مواد به کودکتان بدهید تا به دلیل زیبایی آن هم که شده بخورد.

بستنی ساز و قالب بستنی3-کالا نقد

سوالات متداول در مورد بستنی ساز و قالب بستنی

چرا باید نکات خرید بستنی ساز و قالب بستنی را بدانیم؟

اغلب بزرگ‌ترها به خاطر دارند زمانی را که در بچگی نوشمک های قرمز و نارنجی را خریداری می‌کردند و بعد از خوردن آن‌ها مجدداً درونش را با نوشابه یا شربت پر می‌کردند و در فریزر می‌گذاشتند. بعدها محققان و پزشکان اعلام کردند که استفاده از بسته‌بندی این‌گونه محصولات برای چند بار به بدن افراد صدمه وارد می‌کند. شاید از خود بپرسید که علت این موضوع چیست؟ پلاستیک‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به ترکیبات آن می‌توانند برای یک‌بار یا چند بار مورداستفاده قرار گیرند. همین ترکیبات مشخص می‌کنند که آیا پلاستیک مورداستفاده قرارگرفته بازیافت شدنی هست یا خیر.

همین عامل مشخص می‌کند که موضوعی به این سادگی چگونه می‌تواند بر سلامت افراد تأثیر بگذارید. پس برای موارد مشابه مثل قالب بستنی نیز باید حتماً به نکات ضروری در زمان خرید آن دقت داشته باشید که سلامت خود و خانواده‌تان را به خطر نیندازید. در ادامه مهم‌ترین نکات خرید انواع قالب‌های بستنی را با شما در میان می‌گذاریم.

بستنی ها یا دسر ها از چه قالبی راحت تر خارج می شوند و چرا؟

بستنی ها یا دسر ها به راحتی از قالب های سیلیکونی خارج می شوند. اینها دارای قسمت های نرم هستند تا بتوانید مواد را به راحتی از قالب خارج کنید.

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام بستنی ساز و قالب بستنی و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / آشپزخانه برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را به ترتیب اولویت گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 20 مدل از پرفروش ترین بستنی ساز ها و قالب های بستنی

درحال دریافت محصولات منتخب ...

معرفی و قیمت 20 مدل بستنی ساز و قالب بستنی (پرفروش) + راهنمای خرید - javawait

بهترین بستنی ساز ها و قالب های بستنی پیشنهادی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *