حمام و سرویس بهداشتیخانه و آشپزخانه

راهنمای خرید 20 مدل وان حمام و جکوزی [بهترین] + قیمت روز

امروزه وان حمام و جکوزی از لوازمی است که بیشتر برای آرامش و درمان استفاده می شود. انتخاب و خرید وان حمام و جکوزی آن طور که در ظاهر به نظر می‌آید، ساده و آسان نیست. چنانچه تصمیم خود را برای خرید یک وان حمام یا جکوزی قطعی کرده‌ اید و قصد دارید که حسابی هم محیط حمام خود را تغییر دهید و هم ظاهر آن را شیک و زیبا نمایید، توصیه می کنیم در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا بهترین وان حمام و جکوزی را باتوجه به نیاز خود با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمائید.

در انتهای این پست میتوانید پرفروش ترین انواع وان حمام و جکوزی های پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

تاریخچه وان حمام و جکوزی

در زمان‌های قدیم، مردم به دو دلیل به حمام می‌رفتند: پاکیزه‌شدن و آمادگی برای مراسم مذهبی. رومیان و یونانیان نیز برای آرامش‌یافتن به حمام می‌رفتند. در میان مصریان نیز استفاده از حمام برای تشریفات مذهبی بود. قدیمی‌ترین حمام‌ها، در کاخ شهر نوسس، واقع در جزیرهٔ کرت، با قدمت ۴۰۰۰ سال، ساخته شد. حمام‌های این کاخ دارای پاشویه و وان بودند. در منزل ملکه، یک وان متعلق به سال ۱۴۰۰ تا ۱۷۰۰ پیش از میلاد یافت شد. ازآنجاکه وان برای استفادهٔ انسان طراحی شده‌است، شکل آن تقریباً در طول تاریخ ثابت مانده‌است. در روزگاران گذشته، یونانیان در وان حمام می‌کردند. وان‌ها معمولاً از سنگ‌های صیقلی‌شده، مرمر و یا چوب ساخته می‌شدند. هومر، شاعر بزرگ یونان، وان نقره‌ای زیبایی را که از مصر به یونان آورده شده‌بود، توصیف می‌کند.

از زمان ملکه ویکتوریا، حمام توسعه یافت و بخشی از ضروریات زندگی شد. وان‌های ساخته‌شده از چوب، مس و آهن اغلب درپوشی داشت که باعث می‌شد تا انسان از وان بتواند به‌عنوان نیمکت هم استفاده کند.

منظور از وان حمام چیست؟

وان حمام یا همان bathtub به معنی محل شستشوی بدن در حمام می باشد. وان های حمام در واقع ظرف بزرگی در حمام است که آب در آن ریخته می شود و افراد بدن خود را در آن می شویند. وان برای حمام از نظر بسیاری از افراد وسیله ای لوکس و دکواتیو به نظر می رسد و بیشتر در دکوراسیون حمام خانه های لوکس به چشم می خورد.

منظور از دستگاه جکوزی چیست؟

جکوزی شکل مجهزتر و مدرن‌تر وان‌های حمام است که لذت استفاده از آن‌ها را در استخرها و باشگاه‌های ورزشی تجربه کرده‌ایم. دستگاه جکوزی قابلیت‌های زیادی دارد. معمولا این دستگاه جت‌های آب ماساژ دهنده دارد. ماساژ بدن، اکسیژن دهی بهتر و آب‌درمانی موثر از قابلیت‌های وان جکوزی خانگی است. معمولا از جکوزی در استخرها، باشگاه‌ها و بعضی از محیط‌های درمانی استفاده می‌شود. این وسیله به دلیل داشتن قابلیت‌های مختلف تا حد زیادی تنش‌های روانی و جسمانی را کاهش می‌دهد. جکوزی وسیله‌ای است برای آرامش، درمان و احساس خوشایند فارغ شدن از فشارهای کاری و روزمره. برای افرادی که درد مفاصل دارند و یا افراد سالمندی که نمی‌توانند به استخر بروند، افرادی که ناراحتی‌های پوستی، چاقی، افسردگی و … دارند می‌توانند با خرید یک سونا جکوزی خانگی فشار و دردهای خود را کم کنند.

👈مشاهده بهترین و پرفروش ترین وان و حمام های جکوزی + لیست قیمت👉

 

وان حمام و جکوزی1-کالا نقد

 

انواع مدل های وان حمام

انواع وان حمام از لحاظ شکل به 9 دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

1- وان حمام مستقل

این نوع وان ها نیاز به تجهیزات و تأسیسات زیادی ندارد و نصب آن نیز نسبت به سایر انواع وان حمام راحت‌تر است. تنوع این وان‌ها بسیار زیاد است و قیمت وان حمامی ساده با توجه به مدل و جنسی که دارد تعیین می‌شود. برای مثال قیمت وان حمامی پلاستیکی نسبت به قیمت وان ساده بدون جکوزی متفاوت است.

2- وان شاهانه

وان های شاهانه ساده ترین و ارزان ترین وان حمامی است که شما می توانید حین خرید وان حمام در نظر داشته باشید. این وان ها همان وان های قدیمی هستند که به مرور تغییراتی در جهت افزایش زیبایی و راحتی آن ها صورت گرفته است. این وان ها به مانند یک جزیره کوچک در یکی از گوشه های حمام قرار گرفته و دیواره های اطراف آن با کاشی های حمام تطبیق داده می شود. برای استفاده از این نوع وان حمام، همه چیز به اندازه قد شما و همچنین اندازه حمام بستگی دارد.

3- وان حمام مثلثی

این نوع وان ها مناسب‌ فضاهای کوچک‌تر که برای قرار گرفتن در کنج حمام مناسب‌تر است و فضای کمتری را نسبت به دیگر انواع آن اشغال می‌کند. چنانچه در حمام خود فضای محدودتری دارید، بهتر است در زمان خرید وان حمام به این موضوع دقت کنید و اگر در گوشه‌ای از حمام فضای مناسبی دارید، از مدل وان مثلثی استفاده نمایید.

4- وان کوچک مخصوص فضاهای کم

امروزه اکثر طراحان سعی دارند فضای مناسبی را به حمام اختصاص دهند تا دست صاحب خانه برای تغییرات نسبی باز باشد. با این حال گاهی ممکن است به علت کمبود فضا یا ترجیحات شخصی فضای کمتری برای برای حمام در نظر گرفته شود.

همچنین گاهی برخی افراد ترجیح می دهند تمام فضای حمامشان با وان اشغال نشود. اگر بخواهیم از میان وان های شاهانه کوچک یک گزینه مناسب به شما معرفی کنیم، وان استاندارد با طول ۱۳۷ سانتی متر، عرض ۷۶ سانتی متر و ارتفاع ۳۸ سانتی متر بهترین انتخاب محسوب می شود. با این حال قبل از خرید وان حمام بهتر است شخصا فضای حمام خود را اندازه گیری نمایید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

5- وان حمام پلتفرمی

وان پلتفرمی از انواع وان حمام معمولاً داخل زمین و روی یک سکو نصب می‌شوند. نصب و نگهداری آن‌ها به نسبت ساده است و اما معمولاً قیمت بالایی دارند که باید در زمان خرید وان حمام به این نکته توجه کنید.

6- وان جکوزی

وان جکوزی یکی از جدیدترین انواع وان حمام که در سایزها و اندازه‌های مختلف در بازار یافت می‌شوند و قیمت‌های متفاوتی نیز دارند. این مدل وان حمام نسبت به سایر مدل‌ها گرا‌ن‌تر هستند و معمولاً قیمت وان ساده بدون جکوزی از مدل‌ها همراه با جکوزی بسیار ارزان‌تر هستند.

7- وان حمام ایستاده بدون پایه

اگر از حمام های ایستاده سبک و متحرک خسته شده اید و یا وان های جزیره ای متناسب با دکوراسیون حمام خود را ترجیح می دهید، وان حمام ایستاده بدون پایه می تواند بهترین انتخاب باشد. البته هنگام خرید وان حمام ایستاده بهتر است بدانید برای نصب آن نیاز به یک متخصص ماهر دارید. در ساخت وان های ایستاده بدون پایه مواد مختلفی استفاده می شود.

همانطور که از نام این وان مشخص است، باید در یک محل ثابت نصب شود. همچنین می بایست با کاشی، سرامیک یا چوب های ضد آب اطراف آن طراحی شود. نکته قابل توجه هنگام خرید وان حمام ایستاده بدون پایه این است که این وان ها نسبت به وان های پایه دار دارای استحکام بیشتر و در مقایسه با وان های شاهانه به فضای بیشتری نیاز دارند.

8- وان های ایستاده پایه دار

وان های ایستاده پایه دار به دیوار یا هر سطح دیگری متصل نمی شوند. با این حال، برای استفاده به صرفه از این وان های کلاسیک و جابه جایی آسان آن ها به یک حمام بزرگ نیاز دارید. وان های ایستاده یا پایه دار به طور قابل توجهی از وان های آلومینیومی یا ثابت گران تر هستند.پیش از خرید وان حمام ایستاده باید مقدار قابل توجهی پول هزینه کنید. این نوع از وان ها به شکلی طراحی شده اند که امکان نصبشان در حمام های مختلف فراهم است و حرکت دادن آن در فضاهای مختلف به راحتی صورت می گیرد.

9- وان های خوابیده و پایه دار

این دو نوع وان با توجه به طراحی هایی که از دوران باستان به ارث رسیده است طراحی شده اند. می توان گفت که اگر به یک منزل قدیمی با طراحی باستانی علاقه دارید خرید یک وان خوابیده یا پایه دار می تواند حتی در اولویت شما قرار گیرد.شاید مهم ترین مشکلی که در مورد این دسته از وان ها ممکن است پیش بیاید به نحوه لوله کشی و تنظیم آن بازگردد. به شما توصیه می شود برای لوله کشی آب سرد و گرم این وان ها، و ترجیحا پیش از خرید وان حمام پایه دار، با یک کارشناس باتجربه مشورت کنید.

وان حمام و جکوزی2-کالا نقد

وان حمام از چه جنس هایی هستند؟

مواد تشکیل دهنده در یک وان حمام بر دوام، نظافت، قیمت و در نتیجه انتخاب شما تأثیر زیادی دارند. مواد مختلفی که در ساخت وان حمام به کار می روند به 7 دسته تقسیم می شوند که در زیر به آن ها خواهیم پرداخت.

1- پلیمر

وان های پلیمری به طور سنتی از جنس گرانیت و مرمر هستند و در رنگ های گوناگون در دسترس قرار دارند. در مقام سنجش هزینه، تولید وان های پلیمری بالاتر از پلاستیکی است و در نتیجه هزینه نهایی آن نیز بیشتر خواهد بود. یکی از ایرادهای قابل ملاحظه وان های پلیمری که هنگام خرید وان حمام باید به آن توجه شود، بافت سطح آن است. سطح این وان ها به یک اندازه نیست. به عبارت بهتر، با گذشت زمان، زبری سطح وان می تواند یک لایه روی آن ایجاد کند که کیفیت وان را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد. درنهایت نیز منجر به شکستن آن می شود.

2- پلاستیک

مهم ترین ماده استفاده شده در ساخت وان ها همین مورد است. مهم ترین امتیاز پلاستیک ها مربوط به انعطاف پذیری و نیز قابلیت شکل دهی آن ها است. این خصوصیت به سازندگان این امکان را می دهد که به ساخت طرح های جدید و متنوعی بپردازند.

از دیگر مزیت های وان های پلاستیکی یا فایبرگلاسی احساسی گرم و لذت بخش هنگام برخورد بدن با آن است.این مواد ذاتاً نرم بوده و بدن هنگام تماس با آن احساس راحتی می کند. بنابراین، احساس ناخوشایند سرما، هنگام تماس بدن با وان را هرگز با تجربه نخواهید کرد.

جالب است بدانید وان های پلاستیکی به عنوان سبک ترین وان شناخته می شوند.وزن این وان ها در حدود سی تا چهل کیلوگرم است که این سبک بودن می تواند عامل مهمی هنگام خرید وان حمام به شمار آید. با این حال باید بدانید در کنار این امتیازها، تمیز کردن وان های پلاستیکی کمی مشکل خواهد بود. به ویژه اینکه استفاده از برخی مواد شوینده می تواند بر کیفیت آن تأثیر منفی بگذارد.

3- چدن

بعضی از وان ها از ماده پایه چدن ساخته می شوند و مثل وان های فولادی با لایه ای از پرسلان پوشش داده شده اند. جنس این وان ها استحکام بیشتری در برابر سایش نسبت به وان های فولادی دارد. علت این امر لایه پرسلان ضخیم تری است که برای آن ها در نظر گرفته شده است.همچنین چدن نسبت به فولاد استحکام بیشتری دارد.

یکی از ایرادهایی که به وان های چدنی گرفته می شود این است که این وان ها گرمای آب را انتقال می دهند. با این حال باید بدانید که این موضوع فقط اوایل استحمام رخ می دهد و در بلندمدت آب وان گرم باقی می ماند. بزرگ ترین مشکل وان های چدنی، که هنگام خرید وان حمام باید به آن توجه شود، به وزن آن ها برمی گردد. وزن این وان ها در حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم وزن دارند.

4- کامپوزیت

این نوع وان از ترکیب فولاد سنگین، لایه پرسلان و نوعی رزین خاص ساخته شده است. دقت کنید که این ترکیب باعث ایجاد یک وان جدید شده است که خصوصیات وان چدنی را دارد ولی در عوض وزن آن نصف وان چدنی است. خوب است هنگام خرید وان حمام بدانید که این یک امتیاز مهم است. در واقع وان حمام کامپوزیتی جدیدترین و به روزترین مدل وان حمام است که به تازگی وارد بازار شده.

5- فولاد ضد زنگ

یکی دیگر از مواد پرکاربرد در ساخت وان حمام، فولاد ضد زنگ است. این وان ها از ماده پایه فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و یک لایه لعاب مینایی از جنس پرسلان روی آن قرار می گیرد. هنگام خرید وان حمام باید بدانید که وان های فولادی به دلیل قیمت ارزان خود محبوبیت بسیاری دارند

در واقع این جنس وان، به عنوان گزینه اصلی در خرید وان حمام خانگی محسوب می شود. مهم ترین ایراد وان های فولادی به هدایت گرمایی آن ها مربوط است. این بدین معنی که به راحتی گرما را انتقال می دهد و دمای آب را پایین می آورد. وزن این وان ها تقریبا دو برابر وان های پلاستیکی است؛ بنابراین هنگام خرید وان حمام فولادی باید جنسش را مد نظر قرار دهید.

وان حمام و جکوزی3-کالا نقد

6-وان چوبی

استفاده از چوب در ساخت وان حمام شاید منطقی به نظر نرسد ، اما یکی از موادی که برای ساخت وان حمام استفاده می شود چوب است. چوب به راحتی شکل می گیرد و اشکال مختلف وان حمام با چوب ساخته می شود. روی سطح وان های چوبی یک لایه نفوذ ناپذیر ایجاد می کند. مزایای وان حمام چوبی شامل وزن سبک و عایق حرارتی خوب است. طول عمر کم و مقاومت کم در برابر رطوبت از معایب وان حمام چوبی است.

وان حمام و جکوزی4-کالا نقد

7-وان سنگی

اگر به دنبال وان حمام منحصر به فرد هستید ، وان سنگی انتخاب خوبی است. وان های سنگی اغلب دست ساز و گران قیمت هستند. سنگ مرمر ، گرانیت ، ماسه سنگ و تراورتن برای ساخت وان های سنگی استفاده می شود. حمام های سنگی عمر طولانی دارند و دچار ترک و پوسته پوسته شدن نمی شوند. وزن وان های سنگی زیاد است ، بنابراین قبل از خرید وان های سنگی مطمئن شوید که ساختار خانه می تواند این فشار وزنی را تحمل کند.

حمام های سنگی عمر طولانی دارند و دچار ترک و پوسته پوسته شدن نمی شوند. وزن وان های سنگی زیاد است ، بنابراین قبل از خرید وان های سنگی مطمئن شوید که ساختار خانه می تواند این فشار وزنی را تحمل کند.

وان حمام و جکوزی5-کالا نقد

 

👈محبوب ترین وان و حمام های جکوزی را در دیجی کالا ببینید! + قیمت روز + خرید اینترنتی + ارسال سریع و ارزان👉

قبل از خرید وان حمام و جکوزی به 10 نکته زیر توجه کنید.

1- اندازه و سایز وان حمام و جکوزی

نکته بعدی در انتخاب وان حمام توجه به اندازه و سایز محصول است. در این مورد باید به دو عامل مهم توجه داشته باشید، یکی تناسب آن با وسعت کم و یا زیاد حمام شماست و دیگری مطلوب بودن اندازه آن برای عبور از چهارچوب درب حمام می‌باشد. دوستان عزیز توجه داشته باشید ، قیمت یک وان حمام در شرایط کنونی بازار به حدی نیست که اگر در خرید آن دچار اشتباه شوید؛ بتوانید به سادگی اشتباهتان را جبران کنید! قطعا در این بین متحمل ضرر مالی ولو هرچه اندک خواهید شد. به همین خاطر بهتر است پیش از اقدام به خرید وان حمام، به تعیین اندازه مناسب برای این قبیل از محصولات بهداشتی جهت قرار گرفتن در فضای کوچک و یا بزرگ موجود در حمام خانه خود توجه نمایید.

2- نوع وان حمام و جکوزی

مهم ترین نکته در خصوص خرید وان حمام توجه به نوع آن است که برای این منظور شما خریداران عزیز می توانید به مطالعه بخش قبلی از همین مطلب پرداخته با انواع مختلفی از وان های قابل استفاده در حمام آشنایی پیدا نمایید.

3- جنس

وان حمام شما می تواند از جنس پلاستیک (فایبرگلاس)، فولاد ضد زنگ، چدن، کامپوزیت، سنگ و چوب و غیره باشد که انتخاب آن فقط و فقط بسته به سلیقه و نظر مساعد شما و تناسب جنس آن با دیگر بخش های موجود در حمام می باشد. ناگفته نماند جنس بدنه وان ها بر روی وزن نهایی آن ها بسیار موثر می باشند.

4- قابلیت نصب دوش

برخی از وان های حمام در هر مدل و سبکی که باشند مجهز به قابلیت نصب دوش بر روی خود هستند و برخی دیگر فاقد این قابلیت می باشند. توجه داشته باشید مدل هایی که از قابلیت نصب دوش برخوردار نیستند را می توان درست در زیر دوش آب نصب و از آن استفاده کرد.

5- حجم آب داخلی وان

از دیگر فاکتورهای مهم در خصوص انتخاب وان حمام توجه به حجم آبی است که می توان در داخل محصول ریخت و از آن استفاده نمود. برای این منظور پیشنهاد می کنیم به حجم آب مصرفی خود در طول مدت استحمام تان توجه داشته باشید و فراموش نکنید که هرچه اندازه وان انتخابی تان بزرگتر باشد، یقینا حجم آب بیشتری را نیز در داخل آن می توان جای داد.

6- زیر سری وان حمام

اگر از آن دسته افرادی هستید که حتما باید در طول هفته ساعاتی را در داخل وان حمام خانه تان سپری نمایید و بصورت دراز کش در آن استراحت کرده و خستگی را از تن و بدنتان خارج کنید، پیشنهاد می کنیم حتما به سراغ مدل وان هایی بروید که مجهز به زیر سری می باشند تا بدین صورت بتوانید اوقات بهتر و راحت تری را در وان حمامتان بگذرانید.

7- ظرفیت وان حمام

منظورمان از ظرفیت محصول، یک نفره، دو نفره و … بودن وان حمام انتخابی تان است. معمولا وان های مدل جکوزی از گنجایش بیشتری برخوردار هستند اما از آنجایی که همیشه محیط حمام یک محیط کاملا شخصی بحساب می آید، بهتر است شما عمده تمرکز خود را بر روی همان مدل های تک نفره معطوف نمایید.

8- قیمت وان حمام

قیمت وان حمام با توجه به نام و برند تولید کننده، کیفیت متریال و مدل ساخت و همچنین امکاناتی که بر روی هر یک از آن ها تعبیه شده است، مشخص می شود و این شما هستید که باید متناسب با میزان فضای موجود در حمام و همچنین مبلغی که برای خرید یک وان مناسب کنار گذاشته اید، بهترین محصول ممکنه را برای راحتی هرچه بیشتر خود و اعضای خانواده تان خریداری نمایید.

9- تجهیزات جانبی و اتصالات وان

یکی دیگر از موارد مهمی که در خرید وان حمام باید در نظر بگیرید، مبحث لوله کشی است. دقت کنید که شیر و لوله آب در کدام قسمت قرار می گیرد و آیا می توان ارتباطی میان وان، شیر و لوله کشی ایجاد کرد یا خیر. به خرید شیر و وسایل جانبی وان هم دقت کنید. ضمنا یادتان باشد که شیوه نصب و کار گذاشتن وان حمام بسیار مهم است. دقت داشته باشید که ایمنی وان هم در نظر گرفته شود. مثلا، لیز نخورد و شرایط نصبش طوری نباشد که مشکلی به وجود بیاید.

10- امکانات جانبی وان

جت کف، جت دیواره، پر کننده وام، دریچه تخلیه آب، شیر مخلوط آب سرد و گرم، سیستم های صوتی و نورافشانی، شیر خروجی، سیستم کنترل دیجیتال، دوش دستی متحرک و … از جمله مواردی هستند که اگر به دنبال خرید محصولی پر امکانات می گردید، حتما باید به آن ها نیز گوشه چشمی داشته باشید.

وان حمام و جکوزی6-کالا نقد

سوالات متداول در مورد وان حمام و جکوزی

بهترین برند های وان حمام و جکوزی کدام برند ها هستند؟

بهترین برند ها وان حمام و جکوزی شاینی، زرین آب و پرشین استاندارد و فارس وان هستند.

آیا برای نصب وان زیر سازی نیاز است؟

وزن وان پلاستیکی که سبک ترین وان در بازار است دست کم ۲۳ کیلوگرم است. سنگین ترین وان از جنس چدن است که وزن آن به ۴۵۰ کیلوگرم هم می رسد. به این مقدار باید وزن آب و وزن فرد هم اضافه شود. در مواردی توصیه می شود از مهاربند برای تقویت کف حمام استفاده شود. ممکن است حمل وان به طبقات بالا به دلیل سنگینی عملا امکان پذیر نباشد.

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام وان حمام و جکوزی و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / حمام و سرویس بهداشتی برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 20 مدل از پرفروش ترین وان حمام و جکوزی

درحال دریافت محصولات منتخب ...

راهنمای خرید 20 مدل وان حمام و جکوزی [بهترین] + قیمت روز - javawait

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *