لوازم سفر و کمپینگورزش و سفر

راهنمای خرید 20 مدل ساک و چمدان [با کیفیت] + قیمت ارزان

برای هر سفر و گردشی باید یک چمدان یا یک ساک مسافرتی خوب و استاندارد همراه داشته باشید. این انتخاب بسیار حائز اهمیت است. زیرا این چمدان یا ساک قرار است در طول سفر شما را یاری نماید و چه بهتر که بتواند آسایش و راحتی شما را در طول سفر با خود به همراه داشته باشد تا شما بتوانید تمام وسایل مورد نیاز خود را درون آن، جا بدهید و از کیفیت خوب آن بهره ببرید. بنابراین برای اینکه یک چمدان یا ساک مناسب و استاندارد در میان این همه تنوع در بازار را انتخاب نمایید به یک راهنمای خرید جامع نیاز دارید. نگران نباشید!!! ما در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا بهترین چمدان یا ساک را باتوجه به نیاز خود از فروشگاه های معتبر اینترنتی با بهترین قیمت و کیفیت خریداری نمائید. پس در ادامه با کالا نقد همراه باشید…

در انتهای این پست میتوانید پرفروش ترین ساک و چمدان های پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

منظور از چمدان چیست؟

ساک یا چمدان یا جامه دان وسیله ای است که رخت و لباس و سایر وسایل ضروری در آن قرار می گیرد. از این وسیله هم برای جا به جایی وسایل استفاده می شود و هم برای قرار دادن وسایل در آن. حتما هنگام خرید چمدان به سراغ چمدان های محکم و بادوام بروید تا به وسایل شخصی شما آسیبی نرسد. برخی از چمدان ها برای ایمنی بیشتر مجهز به قفل هستند. معمولا جنس چمدان ها از الیاف مصنوعی، پلاستیک، پارچه های مقاوم و… است که شما می توانید بسته به سلیقه خود هر کدام را که می خواهید خریداری کنید.

👈پرفروش ترین ساک و چمدان ها را اینجا ببینید! + لیست قیمت + خرید اینترنتی👉

چمدان ها یا ساک ها از نظر جنس بدنه چند نوع اند؟

به طور کلی چمدان ها یا ساک ها از نظر جنس به 4 دسته تقسیم می شوند که هر یک را در زیر به طور اختصار توضیح می دهیم.

1- چمدان پارچه ای

چمدان های پارچه ای معمولاً از جنس پلی استر و نایلون هستند از مقاومت کمتری در مقایسه با چمدان های پلی کربنات برخوردار می باشند. این چمدان ها به دلیل وزن بسیار کمی که دارند بهترین گزینه برای سفرهای هوایی و سفرهایی که نیاز دارید وسایل بیشتری را با خود حمل کنید، خواهند بود. جنس برخی از چمدان های پارچه ای به صورتی است که در برابر خط و خش مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. از این رو در زمان خرید چمدان مسافرتی پارچه ای حتماً به این موضوع توجه کنید.

2- چمدان پلی کربنات

چمدان هایی که از جنس پلی کربنات هستند، معمولاً مقاومت خیلی بیشتری در مقایسه با سایر چمدان ها دارند و در برابر ضربه دچار آسیب دیدگی نمی شوند. تنها مشکل این چمدان ها این است که احتمال دارد در اثر جابجایی دچار خط و خش شوند که می توانید با استفاده از یک رویه پارچه ای از این مشکل جلوگیری کنید.

3- چمدان پلاستیکی

بسیاری از چمدان های پلاستیکی موجود در بازار علی رغم داشتن مقاومت بالا در مقایسه با چمدان های پلی کربنات وزن و قیمت پایین تری دارند. اما نمی توان کیفیت آنها را با کیفیت چمدانهای پلی کربنات مقایسه کرد. چمدان های پلاستیکی مناسب کسانی است که به دنبال خرید چمدان مسافرتی ارزان و سبک هستند.

4- چمدان چرمی

این چمدان ها یکی از همراهان قدیمی مسافران است. اگر به استایل سفر خود اهمیت می دهید، این چمدان ها بسیار زیبا و شکیل خواهند بود. تنها ایرادی که دارند، گران بودن آنها و سنگین بودنشان است.

چمدان ها چند مدل هستند؟

به طور کلی چمدان ها یا ساک ها از نظر مدل به 5 دسته تقسیم می شوند که در ادامه هر یک را به طور اختصار توضیح می دهیم.

1- چمدان خلبانی

چمدان خلبانی درواقع نوعی کیف بیزینسی است که توسط خلبانان وی مهمانداران پرواز استفاده می شود. به همین جهت با این نام بر سر زبان ها افتاده است. این کیف ها معمولاً در مدل های دوچرخ تولید می شوند و حمل ساده ای نیز دارد. می توان لوازمی مانند: مدارک، لوازم بهداشتی، لپ تاپ و دو دست لباس که در سفرهای کاری ۱ تا ۲ روزه موردنیاز است را قرارداد.

ساک و چمدان1-کالا نقد

2- چمدان کری آن

کری آن نوعی چمدان کوچک است که می توانید با خودتان به داخل کابین هواپیما ببرید و در باکس بالای سر یا زیر صندلی جا دهید. البته، کری آن به همان اندازه برای سفرهای جاده ای و سفر با قطار کاربرد دارد. زیرا در محفظه بالای سر کوپه قطار و صندوق عقب ماشین نیز به راحتی جا می شود. کری آن های با بدنه سخت بادوام ترند، اما اگر عادت به بردن وسایل زیاد یا خرید سوغاتی دارید، مدل های نرم بدنه با جیب های خارجی آزادی بیشتری در حد گلوله برف به شما می دهند.

ساک و چمدان2-کالا نقد

3- چمدان دافل

دافل بگ، کیف های استوانه ای با بدنه نرم هستند که معمولاً از جنس های بسیار بادوام مانند چرم و یا نایلون بالیستیک ساخته می شوند. نوع ساده آن دارای بند شانه ای بلند و یک دسته است و به عنوان ساک مسافرتی و حتی ساک ورزشی کاربرد دارد. از دافل های مجهز به چرخ و دسته تلسکوپی به عنوان چمدان می توان استفاده نمود. مزیت اصلی دافل ها نسبت به گزینه های دیگر طراحی ساده، حمل و استفاده آسان آن ها است و به طورکلی فضای بزرگی برای قرار دادن لوازم شخصی، کفش و چند دست لباس دارند.

ساک و چمدان3-کالا نقد

4- چمدان بچه گانه

چمدان هایی که به طور ویژه برای کودکان طراحی می شوند، ابعادشان به گونه است که کنترل، حمل و بلند کردن آنها برای کودکان آسان باشد و همچنین بتوانید با خودتان به داخل کابین هواپیما ببرید. با تهیه چمدان کودک می توانید اسباب بازی و لوازمی که فرزندتان مدام سراغ شان میروند را برای جلوگیری از بهم ریختگی و چروک شدن البسه سایر افراد خانواده جدا کنید.

ساک و چمدان4-کالا نقد

5- چمدان هوشمند

چمدان ها هم روزبه روز هوشمندتر می شوند. چمدان هوشمند می تواند وزن دقیق خود را نشان دهد، هرلحظه شمارا از موقعیتشان مطلع کند و تشخیص دهد چه کسی مجاز به کنترل آن است. همچنین انرژی کافی برای شارژ چندین باره دستگاه های دیجیتالی تان را فراهم می کنند. با این مدل چمدان ها دیگر لازم نیست در فرودگاه یا هر پایانه دیگری به دنبال نزدیک ترین ایستگاه شارژ بگردید و یا بابت گم شدن چمدانتان که به قسمت بار تحویل داده اید نگران باشید.

ساک و چمدان5-کالا نقد

👈مشاهده بهترین ساک و چمدان ها در دیجی کالا👉

13 نکته مهم برای خرید چمدان یا ساک استاندارد 

1- استفاده آسان

هرچه حمل و نقل چمدان یا ساک راحت تر باشد مناسب تر است و هیچکس به دنبال چمدانی که حمل و نقل آن سخت باشد نیست.

2- ابعاد چمدان یا ساک

 اندازه یک عامل مهم در انتخاب چمدان یا ساک است؛ چمدان نباید آن قدر بزرگ و سنگین باشد که نتوانید آن را بلند کنید. هیچ کس چنین چیزی را دوست ندارد. در ادامه این راهنمای خرید چمدان چند دستورالعمل کلی برای در نظر گرفتن آورده ایم.

  • به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می کنیم که چمدان داخل کابین با ابعاد کم تر از ۱۱۵ سانتی متر و چمدان داخل بار با ابعاد کم تر از ۱۵۸ سانتی متر را انتخاب کنید که ابعاد قابل قبول در اکثر شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی است.
  • ابعاد چمدان را متناسب با جثه و میزان وزنی که می توانید تحمل کنید انتخاب نمایید. زیرا ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که هیچ کس در اطرافتان نباشد تا به شما در بلند کردن و حمل آن کمک کند.
  • حتماً میزان ابعاد استاندارد چمدان مسافرتی در شرکت هواپیمایی که از آن بلیت تهیه کرده اید را چک کنید. زیرا شرکت های هواپیمایی مختلف محدودیت های اندازه و وزن متفاوتی دارند، بنابراین حواستان به این فاکتور باشد تا گرفتار پرداخت هزینه اضافه بار نشوید.

3- دوام چمدان یا ساک

برای داشتن یک چمدان یا ساک با کیفیت لازم نیست که هزینه هنگفتی پرداخت کنید و با این حال، چمدان مورد نظر باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و تحمل ضربه های احتمالی وارد شده در حین سفر را داشته باشد. بسته به نوع فعالیت ، مقصد و سبک سفر، نیاز های شما متفاوت خواهد بود. منظور از یک چمدان با دوام چمدانی است که از وسایل شما به خوبی محافظت کند.در انتخاب چمدان به دنبال چمدان نرم و با کیفیت باشید.یکی از دغدغه های هر مسافری خرید یک چمدان با دوام و راحت است.

4- جنس بدنه چمدان و ساک

به طور کلی چمدان ها و ساک ها  از لحاظ جنس به دو نوع تقسیم می شوند، چمدان هارد یا سافت که می توانید بر اساس نیاز و سلیقه تان سراغ یکی از این دو بروید.

  • نوع اول چمدان های هارد هستند که بدنه آن ها بادوام، مستحکم و به طرز شگفت انگیزی سبک هستند و در مقایسه با چمدان های نرم انعطاف پذیری کمتری دارند مانند چمدان مسافرتی پلی کربنات. این چمدان ها که عموماً از مواد پلیمری مانند: پلی پروپیلن، ABS، پلی کربنات و یا آلومینیوم ساخته می شوند. همچنین از لوازم درون خود بهتر محافظت می کنند و معمولاً محفظه های خارجی و فضای اضافی کمتری دارند.
  • نوع دوم چمدان های سافت هستند که به دلیل بدنه نرمی که دارند بسته بندی لوازم در آن ها راحت تر است و همچنین راحت تر در فضاهای تنگ جا می شوند. رویه این چمدان ها عمدتاً از پارچه های الیاف پلی استر، نایلون و یا ترکیبی از هر دو ساخته می شوند.

5- وزن چمدان یا ساک

چمدان های باکیفیت بسیار سبک هستند و بلند کردنشان باعث زحمتتان نمی شود. بنابراین خوب است سراغ اجناس سبک بروید. کارشناسان توصیه می کنند که وزن چمدان های بدون چرخ بین ۹۰۰ گرم تا ۱.۸ کیلوگرم و وزن چمدان های چرخ دار بیش از ۳.۵ کیلوگرم نباشد. برای سفرهای هوایی، بیشتر وزنی که با خود می کشید باید وزن وسایلتان باشد نه چمدان.

ساک و چمدان6-کالا نقد

6- چمدان مقاوم در برابر آب 

هیچ چمدانی کاملاً ضد آب نیست و حتی چمدان های سخت بدنه هم کاملاً در برابر نفوذ آب مقاوم نیستند. توصیه می کنیم هنگام انتخاب چمدان دقت کنید که جنس رویه از مواد مقاوم در برابر نفوذ آب ساخته شده باشد تا اگر در حین سفر باران ببارد وسایلتان خیس نشوند. همچنین استفاده از کاور برزنتی چمدان را به شدت توصیه می کنیم. زیرا علاوه برافزایش عمر چمدان، اگر کارگران باربری آن ها را بر روی سطوح کثیف، مرطوب و یا چسبناک قرار دهند چمدانتان تمیز بماند.

7- چرخ چمدان یا ساک

از دیگر مشخصات یک چمدان خوب چرخ های باکیفیت است. شما در مورد چرخ ها دو انتخاب دارید: چمدان دو چرخ یا چهار چرخ، مدل های دوچرخ (roller) معمولاً سبک تر هستند اما در صورت عدم تعادل ممکن است از جلو واژگون شوند. اگر در مسیر نیاز به باشد، تند حرکت کردن با این مدل چمدان ها آسان تر خواهد بود و همچنین در خیابان های ناهموار راحت تر عملکرد بهتری در مقایسه با مدل های چهارچرخ دارند.

از طرف دیگر، مدل های چهارچرخ (spinner) به صورت ایستاده قرار می گیرند، این چمدان ها چون در همه جهات حرکت می کنند هنگام پیدا کردن صندلی تان در هواپیما، می توانید بدون این که به سایر مسافران برخورد کند کنار خودتان بکشید، یا به جلو هُل دهید.

8- قفل های امنیتی چمدان

هرگز چمدانی که نمی توانید قفل اش کنید نخرید. چمدان ها چه دارای زیپ هایی با فضای خالی برای قفل کردن باشند و چه قفل TSA توکار داشته باشند نسبت به آزمایش کردن قفل اقدام کنید تا چمدان معیوب خریداری نکنید.

9- دسته تلسکوپی چمدان

دسته چمدان علاوه بر خوش دست بودن، باید دارای قابلیت تنظیم ارتفاع باشد و هنگام نیاز به آسانی کشیده یا جمع شود. همچنین هنگام کشیدن باید محکم در جای خود قرار گیرد و به اصطلاح لق نزند. قبل از خرید چمدان، با آن راه بروید تا مطمئن شوید که هنگام راه رفتن به پاشنه پایتان گیر نمی کند و خیلی عقب تر از شما نباشد تا مسافران دیگر را آزار بدهد.

10- قیمت چمدان

ممکن است قیمت یک چمدان خوب بالا باشد اما بهتر است با این دید به قضیه نگاه کنید که این فقط یک چمدان نیست بلکه قرار است در طول سفر شما حکم کمد لباس تان را داشته باشد. قیمت به طور کلی نشان دهنده کیفیت است. با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید . بسیاری اوقات چمدان های گران قیمت، داری نوعی ضمانت اند.

11- قابلیت افزایش حجم چمدان

برخی از چمدان ها دارای زیپ افزایش حجم هستند که حداقل ۱۰ درصد ظرفیت چمدان شمارا بزرگ تر می کند. اغلب چمدان های سافت و چمدان های جنس پلی پروپیلن موجود در بازار از قابلیت افزایش ظرفیت چمدان برخوردار هستند. اگر فکر می کنید که از این قسمت استفاده خواهید کرد می توانید آن را به معیارهای خریدتان اضافه کنید.

12- تسمه های داخلی

به کیفیت بندهای داخلی چمدان توجه کنید. بندها بهتر است نرم و قابل تنظیم باشد. این تسمه ها وسایل درون چمدان را فشرده کرده و آن ها را در جای خود ثابت نگه می دارند. همچنین می توانید برای این منظور از کیف نظم دهنده چمدان استفاده کنید تا علاوه بر ثابت نگه داشتن البسه حجم شان را هم کاهش دهید.

13- زیپ چمدان

زیپ از مهم ترین قطعات و نقطه ضعف ثابت تمام چمدان ها هستند که اگر دارای اتصالات محکم و جنس باکیفیت نباشند ممکن است دردسرساز شوند. جنس و درز دوخت زیپ ها را چک کنید، آنها باید به راحتی باز و بسته شوند و از نوع سوراخ دار و قفل خور باشند.

ساک و چمدان7-کالا نقد

سوالات متداول در مورد ساک و چمدان

آیا باید چمدان از جنس نرم خریداری کنیم یا سخت؟

هر یک از چمدان های نرم و سخت کاربرد های مشخص و متفاوتی دارند که برای هر شخص می تواند متفاوت باشد. چمدان هایی که دارای جنس نرم می باشند، می توانند به راحتی در هر قسمتی که می خواهید جای دهید و این برخلاف چمدان های از جنس سخت و مقاوم می باشد که در هنگام جای دادن این نوع چمدان در قسمتی از ماشین یا خانه یا هرقسمت دیگری ، چه پر باشد و چه خالی باشد ، در ابعاد خودش جای شما را می گیرد و این یکی از نکاتی بود که باید به آن دقت کنید . چمدان هایی که جنس آن ها نرم است،قاعدتا باید وزن کمتری داشته باشند و حمل آنها آسان می باشد ولی چمدان هایی که جنس آن ها سخت می باشد قاعدتا باید نسبت به چمدان های نرم از وزن بیشتری برخوردار باشند و فضای بیشتری را در بر گیرند و توصیه می شود در حین خرید به این موضوع هم توجه کنید. اگر وسایل مهمی را می خواهید حمل کنید و می خواهید امنیت آنها بیشتر باشد ، توصیه می شود که از چمدان های سخت استفاده کنید تا صدمه ایی به آن نرسد.

سایز ساک و چمدان باید چه اندازه باشد؟

به عنوان قاعده کلی برای هر نفر چمدان در ابعاد ۲۰ تا ۲۴ اینچ مناسب است که می تواند تمام وسایل شخصی خود را در آن جای دهد و برای خانوار می توان این ابعاد را به ۳۰ اینچ برای یک خانواده ۳ نفره در نظر گرفت. اگر شما با هواپیما سفر می کنید و می خواهید که ساک یا چمدان تان را در بالای سرتان قرار دهید می توانید از چمدان های ۲۲ اینچی برای راحتی کارتان استفاده کنید.

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام ساک و چمدان و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی ورزش و سفر / لوازم سفر و کمپینگ برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 20 مدل از پرفروش ترین ساک و چمدان ها

درحال دریافت محصولات منتخب ...

راهنمای خرید 20 مدل ساک و چمدان [با کیفیت] + قیمت ارزان - javawait

بهترین ساک و چمدان های پیشنهادی ما