آشپزخانهخانه و آشپزخانه

19 مدل قابلمه و تابه [ارزان قیمت] + بهترین راهنمای خرید اینترنتی

امروزه یکی از دغدغه‌های مهم هر خانم خانه‌دار برای لوازم آشپزخانه، تهیه قابلمه و تابه است. خانم‌های خانه‌دار بهتر می‌دانند، نوبت به خرید قابلمه و تابه که می‌رسد، فروشنده‌ها انواع و اقسام ظروف از جنس‌های مختلف را جلوی چشم مان قرار می‌دهند. بعضی‌ها به شما استفاده از قابلمه‌های سنتی مسی را توصیه می‌کنند و برخی دیگر استفاده از قابلمه‌های سرامیکی را به شما پیشنهاد می‌دهند. در صورتی که ماه‌ها وقت بگذارید و با سردرگمی مواجه شوید به شما خرده‌ای نمی‌گیریم. این‌ که کدام ظرف را بخریم تا هم سالم بمانیم و هم غذاهایمان به بهترین نحو پخته شود، تصمیمی بسیار سخت اما شدنی است. در این شرایط مراجعه به برخی راهنمایی‌های کلی می‌تواند امکان انتخاب آسان‌تر را فراهم بکند. بنابراین ما در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا بهترین قابلمه و تابه را باتوجه به نیاز خود با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمائید. پس در ادامه با کالا نقد همراه باشید…

در انتهای این پست می توانید پرفروش ترین قابلمه و تابه های پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

انواع قابلمه

قابلمه چدن

قابلمه های چدن عمر بالایی دارد. این ظروف برای پخت طولانی‌ با دمای متوسط تا بالا مناسب است و اگر فاقد آلومینیم باشد، گزینه مناسبی برای پخت و پز محسوب می‌شود. این نوع قابلمه به طور یکسان حرارت را پخش می‌کند و به دلیل مقاومت در برابر دمای بالا برای سرخ کردن، پختن یا حتی در فر قرار دادن بسیار مناسب است.

قابلمه و تابه1-کالا نقد

 

👈برای مشاهده بهترین قابلمه ها و تابه را با بهترین قیمت و کیفیت کلیک کنید! + خرید👉

قابلمه تفلون

قابلمه های تفلون در مقایسه با قابلمه های استیل، آلومینیمی و… انتخاب مطمئنی محسوب نمی‌شود چرا که  معمولا در تهیه ظروف تفلون از کادمیم استفاده می‌شود که از فلزات سنگین است. این ماده به مرور وارد غذا می‌شود و احتمال سرطان، کوتاهی قد و ضایعات پوستی را افزایش می‌دهد.

قابلمه و تابه2-کالا نقد

قابلمه سرامیکی

قابلمه های سرامیکی جدیدترین، پیشرفته ترین و بهترین نوع ظروف آشپزخانه است که تا زمانی‌ که کاملا سالم و بدون خراشیدگی و ساییدگی باشد، می توان با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کرد.

قابلمه و تابه3-کالا نقد

قابلمه استیل

قابلمه های استیل از همه قابلمه های دیگر بهداشتی تر است چرا که زنگ نمی زند و هیچ‌ گونه واکنشی به مواد غذایی نشان نمی‌دهد اما یک مشکل اساسی دارد؛ این که حرارت را مستقیم انتقال می‌دهد؛ یعنی وقتی یک قابلمه استیل روی حرارت قرار می گیرد، غذا سریع در آن می‌سوزد. قابلمه های استیل بیشتر برای پخت انواع خورش و غذاهای آبدار مناسب است.

قابلمه و تابه4-کالا نقد

قابلمه آلومینیومی

قابلمه های آلومینیمی برای سلامت انسان ضرر دارد. نگه داری مواد غذایی ترش اسیدی یا شور در ظروف آلومینیمی یا  طبخ غذا در این ظروف موجب خروج آلومینیم از ظرف و ورود آن به غذا می‌شود. یبوست، اختلالات گوارشی، پوکی استخوان و آلزایمر از مهم‌ترین عوارض ناشی از مصرف آلومینیم است.

قابلمه و تابه5-کالا نقد

قابلمه مسی

قابلمه های مسی حرارت را به خوبی و به طور یکسان پخش می کند و معمولا از آن ها برای تهیه مربا استفاده می‌شود.

قابلمه و تابه6-کالا نقد

قابلمه لعابی

قابلمه های لعابی بیشتر برای طبخ غذاهای آبدار به کار می رود و نمی توان داخل آن ها برنج پخت. این قابلمه ها برای نگه داری انواع مواد غذایی (البته به جز مواد اسیدی) در یخچال مناسب است.

قابلمه و تابه7-کالا نقد

4 نکته مهم هنگام خرید قابلمه

1- ماندگاری

بعضی از انواع سرویس‌های قابلمه، زیبایی خود را حفظ کرده و ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه دارند. سعی کنید هنگام خرید قابلمه دقت کنید، مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن با دوام و با کیفیت باشد تا زود خراب نشود. ضخامت قابلمه هم بر کیفیت آن تاثیر می‌گذارد، بنابراین دقت کنید تا با انتخاب جنس ضخیم‌تر، غذای شما نسوزد.

2- واکنش‌پذیری

بعضی از فلزات با غذاهای خاصی واکنش نشان می‌دهند. به عنوان مثال آلومینیوم تمایل به واکنش با گوجه فرنگی و سایر غذاهای اسیدی دارد. این بدان معنی است که غذای شما می‌تواند مقداری از فلز را جذب کند، بنابراین از واکنش‌پذیری قابلمه‌ای که قصد خرید آن را دارید، اطمینان حاصل کنید.

3- استحکام بدنه و دسته‌های قابلمه

محکم بودن بدنه‌ی قابلمه مهم است. خوب توجه کنید که بدنه‌ی قابلمه فرو نرفته باشد. از محکم بودن اتصالات دسته‌ی سرویس قابلمه، اطمینان حاصل کنید تا خطرات جبران‌ناپذیری شما را تهدید نکند.

4- قیمت

مبلغی که برای سرویس قابلمه‌ی خود پرداخت می‌کنید به احتمال زیاد عاملی تعیین کننده در خرید نهایی شما خواهد بود. معمولا سرویس‌های قابلمه، قیمت بالایی دارند ولی تنوع در تعداد پارچه‌ها و امکان خرید تکی، شرایطی را فراهم می‌سازد تا متناسب با بودجه‌ی خود خرید کنید.

قابلمه و تابه8-کالا نقد

انواع تابه

به طور کلی تابه ها به 5 نوع دسته متقسیم می شوند که در زیر هر یک را به طور اختصار توضیح می دهیم.

1- تابه مدل لبه دار

مدل لبه دار را می توان به عنوان یکی از نمونه های پرکاربرد در پخت انواع مواد غذایی پرحجم مانند مرغ و… عنوان نمود. معمولا در طراحی این گونه ظروف از لبه های بلند برای جلوگیری از پاشیدن روغن به محیط اطراف استفاده می شود.

2- تابه مدل معمولی

مدل معمولی اینگونه ظروف یکی از متداول ترین نمونه های موجود در بازار بوده که تقریبا هر خانواده ایرانی تعدادی از آن را در منزل دارد. تابه های معمولی در ابعاد و اندازه های گوناگونی همراه با جنس هایی نظیر سرامیک، گرانیت، استیل و… طراحی و تولید می گردند. با استفاده از نمونه های معمولی این ظروف می توان به سادگی انواع مواد غذایی را سرخ نمود.

3- تابه مدل گریل

یکی دیگر از تابه های موجود مدل گریل بوده که می توان از آن جهت سرخ کردن انواع گوشت بهره گیری نمود. در طراحی این گونه ظروف از برخی شیار ها در کف آن استفاده می شود که این موضوع در هنگام سرخ کردن گوشت باعث ایجاد رده هایی بر روی آن شده که می تواند موجب افزایش جذابیت در ظاهر گوشت شود. به صورت کلی در طراحی ظروف نچسب از موادی همچون تفلون و چدن استفاده می شود.

4- تابه مدل رژیمی

مدل رژیمی این گونه تابه ها مخصوص کسانی بوده که می خواهند غذای خود را با کمترین روغن موجود سرخ نمایند. طراحی مدل رژیمی این ظروف به صورت دو عدد ماهیتابه بر روی هم دیگر بوده که به وسیله یک لوله و قفل کاملا محکم می شوند. با وجود شیار هایی در کف این گونه ظروف تعبیه شده عملا مانع چسبیدن مواد غذایی به کف آن می شود.

با توجه به موارد ذکر شده در این مطلب، یک تابه خوب باید از ویژگی هایی نظیر عدم چسبندگی مواد، مقاوم در برابر حرارت و ضربه و همچنین از وزن نسبتا سبکی برخوردار باشد.

5- تابه مدل وُک

در زمینه انواع ماهیتابه ها می توان به مدل وُک اشاره نمود که معمولا از این مدل ظروف جهت پخت غذاهای چینی استفاده می شود که این ظروف به عنوان یکی از جدید ترین مدل های موجود در کشور به شمار می آیند. در طراحی مدل وُک از دیواره های بلند برای جلوگیری از پخش شدن مواد استفاده می شود که این موضوع در طبخ موادی مانند سبزیجات تا حدودی باعث حفظ ارزش غذایی آن خواهد شد.

قابلمه و تابه9-کالا نقد

👈مشاهده پرفروش ترین قابلمه ها و تابه ها + لیست قیمت روز + خرید اینترنتی👉

هنگام خرید تابه به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

1- اندازه داخلی تایه

در هنگام انتخاب تابه به اندازه داخلی آن دقت کنید. در این خصوص نیز شما باید با در نظر گرفتن حجم استفاده خود و همچنین نیاز و یا عدم نیاز سرخ کردن حجم زیادی از مواد غذایی بصورت روزانه و یا هفتگی در داخل ماهیتابه تان اقدام به خرید یک ظرف آشپزی کوچک و یا بزرگ برای سهولت در استفاده خود کنید.

2- نوع تابه

مهم ترین نکته در خصوص خرید تابه توجه به مدل آن است که برای این منظور شما خریداران عزیز می توانید با مطالعه بخش قبلی با انواع ماهیتابه های موجود در بازار کشورمان آشنا شده و مدل مورد نیاز خود را انتخاب نمایید.

3- شکل ظاهری تابه

عمدتا اغلب تابه های موجود در جهان به شکل دایره های طراحی و تولید می شوند اما با این حال شما می توانید با مدل هایی مستطیلی شکل نیز مواجه شوید که مخصوص طبخ و گریل کردن کامل انواع و اقسام ماهی ها بصورت درسته و کامل هستند. انتخاب این مورد نیز بسته به سلیقه و نظر شما دارد؛ وگرنه در ماهیتابه های گرد نیز می توان ماهی را سرخ و گریل کرد.

4- جنس بدنه تابه

توجه به جنس به کار رفته شده در ساخت بدنه تابه ها نیز از دیگر نکات مهمی است که باید به آن دقت داشته باشید. امروزه برای ساخت ماهیتابه ها از جنس های مختلف: چدنی، آلومینیومی، گرانیتی، سرامیکی، استیل و … استفاده می شود که البته خرید هر کدام ضمن داشتن مزایا دارای معایبی نیز می باشد.

5- وزن تابه

فاکتور مهم بعدی برای خرید ماهیتابه توجه به وزن آن است. یادتان باشد بازی با تابه ها خصوصا در هنگامی که روغن در داخل آن ها در حال سوختن است و مواد نیز به خوبی دارند با آن ترکیب می شوند و سرخ می شوند، یک هنر آشپزی است که البته برای اجرای این هنر حتما باید محصول انتخابی تان از وزنی مناسب برخوردار باشد؛ پس نسبت به وزن آن بی تفاوت نباشید.

6- روکش دسته تابه

در هنگام خرید تابه مورد نظرتان به جنس روکش دسته آن نیز توجه داشته باشید. جنس روکش دسته محصول انتخابی شما بایستی نسوز باشد و با عدم انتقال حرارت به خود سبب شود تا بتوانید شما به راحتی آن را در دست گرفته و به ادامه روند آشپزی خود بپردازید.

7- تعداد دسته تابه

برخی از ماهیتابه ها دارای یک دسته بلند و برخی دیگر از دو دسته کوچک که بر روی بدنه آنان تعبیه شده است، برخوردارند. عده ای از آشپزها عاشق دسته های نوع اول؛ یعنی بلند هستند و برخی دیگر ترجیح می دهند برای بلند کردن ماهیتابه و جا به جا نمودن آن از دو دسته استفاده کنند که این موضوع یک امر کاملا سلیقگی می باشد. دوستان عزیز توجه داشته باشید برخی از تابه ها دارای قابلیت جدا شدن دسته از بدنه خود نیز هستند که این امر جهت شستشو و تعمیر دسته آنان می تواند بسیار جالب توجه باشد.

8- قیمت

قیمت تابه با در نظر گرفتن تمامی نکاتی که ما در این مطلب به شرح تک تک آنان برایتان پرداخته ایم، تعیین می شود. البته که به تمام این موارد بایستی نام و برند تولید کننده را نیز اضافه کنیم که یقینا بر روی قیمت آن ها تاثیرگذار هستند. به هرحال حتما به کیفیت ماهیتابه و سلامت بودن مواد به کار رفته در ساخت آن برای خود و دیگر اعضای خانواده تان توجه ویژه ای کنید و از هر جا و مکانی ظروف آشپزی مورد نظرتان را که در ارتباط مستقیم با سلامت جسمانی تان هستند، خریداری نکنید!

درب ماهیتابه

در وهله اول باید بدانید که تابه شما می تواند هم دارای درب و هم فاقد آن باشد که در این صورت شما می توانید در صورت تمایل به سراغ خرید درب تکی بروید و یا اگر ظروف پخت و پز خود را بصورت ترکیبی (سِت) خریداری می کنید از درب یک کدام از قابلمه ها که حتما هم سایز با ماهیتابه طراحی شده است، باری این منظور استفاده نمایید. درب ماهیتابه شما اگر قرار است شیشه ای باشد تا شما بتوانید به هنگام پخت غذا تغییر رنگ و میزان پختگی آن را مشاهده کنید، حتما باید نسوز و مقاوم در برابر حرارت باشد.

قابلمه و تابه10-کالا نقد

سوالات متداول در مورد قابلمه و تابه

بهترین برند قابلمه چدن کدام مارک است؟

امروزه یکی از بهترین و معروفترین کمپانی هایی که سرویس قابلمه چدن تولید می کنند که اتفاقا جزو اولین برند هایی است که شروع به تولید قابلمه چدنی روکش دار کرد ، برند دسینی است که میتوان به عنوان بهترین مارک سرویس قابلمه چدن آن را معرفی کرد . پس از آن نیز برند های هوم کینگ ، دلمونتی ، کرکماز و تفار را می توان به عنوان بهترین مارک های سرویس قابلمه چدن معرفی کرد.

سالم ترین قابلمه کدام است؟

بهترین قابلمه برای پخت غذا و در واقع سالم ترین نوع آن قابلمه های پیرکس هستند که به قابلمه های سبز معروفند و به دلیل نداشتن روکش جدا هیچ گونه مواد شیمیایی در هنگام پخت آزاد نمی کند .

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام قابلمه و تابه و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / آشپزخانه برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را به ترتیب اولویت گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 19 مدل از پرفروش ترین قابلمه ها و تابه ها

درحال دریافت محصولات منتخب ...

19 مدل قابلمه و تابه [ارزان قیمت] + بهترین راهنمای خرید اینترنتی - javawait

بهترین قابلمه و تابه های پیشنهادی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *