خانه و آشپزخانهصوتی و تصویری

8 مدل سیستم صوتی خانگی (بهترین صدا) + راهنمای خرید + قیمت

امروزه سیستم‌ های صوتی خانگی از تنوع گسترده‌ای در بازار برخوردار هستند و از این رو افراد در هنگام تصمیم به خرید یک سیستم صوتی خانگی مناسب گیج و سردرگم می‌شوند. ممکن است در دسته افرادی قرار بگیرید که کیفیت صدا در هنگام تماشای هر نوع برنامه‌ای برایتان بسیار مهم باشد؛ با این وجود پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید به سراغ پکیج‌های آماده نروید. سیستم‌های صوتی خانگی ویژگی‌های گوناگونی هم دارند، لذا بهتر است کاربرد آن‌ها را بشناسید تا خرید مطمئنی داشته باشید. در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا بهترین سیستم صوتی خانگی را با توجه به نیازتان با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمائید. پس در ادامه با کالا نقد همراه باشید…

در انتهای این پست می توانید پرفروش ترین سیستم های صوتی خانگی پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

سیستم‌های صوتی چند نوع اند؟

  • ساندبار(Soundbar)
  • سیستم صوتی با صدای فراگیر Surround Sound))
  • ساندبیس (Soundbase)
  • سیستم صوتی کتابخانه‌ای (Bookshelf Speakers)
  • ساندتاور (Soundtower)
  • پخش کننده چندرسانه‌ای Hi Fi))

سیستم صوتی خانگی1-کالا نقد

👈برای مشاهده و خرید بهترین سیستم های صوتی خانگی کلیک کنید! + قیمت مناسب + ارسال سریع👉

8 نکته مهم که قبل از خرید سیستم صوتی خانگی باید به آنها دقت کنید.

1- شناخت نیاز

در اولین گام شما باید بدانید که دقیقا به چه مدل سیستم صوتی برای منزل خود نیاز دارید. یعنی مشخص کنید که می خواهید فقط موسیقی گوش کنید یا یک سیستم مناسب برای تماشای فیلم و … می خواهید. برخی از سیستم های صوتی، قابلیت های ویژه ای برای پخش موسیقی دارند که مسلما گران تر هم هستند.

2- معین نمایید ظاهر برایتان اهمیت دارد یا کیفیت صدا

عده زیادی از افرادی که قصد خرید یک سیتم صوتی را دارند، به ظاهر دستگاه و نمایی که سیستم صوتی به خانه می‌دهد هم توجه ویژه‌ای دارند. اما باید بدانید که ممکن است حرفه‌ای‌ترین سیستم‌های صوتی خانگی بدقیافه‌ترین آنها باش! پس در وهله اول، باید مشخص نمایید که از آنچه می‌خرید چه انتظاری دارید؟ زیبایی یا کیفیت صدا؟ اگر به زیبایی ظاهر دستگاه اهمیت ویژه‌ای می‌دهید و در ضمن می‌خواهید یک سیستم صوتی حرفه ای هم داشته باشید، کارتان کمی سخت است و باید برای ست کردن اجزای سیستم مانند ساب و باند و آمپلی فایر و … با بنیان اصلی کلی زمان صرف نمایید.

3- ابعاد محیط

بهترین سیستم صوتی خانگی، سیستمی است که با ابعاد منزل شما همخوانی داشته باشد. سیستم های کوچک برای محیط های بزرگ مناسب نیستند. اما سیستم های خیلی بزرگ هم در محیط های کوچک خوب عمل نمی کنند.

4- تجهیزات جانبی

انتخاب و خرید سیستم صوتی، اولین مرحله است. پس از آن شما باید به فکر تجهیزات جانبی هم باشید. مثلا پخش کننده های نوری، سیستم های بلوری و … تجهیزاتی هستند که می توانید برای سیستم صوتی مورد استفاده خود تهیه کنید.

5- تعداد کانال صوتی

بسیار مهم است که پیش از خرید سیستم صوتی برای منزل، بدانید که به چه تعداد کانال صوتی نیاز دارید. تعداد کانال ها یا باندها متفاوت هستند و می توانید بر حسب مساحت منزل و دیگر فاکتورهای مد نظرتان، تعداد آنها را مشخص کنید.

6- هرگز سیستم حرفه‌ای را به صورت پک شده خریداری ننمایید.

به این دلیل که حرفه‌ای های این حوزه، حساسیت زیادی روی کیفیت صدای دریافتی دارند معمولا از هر برندی یک کالا را گلچین می‌نمایند، شاید این موضوع به این دلیل باشد که هر برندی در زمینه تولید دسته‌ای از قطعات متبحر هستند. در هر صورت کاربران حرفه‌ای سیستم‌های صوتی، هرگز یک پک اسمبل شده را به عنوان سیستم صوتی یا حتی تصویری حرفه‌ای قبول نداشته و ترجیح می‌دهند هر یک از بخش‌های سیستم را از یک برند مطرح و با کیفیت بالا خریداری نمایند، در ضمن هنگام انتخاب کالا به برند کالا توجه ویژه‌ای داشته باشید، چرا که طی سال‌های اخیر، با عرضه گسترده نمونه‌های تقلبی به بازار، شاهد عرضه کالاهایی با نام‌های شبیه اصل در بازار هستیم. به عنوان مثال، برند تقلبی PIONER که به جای PIONEER به بازار عرضه شده است. پس قبل از انتخاب، به اینگونه نکات توجه ویژه ای داشته باشید.

سیستم صوتی خانگی2-کالا نقد

7- اجزای سیستم صوتی را بشناسید.

به طور کلی، یک سیستم صوتی حرفه‌ای علاوه بر پایه اصلی باید به آمپلی‌فایرهای پرقدرت و حرفه‌ای، اسپیکر های پرقدرت، تیوترهایی با قابلیت پخش صداهای ریز، ظرفیت حافظه بالا و حتی کابل‌هایی با کیفیت مجهز باشد. با توجه به این موضوع که هر یک از برندهای موجود در بازار در تولید یکی از این محصولات خبره هستند، به همین دلیل معمولا یک سیستم صوتی حرفه‌ای، شامل محصولاتی در برندهای مختلف می‌باشد که ما در این بخش هر یک از این کالاها را به تفکیک معرفی می‌نماییم:

الف) آمپلی فایر

آمپلی‌فایرها در دو نوع آمپلی‌فایرهای استریو و آمپلی‌فایرهای سینمای خانگی به بازار عرضه شده‌اند. آمپلی فایرهای استریو تنها می‌توانند صدای ۱:۲ پخش نمایند یا به عبارتی تنها به دو باند مجهزند و صدا تنها از جلو و پشت پخش می‌گردد. قیمت این آمپلی فایرها معمولا حدود ۳۰۰هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد و برندهای pioneer و Cerwin Vega از برندهای معروف در بازار آمپلی‌فایرهای استریو هستند. این آمپلی‌فایرها بهترین گزینه برای یک سیستم صوتی حرفه‌ای خانگی می‌باشند. اما آمپلی‌فایرهای سینمای خانگی قابلیت پخش صدای ۱:۶ کاناله را دارا هستند، حتی برخی از نمونه‌های حرفه ای و فوق‌حرفه‌ای قابلیت پخش صدای ۱:۱۶ کاناله را نیز دارند. این آمپلی‌فایرها با قیمتی حدود ۴۰۰ هزار تومان تا هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند. برندهای pioneer، Creative، kenwooD، PANASONIC، SAMSUNG و… از برندهای معروف در بازار این کالا هستند که در این برند PIONEER پرفروش‌تر و باقابلیت‌ترین‌های موجود در بازار است.

ب) باند، تیونر وساب ووفر

باندها نقش مهمی در پخش صدای باکیفیت از آمپلی‌فایرها دارند، البته در بسیاری از موارد باندها به عنوان ابزارهای مکمل در جهت زیبایی بخشی به محیط هم به حساب می‌آیند. به همین خاطر است که این اواخر شاهد عرضه انواع باندهای حرفه‌ای و با کیفیت و البته فوق گران قیمت در طرح و شکل‌های زیبایی به بازار هستیم. به هر حال، در حال حاضر باندهای سیستم‌های حرفه ای در انواع بوک‌شلف و ایستاده در بازار موجود می‌باشند که از نمونه‌های بوک شلف برای سیستم های حرفه ای استفاده بیشتری می شود، البته برخی از نمونه های ایستاده هم کیفیت بالایی دارند که مناسب سیستم های حرفه‌ای هستند. در این زمینه برندهای JBL،KENWOOD ، Denon، Focal، Monitor Audio، Edifier در بازار موجودند که در این بین باندهای JBL، PIONEER و KENWOOD جزو پرقدرت‌های بازار هستند. یک نکته دیگر که ذکر آن لازم می‌باشد این است که هر باندی در پخش یک نوع صدا ویژه و خاص است. به عنوان مثال باندهای PIONEER صدای بم را به خوبی پخش می‌نماید و BASE بالایی دارند، به همین دلیل صداهای ریز را به خوبی پخش نمی‌نمایند. به همین دلیل در کنار این باندها، باید از تیوتر برای پخش صداهای ریز استفاده نمود. ولی باندهایی نظیر KENWOOD و… به تیوتر نیازی ندارند. نکته‌ای که باید در مورد باندها مورد توجه قرار گیرد قدرت باندها است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که مانند بازار دیگر کالاها، در حال حاضر باندهای چینی با برندهای شبیه به اصل در بازار موجودند که قدرت وات واقعی ندارند و باید هنگام خرید باند دقت زیادی نمود. همچنین برخی از باندها به صورت وایرلس در بازار موجودند که به دلیل اینکه فاقد کابل ارتباطی هستند، کیفیت و قدرت صدای کمتری دارند. پس اگر قصد دارید برای سیستم های حرفه ای باند خریداری نمایید، به سراغ نمونه‌های بی سیم نروید. به طور کلی قیمت باندها از حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان آغاز و تا ده میلیون تومان و گاه بیشتر ادامه دارد. در کنار این کالاها، ساب نیز ماموریت پخش صدای بم را دارد که در برندهای مختلفی نظیر PIONEER ، Focal، Monitor Audio و… در بازار موجودند.

ج) پورت های خروجی و ورودی

توجه به این نکته ضروری میباشد که یک سیستم حرفه‌ای باید به خروجی و ورودی‌های متعدد مجهز باشد و از آنها پشتیبانی نماید. پشتیبانی از کامپوننت، AVI و HDMI از ویژگی‌های یک سیستم حرفه‌ای است. همچنین در یک سیستم حرفه‌ای، حافظه حرف اول را می‌زند و بهتر است صوت توسط USB، رم‌های SD،MINI SD یا MICRO SD تامین گردند.

د) سیم

سیم‌ها اهمیت زیادی در پخش صدای باکیفیت دارند. به همین دلیل همانطور که به نوع سیم در سیم‌کشی سیستم صوتی اتومبیل اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم، در یک سیستم صوتی خانگی، نیز سیمی که رابط بین آمپلی‌فایر و باندها است باید از جنس خوبی باشد. به گفته این کارشناس و فعال بازار، بهترین نوع سیم از جنس فلز سفید (استیل، آلومینیوم و… است. چون دیرتر از مس گرم می‌شود و گرم شدن کابل باعث می‌گردد وضوح صدا کاهش یابد.

8- بودجه خود را از خرید معین نمایید.

همچون خرید هر ابزار دیگری، باید قبل از خرید یک سیستم صوتی خانگی، بودجه مورد نظر را برای خرید معین نمایید، چون که مشخص نمودن بودجه، نوع انتخاب شما را نیز معین می‌نماید و شما را هنگام خرید، کمتر دچار دردسر و سردرگمی می‌کند.

سیستم صوتی خانگی3-کالا نقد

سوالات متداول در مورد سیستم صوتی خانگی

بهترین سیستم صوتی خانگی چه ویژگی هایی دارد؟

سیستم های صوتی خانگی، به گونه ای طراحی شده اند که برای فضای منزل مناسب باشند. قدرت صوتی این سیستم ها از سیستم های دیگر پایین تر است و از نظر ابعاد، انواع متنوعی دارند. باند یا همان اسپیکر در سیستم های خانگی، صدا را پخش می کنند و به شکل های مختلفی طراحی شده اند.

ساب ووفر یا تیوتر، یکی از اجزای مهمی است که صدای پخش شده را با کیفیت تر کرده و میزان زیر و بمی آن را تنظیم می کند. همچنین در انتخاب بهترین سیستم صوتی خانگی به حافظه، پورت ها و کابل های مخصوص برای پخش صداهای با کیفیت نیز توجه می شود. کیفیت کابل ها برای پخش صدا با کیفیت، پشتیبانی از کامپوننت ها، HDMI , AVI و وجود ورودی ها و خروجی های مختلف از دیگر ویژگی های مهمی هستند که رده بندی سیستم های صوتی خانگی را مشخص می کنند.

کدام تجهیزات جانبی را برای سیستم صوتی خانگی باید تهیه نمود؟

بعد از اینکه اقدام به خریداری یک سیستم صوتی نمودید ممکن است لازم شود که دستگاه پخش دیسک‌های نوری بلوری (Blu-Ray) بخرید. همچنین بهتر است یک تلویزیون با نمایشگر برخوردار از کیفیت بالا داشته باشد تا در کنار تجربه صدای فراگیر و با کیفیت تصویری با کیفیت را نیز شاهد باشید. برخی از سیستم های صوتی خانگی قابلیت پخش به وسیله‌ی فلش مموری دارند و بدون نیاز به تلویزیون یا هر دستگاهی صدا را پخش می‌کنند. تعدادی دیگر از سیستم های صوتی توان پخش فیلم از روی دیسک های Blu-ray و DVD را دارند و با استفاده از این سیستم ها دیگر نیازی به یک پلیر مجزا نخواهید داشت.

توان خروجی سیستم صوتی خانگی تا چه حد باشد؟

توان خروجی بلندگوها با واحد وات ارزیابی می‌شود. اگر توان تمام قسمت‌های سیستم صوتی شامل اسپیکر، ساب‌ووفر و … را با هم جمع بزنیم به توان خروجی کل سیستم صوتی خواهیم رسید. قدرت صدای بیشتر تلویزیون‌ها حدود 20 تا 60 وات می‌باشد. قدرت مناسب برای تماشای فیلم 100 تا 300 وات است. سیستم‌های صوتی که از قدرت بیشتر حدود 500 وات تا 2400 وات (مانند سونی V90D) برخوردار هستند برای گوش دادن به موسیقی با صدای بلند ایده‌آل هستند.

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام سیستم صوتی خانگی و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / صوتی و تصویری برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 8 مدل از پرفروش ترین سیستم های صوتی خانگی

درحال دریافت محصولات منتخب ...

8 مدل سیستم صوتی خانگی (بهترین صدا) + راهنمای خرید + قیمت - javawait

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *