آشپزخانهخانه و آشپزخانه

راهنمای خرید آسیاب نمک و فلفل {باکیفیت} + قیمت 18 مدل

امروزه، بسیاری از افراد به جای استفاده از نمک و فلفل های آماده از وسیله ای به نام آسیاب استفاده می کنند. آسیاب نمک و فلفل یا نمک و فلفل ساب از جمله وسایلی است که باید در آشپزخانه هر کدبانوی ایرانی وجود داشته باشد. اما بهترین نمک و فلفل ساب (آسیاب نمک و فلفل) در بازار ایران کدام است؟ نگران نباشید!!! ما در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا بهترین آسیاب نمک و فلفل را با توجه به نیاز خود با بهترین قیمت و کیفیت را از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمائید. پس در ادامه با کالا نقد همراه باشید…

در انتهای این پست می توانید پرفروش ترین نمک و فلفل ساب های پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

آسیاب نمک و فلفل چیست؟

امروزه بسیاری از خانم‌های خانه‌دار یا آشپزهای حرفه‌ای تمایلی ندارند که از ادویه‌های آسیاب شده بهره ببرند. به همین دلیل به استفاده از فلفل ساب‌های دستی روی می‌آورند. حال در تعریف این ابزار کارآمد می‌توان گفت که وسیله‌ای که از طریق انداختن دانه‌های فلفل یا نمک درون محفظه‌ی بالای آن و سپس چرخاندن سرپیچ، نمک و فلفل آسیاب می‌شود و مستقیما وارد مواد غذایی خواهد شد. البته فراموش نکنید که ساز و کار همه‌ی فلفل ساب‌ها مثل یکدیگر نیست. برخی از آنها با پیچاندن سری فلفل را آسیاب می‌کنند، برخی دیگر دسته دارند که با چرخاندن دسته فلفل یا نمک خرد می‌شود و بعضی دیگر هم اهرمی هستند؛ که به دلیل وجود دو اهرم، تیغه‌ها عقب و جلو می‌شوند و ادویه‌ها را آسیاب می‌کنند.

👈بهترین نمک و فلفل ساب ها را اینجا ببینید! + قیمت روز + خرید اینترنتی + ارسال سریع👉

انواع آسیاب نمک و فلفل

به طور کلی نمک و فلفل ساب ها به 2 دسته تقسیم می شوند که در ادامه هر یک را به طور اختصار توضیح می دهیم.

1- آسیاب های دستی

این مدل از آسیاب های نمک و فلفل از زیبایی و لذت بیشتری در تهیه و پخت انواع و اقسام غذاها برخوردار هستند و شما می توانید با کمی گشت و گذار در بازار با مدل ها و رنگ های مختلفی از آن ها مواجه شوید و خود از نزدیک شاهد شنیدن صدای خِرت خِرت آسیاب کردن دانه های غذایی مورد نظرتان باشید.

2- آسیاب های برقی

همانطور که از نامشان مشخص هستند با برق شهری کار می کنند و بیشتر مناسب کسانی هستند که خیلی حوصله آسیاب کردن دانه های فلفل و نمک را ندارند و ترجیح می دهند یک دستگاه مجهز این کار را برایشان انجام دهد.

انواع نمک و فلفل ساب‌ از لحاظ جنس

1- مدل فلزی

فلفل ساب فلزی نسبت به مدل چوبی زیباتر و درخشنده‌تر هستند. شستن آنها راحت‌تر است. فقط تنها ایرادی که می توان از این مدل گرفت، وزن سنگین آنها می‌باشد. جنس فلزی هم غالبا شامل استیل، مسی و آلومینیومی می‌شود.

2- مدل چوبی

دوام این مدل نسبت به سایر جنس‌ها بیشتر است و یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های نمک و فلفل ساب می‌باشد. اگر احیانا بر روی زمین بیفتد و یا چیزی به آن برخورد کند، نمی‌شکند. فقط برای تمیز کردن آن ممکن است به مشکل بربخورید، چون احتمال باقی ماندن آلودگی‌ها در آن وجود دارد.

3- مدل پلاستیکی و آکریلیکی

دوام این فلفل ساب‌ها هم مثل مدل چوبی است و طول عمر بالایی دارند. شست و شوی آنها هم راحت است، منتهی ممکن است در اثر گذر زمان دچار ترک خوردگی شوند.

4- مدل سرامیکی

اگر خیلی به خاص بودن وسایل منزلتان اهمیت می‌دهید، پیشنهاد ما به شما دوستان خرید فلفل ساب سرامیکی می‌باشد، چون فوق العاده زیبا هستند. منتهی شکنندگی خیلی بالایی دارند و اگر به زمین بیفتند، قطعا خواهند شکست.

 

آسیاب نمک و فلفل1-کالا نقد

9 نکته مهم برای خرید آسیاب نمک و فلفل (نمک و فلفل ساب)

1- وزن و اندازه

اولین نکته در خصوص انتخاب و خرید آسیاب نمک و فلفل توجه به وزن و اندازه این قبیل محصولات آشپزخانه ای می باشد. یادتان باشد اگر آسیاب شما از نوع دستی باشد، حتما باید دارای وزن مناسبی باشد تا شما بتوانید آن را به راحتی در دست گرفته و عمل آسیاب دانه های فلفل و نمک و غیره را به آسانی انجام دهید. برای اندازه نیز بهتر است به میزان مصرف خود توجه داشته باشید؛ اگر در یک آشپزخانه رستورانی شاغل هستید از اندازه های بزرگ استفاده کنید و اگر هم برای آشپزخانه خانه خود می خواهید، یک اندازه متوسط می تواند برایتان کافی باشد.

2- جنس و استحکام بدنه

نکته بعدی در هنگام خرید آسیاب نمک و فلفل جنس و میزان استحکام بدنه محصول است. امروزه آسیاب های زیاد با بدنه های چوبی، فلزی، سرامیکی، پلاستیکی، اکریلیکی و همچنین بصورت ترکیبی از این اجناس در بازار موجود می باشد که شما باید یکی از ٱن ها را انتخاب و خریداری نمایید. همچنین بد نیست نسبت به دوام و استحکام محصول مورد نظرتان نیز توجه لازم را داشته باشید.

3- جنس تیغه محصول

توجه به جنس تیغه آسیاب نیز از دیگر موارد مهمی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. تیغه های این قبیل محصولات ممکن است از جنس فلز، استیل ضد زنگ، سرامیک و همچنین کائوچو باشند که در بین همه این موارد، تیغه های ساخته شده از جنس استیل با اینکه از قیمت به مراتب بیشتری برخوردارند اما دارای دوام و قدرت آسیابی بهتری هستند.

4- نوع کارکرد

مورد بعدی در هنگام خرید آسیاب نمک و فلفل طریقه استفاده یا بهتر است بگوییم نوع کارکرد آن می باشد. برای این منظور آسیاب های برقی اصولا دارای یک دکمه مخصوص هستند و این آسیاب های دستی می باشند که یا بصورت چرخاندن سری، یا بصورت چرخش دسته و یا بصورت فشار دادن اهرم و یا دکمه ای که معمولا در قسمت بالایی آن ها تعبیه شده است، مقداری فلفل و نمک ریز شده را برایتان خارج می کنند.

5- قابلیت تنظیم اندازه آسیاب

اگر محصول انتخابی شما از این ویژگی برخوردار باشد، شما می توانید بر حسب نوع نیازتان مشخص کنید که اندازه دانه های آسیاب شده فلفل، نمک و حتی دیگر ادویه جات مورد استفاده تان به چه میزانی باشد. ناگفته نماند عمدتا پیچ تنظیم اندازه آسیاب بر روی محصول قرار دارد.

6- بزرگی دهانه وروی محصول

سایز دهانه ورودی محصول نیز از دیگر نکاتی می باشد که بهتر است در هنگام خرید آسیاب نمک و فلفل به آن توجه کنید تا به هنگام استفاده زمان شما را تلف نکند.

7- قابلیت شستشو

حتما فلفل سابی را خریداری کنید که به راحتی شسته شود و ذرات مواد غذایی به بافت آن وارد نشوند. اگر بر روی این مسئله خیلی حساس هستید، بهتر است به سراغ مدل های چوبی نروید. مدل های استیل ضدزنگ و پلاستیکی در شست و شو بسیار راحت تر هستند.

8- قیمت نمک و فلفل ساب

قیمت نمک و فلفل ساب نیز همچون بسیاری دیگر از وسایل مورد استفاده در آشپزی بر حسب پارامترهای مختلفی همچون: جنس بدنه، کیفیت محصول، جنس تیغه، اندازه آن و غیره مشخص می شود و این شما هستید که باید با توجه به میزان بودجه در نظر گرفته خود برای خرید این نوع محصول آسیاب کننده اقدام نمایید

9- سهولت در استفاده

توصیه می کنیم همواره به سراغ خرید محصولاتی بروید که از قابلیت استفاده آسانی برایتان برخوردار هستند و شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر از آن ها در خانه و یا محیط کاری مورد نظرتان استفاده نمایید.

طرز استفاده از نمک ساب و فلفل ساب

طرز استفاده از فلفل ساب و نمک ساب اصلا سخت نیست . فلفل ساب ها یک محفظه برای قرار گیری دانه های درسته فلفل دارند . پس از اینکه محفظه آن را از فلفل پر کردید درب آن را ببندید و شروع به چرخاندن آن کنید با چرخاندن ، تیغه درون محفظه شروع به چرخیدن میکند و به این صورت دانه های فلفل خرد میشود و درون غذای شما میریزد . در رابطه با نمک ساب هم همین است . برخی از افراد به نمک های آسیاب شده بسته بندی بازار اطمینان ندارند به همین جهت پیشنهاد میشود که از سنگ نمک های ریز و یا نمک دریا درون نمک ساب ریخته و به همان صورت آسیاب کنید.

برای نگهداری از آسیاب نمک و فلفل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

آسیاب های خانگی معمولا عمر طولانی دارند و دیرتر خراب می شوند به شرط آنکه از آنها خوب نگهداری شود. اگر می خواهید آسیاب نمک و فلفل شما عمر طولانی داشته باشد از شستن آن با آب داغ جدا خودداری کنید چرا که باعث کند شدن تیغه دستگاه خواهد شد. بهتر است که این بخش با دستمال تمیز شود. از ریختن مواد سخت برای آسیاب کردن اجتناب کنید و حدالامکان مواد را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید تا به بدنه و تیغه فشار وارد نشود.

 

آسیاب نمک و فلفل2-کالا نقد

سوالات متداول در مورد نمک و فلفل ساب ها

آیا می‌توانیم از فلفل ساب برای ادویه‌های دیگر هم بهره ببریم؟

درست است که بهره بردن از فلفل ساب دستی مقداری زمان بر و پرزحمت است، اما به مرور زمان عادت می‌کنید. در نتیجه همه‌ی خانم‌های خانه دار و آشپزهای حرفه‌ای می‌توانند با خیال آسوده از این وسیله‌ی کاربردی بهره ببرند. فقط عزیزان توجه داشته باشید که اگر به بیماری درد مفاصل(آرتریت) یا تونل مچ دست(کارپال) مبتلا هستید، بهتر است به سراغ خرید مدل‌های برقی بروید، چون پیچاندن دهانه‌ی فلفل ساب، ممکن است عضلات دست شما را تحریک کند و بیماری‌تان تشدید شود.

آیا همه می‌توانند از فلفل و نمک ساب دستی استفاده کنند؟

بله پاسخ مثبت است و از فلفل ساب می‌توانید برای آسیاب کردن سایر ادویه‌ها هم استفاده کنید. فقط عزیزان اگر قصد این کار را دارید، باید به سراغ نمک و فلفل ساب سرامیکی یا اکریلیکی بروید. چون مدل‌های فلزی برای خرد کردن و آسیاب کردن چیزی مثل نمک کاربردی ندارند و باعث خوردگی و اکسیداسیون فلز خواهند شد.

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام آسیاب نمک و فلفل و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / آشپزخانه برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را به ترتیب اولویت گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 18 مدل از پرفروش ترین نمک و فلفل ساب ها

درحال دریافت محصولات منتخب ...

راهنمای خرید آسیاب نمک و فلفل {باکیفیت} + قیمت 18 مدل - javawait

بهترین نمک و فلفل ساب های پیشنهادی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *