آشپزخانهخانه و آشپزخانه

18 مدل پیش بند آشپزخانه (بهترین) + راهنمای خرید + قیمت

امروزه پیش بند آشپزخانه یکی از ضروری‌ترین و موردنیازترین وسایل در آشپزخانه‌ها باشد. هر بانوی ایرانی قطعاً هنگام حضور در آشپزخانه به این وسیله کاربردی نیاز پیدا خواهد کرد. یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه‌دار هنگام شستشوی ظروف خیس شدن لباس‌هایشان می‌باشد که معمولاً بسیار آزاردهنده است. با استفاده از پیش بند این مشکل کاملاً حل می‌شود و در هنگام ظرف شستن خبری از خیس شدن لباس‌های اصلی شما نخواهد بود. اما کاربرد این جز از منسوجات آشپزخانه تنها‌ به خیس نشدن لباس‌ها ختم نمی‌شود. همان‌طور که می‌دانید وقتی در حال آشپزی یا تمیز کردن آشپزخانه هستید، ممکن است چربی غذا یا هر آلودگی دیگری، موجب لک شدن لباس‌های اصلی اتان شود که اغلب دیگر پاک نیز نمی‌شوند و به همین سادگی باید لباس ارزشمند و موردعلاقه خود را از دور خارج کنید. اما با خرید آنلاین پیش بند آشپزخانه و استفاده از آن از کثیف شدن‌ لباس‌هایتان نیز جلوگیری می‌شود. پیش بند قیمت مناسبی دارد و قطعاً ارزشش را دارد که برای محافظت از لباس‌های گران‌قیمت خود آن را خریداری کنید. اما سوال اینجاست بهترین پیش بند آشپزخانه را از کجا بخریم؟ نگران نباشید!!! ما در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا بهترین پیش بند های آشپزخانه را از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمائید. پس در ادامه با کالا نقد همراه باشید…

در انتهای این پست می توانید پرفروش ترین پیش بند های آشپزخانه پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

تاریخچه پیدایش پیش بند

کلمه پیش بند (apron) در دوران قرون وسطی از کلمه فرانسوی naperon به معنای “سفره کوچک (small tablecloth)” شکل گرفته است. naperon اغلب به اشتباه an apron تلفظ می‌شد. در قرن هفدهم کلمه apron برای توصیف لباس‌های محافظی که روی لباس پوشیده می‌شد استفاده می‌شد. با وجود اینکه لغت apron تا قرن هفدهم وجود نداشت، اما وسایل حفاظتی حتی در تمدن‌های اولیه نیز وجود داشته است: الهه باروری تمدن مینوسی عصر برنز در کرت باستان با پیشبند به تصویر کشیده شده بود و پیش‌بند توسط فراعنه مصر باستان و کشیشان آشوری پوشیده می‌شد.

منظور از پیش بند آشپزخانه چیست؟

منظور از پیش بند آشپزخانه در واقع نوعی پوشش حفاظتی است که روی لباس‌های اصلی پوشیده می‌شود و از لباس اصلی شما در برابر کثیف‌ و خیس شدن جلوگیری می‌کند. این لباس معمولا قسمت جلوی بدن را پوشش می‌دهد. اندازه آن معمولا از پایین گلو تا امتداد زانو کشیده می‌شود. در برخی مدل‌ها از کمر تا مچ پا امتداد پیدا می‌کند. جنس آن از پارچه ضد آب است، البته برخی مواقع پارچه معمولی بوده که لابه‌لای آن یک پلاستیک دوخته می‌شود و آن را به نوعی ضد آب می‌کند. پیشبند به وسیله چند بند روی لباس پوشیده می‌شود به همین دلیل به آن پیشبند گفته می‌شود.

استفاده از پیش بند آشپزخانه چه مزایایی دارد؟

  • پوشیدن آن بسیار ساده است و برای پوشیدن آن شما نیازی به بیرون آوردن لباس‌های خود ندارید و خیلی راحت با چند گره ساده روی لباس‌های دیگر پوشیده می‌شود.
  • این وسیله از خیس شدن لباس‌های شما حین شستشو دادن ظرف جلوگیری می‌کند. زیرا از پارچه ضد آب تهیه می‌شود.
  • در مواردی هنگام آشپزی امکان ریخته شدن آب جوش یا روغن روی سینه و شکم وجود دارد. پیشبند از سوخته شدن شما تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.
  • همیشه یکی از مشکلات خانم‌ها هنگام شستشوی ظرف کثیف شدن لباس به وسیله چربی غذا است. پیشبند از کثیف شدن لباس‌های شما زمان شستشوی ظرف جلوگیری می‌کند.

👈پرفروش ترین انواع پیش بند های آشپزخانه را اینجا ببینید + قیمت روز👉

انواع پیش بند بر اساس نوع شغل و فعالیت

بیشتر اوقات وقتی به پیش بند فکر می کنید، شخصی را متصور می شوید که در آشپزخانه مشغول پخت و پز است. اما این وسیله موارد استفاده گوناگونی دارد. پیش بند تنها در صنایع غذایی، نوشیدنی و پذیرایی از مهمان کاربرد ندارد. بلکه این محصول در طیف گسترده ای از مشاغل دیگر مانند گل فروشی، بهداشت، زیبایی، مراقبت از سالمندان و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه چند مدل از انواع پیشبند در مشاغل مختلف را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

1- پیش بند زنان خانه دار

زنان خانه دار معمولا مدت زمان زیادی از وقت خود را در طول روز صرف کارهای خانه مانند تمیز کاری، پختن غذا و شستن ظرف و لباس می کنند. طبیعی است که بعد از انجام این همه کار لباس های آن ها کهنه و کثیف شوند. در واقع شما برای جلوگیری از این اتفاق و افزایش طول عمر لباس های خود می توانید از پیشبند زنان خانه دار استفاده کنید.

2- پیش بند خدمتکاران

خدمتکار کسی است که در منازل بزرگ برای تمیز کردن منزل و گاهی پخت غذا و پذیرایی از صاحب خانه مشغول کار می شود. این فرد به منظور دریافت بک حقوق ثابت یا متغییر برای مدت زمان خاص یا به صورت شبانه روزی کار می کند. یکی از راه های تشخیص خدمتکار از صاحب منزل پیشبند است که در واقع نوعی لباس پیش خدمتی محسوب می شود.

3- پیش بند آهنگری

آهنگر به کسی گفته می شود که یک قطعه آهن را با ابزار مخصوص آهنگری گرفته و درون کوره داغ قرار می دهد تا به خوبی گداخته شود و رنگ آن قرمز شود. سپس آن را از کوره بیرون آورده و روی یک وسیله خاص قرار داده و با چکش شروع به ضربه زدن روی آن می کند تا به شکل و فرم دلخواه او در آید. هر لحظه امکان پرتاب شدن قطعه گداخته شده به طرف لباس آهنگر وجود دارد و ممکن است لباس آهنگر سیاه شود. به همین دلیل از پیشبند آهنگری استفاده می کنند.

4- پیش بند ضد آب

این مدل پیشبند که به پیشبند آشپزخانه هم معروف شده توسط زنان خانه دار هنگام شستن ظرف مورد استفاده قرار می گیرد. شما حتی اگر زمان شستشوی ظرف نهایت دقت را هم داشته باشید، اما باز هم لباس شما یا خیس شده و یا به وسیله چربی غذا لکه می زند. بنابراین شما بهترین کاری که می توانید انجام دهید پوشیدن پیشبند مناسب است.

5- پیش بند لاستیکی

تمام کسانی که در آزمایشگاه کار می کنند و یا با مواد شیمیایی خطرناک مثل اسید سرو کار دارند، بهتر از هر شخص دیگری می دانند که برخورد اسید با لباس آن را به شدت سوراخ کرده و به بدن شما می رسد و باعث ایجاد تاول و سوختگی روی پوست می شود. اسید از تنها ماده ای که عبور نمی کند و به آن آسیب نمی زند، پلاستیک است. البته ماهی فروشان هم به علت ضد آب بودن از پیشبند پلاستیکی استفاده می کنند.

6- پیش بند سربی

سرب تنها ماده ای است که اشعه ایکس امکان عبور از آن را ندارد. بنابراین کسانی که در مراکز رادیولوژی و سی تی اسکن کار می کنند، باید از پیشبند های سرب دار استفاده کنند. زیرا ورود اشعه ایکس به بدن انسان انواع سرطان را به وجود می آورد و به علت اینکه تا به امروز درمان خاصی برای بیماری سرطان کشف نشده باعث مرگ این افراد می شود.

7- پیش بند نجاری

نجاری یکی از مشاغلی است که به علت برش دادن چوب همیشه مقدار زیادی خاک اره در اطراف شما وجود دارد. چسبیدن خرده های چوب و خاک اره روی لباس ممکن است برای همیشه روی لباس شما باقی بماند. به همین علت برای اینکه خرد چوب و خاک اره روی لباس شما نماند و یا چسب چوب لباس شما را کثیف نکند نیاز به یک پیشبند نجاری دارید.

انواع پیش بند بر اساس شکل ظاهری

1- پیش بند پینافور

یکی دیگر از انواع پیشبند که پیش از خرید پیشبند آشپزخانه باید بشناسید، پینافور است. گاهی اوقات به این نوع لباس محافظ پیشبند سبک یا ژاپنی نیز می گویند. این نوع پیشبند به راحتی پوشیده می شود و پوشش کامل بدن را فراهم می کند.

2- پیش بند بیب

این نوع پیشبند سنتی ترین و پرطرفدارترین پیشبند با حلقه گردن و کمربند قابل تنظیم است. این پیشبندها در سبک ها، رنگ ها و پارچه های مختلفی تولید می شوند. در حقیقت این لباس های محافظ بالا تنه فرد را تا روی زانوی او می پوشانند. همچنین این محصولات معمولا دارای جیب های متعددی هستند که آن ها را از یکدیگر متمایز می سازند.

3- پیش بند ضدآب

پیشبندهای PVC و نایلونی ایده آل هستند، زیرا این نوع محصولات در برابر ریختن مایعات از لباس های شما محافظت می کنند.

4- پیش بند صلیب پشت

پیشبند صلیبی مشابه پیشبند Bib است. با این تفاوت که بند های این نوع پیشبند روی شانه های شما قرار می گیرند و در پشت کمر شما به صورت ضربدری بسته می شوند. این امر کمک می کند که فشار از گردن شما کاهش یابد. همچنین بندهای پشتی متقاطع به دو صورت پارچه ای یا چرمی عرضه می شوند. در برخی از مدل های پیشبند صلیبی نیز بندها قابل جدا شدن هستند. بنابراین شما می توانید پس از خرید پیشبند آشپزخانه صلیبی به دلخواه خود رنگ و ظاهر آن را به راحتی تغییر دهید.

5- پیش بند کمری

پیشبند کمری بالا تنه افراد را پوشش نمی دهد. حرکت انسان به دلیل طول کوتاه تر پیشبند (معمولا تا بالای زانو) راحت تر است. بیشتر مدل های ارائه شده در این سبک جیب هایی برای نگهداری وسایلی مانند خودکار، تبلت، پد سفارش و وسایل آشپزی دارند.

پیش بند آشپزخانه1-کالا نقد

👈بهترین پیش بند ها را در دیجی کالا ببین!!! + خرید اینترنتی + ارسال سریع👉

12 نکته مهم که در هنگام خرید پیش بند آشپزخانه باید به آنها توجه کرد.

1- نوع پیش بند

این وسیله مدل های مختلفی دارد که تفاوت عمده و اصلی آن ها از لحاظ جنس پارچه آن ها می باشد. اگر قد ندارید برای خرید این محصول مبلغ بالایی را بپردازید، بهتر است نمونه های پارچه معمولی را انتخاب کنید، اما اگر مشکلی با میزان بودجه و پرداخت پول بیشتر ندارید، بهتر است نمونه ای را انتخاب کنید که جنس پارچه آن ضد آب باشد. البته مدل هایی هم وجود دارند که پارچه آن ها معمولی بوده و یک پلاستیک زیر آن دوخته می شود.

2- جنس پیش بند

شاید مهم ترین نکته ای که هنگام خرید پیشبند باید به آن توجه داشته باشید، جنس محصول می باشد. بهترین جنس برای دوخت این محصول پارچه ضد آب است، زیرا این وسیله باید از خیس شدن لباس های شما با آب و یا سوختن بدن شما با روغن و آب جوش جلوگیری کند.

شما باید به کیفیت مناسب پارچه دقت داشته باشید چرا که پیشبندهای بی کیفیت از لحاظ جنس پارچه در اثر شستشو دچار تغییر رنگ می شوند و شکل ظاهری و زیبایی اولیه خود را از دست می دهند. البته اگر قصد ندارید جنس های خیلی باکیفیت را هم خریداری کنید، می توانید جنس پارچه معمولی را انتخاب کنید، البته به شرط اینکه لا به لای پارچه آن پلاستیک دوخته شده باشد.

3- داشتن بند قابل تنظیم

یکی از نکات اولیه‌ای که باید حین خرید به آن دقت کنید داشتن بند قابل تنظیم است. اکثر پیش‌ بند‌های موجود در بازار فری سایز هستند با این حال اگر می‌خواهید در این باره خیالتان راحت باشد پیش‌ بندی را تهیه کنید که بند‌های آن بلند یا کوتاه شود و به سایز دلخواهتان برسد.

4- کیفیت دوخت پیش بند

یکی از مهم‌ترین‌ نکاتی که حین خرید و انتخاب پیش بندهای آشپزخانه باید به آن ‌توجه داشته باشید، کیفیت دوخت آن‌ها می‌باشد‌. اگر پیش بندها از بهترین و گران‌ترین انواع پارچه تولید شده باشند، اما دوخت مناسبی نداشته باشند، قطعاً کیفیت بالایی نخواهند داشت. چرا که با هر فشار کوچکی پیش بند فوراً از محل دوخت‌ پاره خواهد شد و دیگر به کارتان نمی‌آید. پس حتماً به کیفیت دوخت آن هنگام خرید توجه داشته باشید. مخصوصاً هنگام‌ انتخاب پیش بند به ناحیه بندها دقت نمایید که‌ حداقل دو مرتبه دوخت بر روی آن‌ها‌ انجام شده باشد.

5- بند‌های پیش بند

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که بند‌های پیش بند دوخت خوبی داشته باشد و به قدر کافی محکم باشد. این مورد را می‌توانید از عکس‌هایی که برای فروش محصول قرار داده شده مشاهده کنید اگر وسط بند‌ها چرخ شده باشد در این صورت مقاومت بند‌ها بالا می‌رود. بعضی از مدل‌ها چند بار چرخ شده‌اند و به راحتی دوخت آن باز نمی‌شود.

6- داشتن جیب

داشتن یک یا چند عدد جیب روی این پوشش می تواند خیال شما را بابت همراه داشتن یک سری وسایل راحت کند. به عنوان مثال شما می توانید تلفن همراه خود را درون این جیب قرار دهید تا هنگامی که در حال شستن ظرف هستید، مجبور نباشید برای پاسخ دادن به تلفن همراه آشپزخانه خود را ترک کنید. البته در مواردی هم می توانید کفگیر و دیگر وسایلی را که به آن ها بیشتر نیاز دارید درون این جیب قرار داده تا همیشه در دسترس باشند.

پیش بند آشپزخانه3-کالا نقد

7- نحوه‌ی بسته شدن پیش بند

اغلب نوارهای در کنار پیش بند آشپزخانه برای بستن وجود دارد. همچنین برخی از تولیدکنندگان به جای این نوارها از چسب یا دکمه استفاده می کنند.

البته مطمئناً بهترین مدل‌ها همان پیشبند های بندی هستند، زیرا راحت هستند و مشکلات کمتری برای باز و بسته کردن آنها خواهید داشت. البته، این یک اولویت است و شما تصمیم‌گیرنده نهایی هستید.

8- برند پیش بند

اگر با وجود تمام توضیحاتی که داده شد، باز هم با خرید این محصول مشکل دارید. می توانید به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بروید. این محصولات از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده اند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که بک برند معروف و شناخته شده وجود دارد، نباید به سراغ خرید برندهای ناشناخته بروید. زیرا این محصولات معمولا کیفیت لازم را ندارند و با خرید آن ها وقت و هزینه خود را هدر می دهید.

9- مدل پیش بند

بعضی از خانم ها که علاقه ای به استفاده از پیشبند آشپزخانه ندارند این است که فکر میکنند این وسیله دارای مدل های ساده و معمولی میباشد و قابل استفاده در آشپزخانه نیست در صورتی که اینگونه نیست و امروزه پیش بند های آشپزخانه دارای مدل های مختلفی از لحاظ طراحی هستند و طرحی شبیه به لباس دارند و شما میتوانید از آنها در هنگام طبخ غذا و شستشوی ظروف استفاده کنید.

10- رنگ پیش بند

پیش بند آشپزخانه در رنگ های بسیار متنوعی وجود دارد. شاید این سوال هنگام خرید کمی شما را گیج کند. رنگ هایی که پیشنهاد می کنیم پارچه هایی با رنگ روشن هستند، زیرا لکه هایی که ممکن است در حین کار روی پیش بند ظاهر شوند به راحتی قابل مشاهده هستند و از نظر بهداشتی انتخاب بهتری هستند.

اما اگر این سوال برایتان مهم نیست، می توانید از بین مدل های رنگی و طرح دار انتخاب کنید. در صورت انتخاب الگو و رنگ پیشنهاد می شود ابتدا نگاهی به رنگ لوازم آشپزخانه بیندازید تا سیستم رنگ دکوراسیون آشپزخانه شما یکپارچه شود.

11- سایز پیش بند

در هنگام خرید به سایز پیش بندی که قصد خرید آن را دارید دقت کنید معمولا این وسایل دارای اندازه های مختلفی هستند و به همین علت شما باید یک پیشبند آشپزخانه مناسب با سایز خود را انتخاب کنید تا در هنگام آشپزی کردن بتوانید از آن بصورت آسان استفاده نمایید.

12- قیمت پیش بند

قیمت پیش بند آشپزخانه از 20 هزار تومان می باشد. تقریباً با هر بودجه ای قادر خواهید بود بهترین محصولات موجود را خریداری کنید. برخی از نمونه هایی که شامل کلاه آشپزی و … می شود، اغلب 70 تا 100 هزار تومانن قیمت دارند.

مدل های رستورانی کمی گرانتر از گزینه های مشابه خانگی هستند زیرا این مدل ها دارای کمربندهای مخصوص برای نگهداری وسایل آشپزخانه مانند کفگیر، ملاقه، چاقو و … هستند.

اگر می خواهید در منزل از آن ها استفاده کنید، توصیه می کنیم هزینه زیادی برای خرید این لوازم آشپزخانه صرف نکنید و به همان رنگ ها یا محدوده قیمت بسنده کنید.

روش اصولی نگهداری از پیش بند آشپزخانه

امروزه خرید پیش بند آشپزخانه قطعاً می‌تواند برخی از مشکلات مهم‌‌ شما، هنگام حضور در آشپزخانه را برطرف سازد؛ اما باید به نحوه‌ نگهداری این وسیله کارآمد نیز توجه داشته باشید تا بتوانید دوام آن را افزایش داده و در مدت زمان بیشتری از پیش بند استفاده نمایید. برای مراقبت و نگهداری اصولی از پیش بند آشپزخانه، به نکات زیر توجه فرمایید:

  • پیش بند را هر دو روز یک مرتبه شستشو دهید تا آلودگی و میکروب‌ها بر روی آن تجمع نکنند.
  • اگر‌ پیش بند دچار لکه‌های سخت چربی و غذا شد، برای پاک کردن آن‌ها از شوینده مناسب لکه بری استفاده کنید. به هیچ عنوان برای پاک کردن لکه‌ها، در هنگام شستشو از سفیدکننده یا وایتکس استفاده نکنید. چون موجب آسیب‌دیدگی شدید تاروپود پارچه آن می‌شود.
  • پیش بند را با آب نهایتاً ۲۵ درجه سانتی گراد شستشو دهید.
  • پیش بند را در هوای آزاد و در نور خورشید خشک‌ کنید.
  • در حین خرید پیش بند آشپزخانه به نسوز بودن آن توجه کنید؛ اما اگر پیش بند شما از این قابلیت برخوردار نیست، باید بسیار مراقب باشید که در برابر حرارت مستقیم اجاق گاز قرار نگیرد.

پیش بند آشپزخانه2-کالا نقد

سوالات متداول در مورد پیش بند آشپزخانه

بهترین برند های پیش بند آشپزخانه در بازار ایران کدام ها هستند؟

از بهترین برندهای ایرانی پیش بند آشپزخانه می‌توان برند شمسه نگار، ایکیا، هوم لایف، رزین تاژ، ماری کلیر، زولینگ، آذین دخت، سلطانی، ایران حوله و لایکو را در بازار ایران نام برد.

مزایای خرید پیش بند آشپزخانه چیست؟

خرید پیش بندهای آشپزخانه می‌تواند مزایای فراوانی برای شما به همراه داشته باشد. به همین دلیل اگر در سرویس منسوجات خود هنوز پیش بند مناسبی ندارید، حتماً برای خرید اقدام کنید. در زیر برخی از فاکتورهای مثبت و‌ مزایای این وسیله کاربردی را نام برده‌ایم:

  • استفاده بسیار آسان

دیگر مزیت خرید پیش بند آشپزخانه استفاده آسان از آن می‌باشد. شما در کمتر از یک دقیقه می‌توانید پیش بند خود را به تن کنید و برای این‌ کار حتی نیاز نیست که لباس‌های اصلی اتان را تعویض کنید با گره زدن دو بند محکم پیش بند به دور کمر، کاملاً بر روی بدن شما فیکس شده و به همین راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه

پیش بند حتی اگر از بهترین و مرغوب‌ترین جنس پارچه نیز تولید شده باشد، چون دوخت ساده و سریعی دارد، بسیار ارزان قیمت می‌باشد؛ یعنی برای خرید این وسیله به هیچ عنوان نیاز نیست هزینه گزافی پرداخت کنید و این از مهم‌ترین مزایای این محصول می‌باشد.

  • مراقبت از شما

دیگر مزیت خرید پیش بند آشپزخانه مراقبت از شما می‌باشد. کاربرد این وسیله کاربردی تنها به جلوگیری از کثیف شدن‌ لباس‌های شما ختم نمی‌شود. گاهی در هنگام آشپزی روغن یا آب جوش به سمت پوست شما پرتاب می‌شود که می‌تواند پوستتان را دچار سوختگی و آسیب‌دیدگی کند‌. به همین دلیل با استفاده از پیش بند، این وسیله مانند یک‌ محافظ عمل کرده و‌ از پوستتان مراقبت می‌کند. البته پیش بندی می‌تواند‌ این کارایی را داشته باشد که از جنس پارچه نسوز و مقاوم تولید شده باشد.

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام پیش بند آشپزخانه و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / آشپزخانه برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را به ترتیب اولویت گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 18 مدل از پرفروش ترین پیش بند های آشپزخانه

درحال دریافت محصولات منتخب ...

18 مدل پیش بند آشپزخانه (بهترین) + راهنمای خرید + قیمت - javawait

بهترین پیش بند های آشپزخانه پیشنهادی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *