آشپزخانهخانه و آشپزخانه

راهنمای خرید انواع منقل و باربیکیو + لوازم کباب پز + قیمت 17 مدل

یکی از غذاهای مورد علاقه ما ایرانی ها انواع کباب می باشد. انواع منقل و باربیکیو (کباب پز) جزء یکی از اصلی ترین لوازمی می باشد که با آن می توانید انواع کباب را در کمترین زمان ممکن و با خوشمزه ترین روش تهیه کنید، به خصوص اینکه پخت و پز گوشت در این روش بسیار ساده تر است، منقل و باربیکو (کباب پز) جز ابزاری است که به راحتی می توانید از آن در خانه یا بیرون از منزل استفاده کنید. شما به راحتی می توانید غذاهای مختلفی مانند گوشت، مرغ، ماهی و… روی آن طبخ کنید. اما مسئله اینجاست که در بین این همه منقل و باربیکیو کدام یک را انتخاب و خرید کنیم؟ نگران نباشید!!! در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا بهترین منقل و باربیکیو را با توجه به نیاز خود با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمائید. پس در ادامه با کالا نقد همراه باشید…

در انتهای این پست می توانید پرفروش ترین منقل و باربیکو های پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

منقل، گریل و باربیکیو از وسایل خانگی هستند که در انواع و ابعاد گوناگون طراحی و تولید می‌شوند و شما می‌توانید ضمن حفظ ارزش موادغذایی از آنها استفاده کنید، این سه وسیله به صورت برقی و ساده در پختن انواع غذاهای کبابی به شما کمک شایانی می‌کنند، باربیکیو در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

منظور از باربیکیو چیست ؟

باربیکیو تعریف های مختلفی دارد ، باربیکیو در اصل واژه ای انگلیسی است که بر گرفته از کلمه اسپانیایی بارکوتا می باشد.

به نوعی داربست و یا هیزم که مهاجران مکزیک و کالیفرنیا، گوشت ،مرغ و ماهی خود را بر روی آن کباب می کردند گفته می شود که در ایران به اسم کباب پز و یا منقل کباب معروف می باشد.

از طرفی می توان گفت باربیکیو یک ابزار برای پخت انواع کباب ها بصورت گریل می باشد و یا یک روش و نوع پخت هم میتواند باشد.

👈بهترین منقل ها، باربیکیو ها و کباب پزها را اینجا ببینید! + لیست قیمت روز + خرید👉

دلایل استفاده از باربیکیو

امروزه زندگی در محیط‌های کوچک و آپارتمانی و مشغله‌های کاری باعث شده کباب‌پزهای سنتی که با زغال و هیزم کار می‌کنند جای خود را به مدل‌های جدید بدهند، از طرفی استفاده از کباب‌پزهای سنتی به علت کثیفی حاصل از دوده و خاکستر و هم‌چنین آماده سازی طولانی، اقبال عمومی را به سوی کباب‌پزهای برقی و باربیکیو سوق داده است.

از باربیکیو در باغ، ویلا، بالکن و حیاط می‌توانید به سهولت استفاده نمایید، حرارت باربیکیو به وسیله‌ی زغال، گاز، برق و چوب تامین می‌شود.

منقل سفری چیست؟

از قدیم‌الایام تا امروز مردم ایران علاقه‌ی زیادی به خوردن انواع کباب دارند و می‌توان گفت که خوشمزه‌ترین غذای ایرانی کباب است. این غذای لذیذ بر روی منقل آماده می‌شود. منقل‌هایی که انواع مختلف فلزی و آجری دارند. این وسیله باعث انتقال آتش و یا نگهداری آن خواهد شد. غذاهای مختلفی چون جوجه کباب، کباب چنجه، دنده کباب، کباب کوبیده و… را می‌توان از طریق این وسیله آماده کرد.

حال می‌توان گفت که منظور از منقل سفری، منقلی است که به دلیل کوچکی یا قابلیت جا‌به‌جایی به راحتی می‌توان آن را به سفر یا تفریحات آخر هفته برد و کبابی خوشمزه و لذیذ را در کنار عزیزان یا دوستانتان نوش جان کنید. به عقیده‌ی بسیاری از خانواده‌های ایرانی طبیعت بدون کباب نمی‌چسبد! در نتیجه همیشه باید بساط انواع کباب‌های حرفه‌ای آماده باشد تا لذت تفریح را برای همیشه در ذهن شما بر جای بگذارد.

انواع منقل سفری

1) منقل ایستاده

نام دیگر این مدل سه پایه آتش است. به دلیل حالت ایستاده‌ای که دارد مواد غذایی در یک ارتفاع خاصی بالای آتش قرار می‌گیرند. ارتفاع این مدل قابلیت تنظیم دارد و بنابر میل خودتان می‌توانید آن را کم یا زیاد کنید. کیف مخصوص حمل این مدل هم اندازه‌ی بزرگی دارد و جا‌به‌جایی آن راحت خواهد بود.

2) مدل تاشو

این مدل حالت جمع و جور و ساده‌ای دارد، به راحتی تا می‌شوند و فضای زیادی از صندوق عقب خودروتان را اشغال نخواهد کرد. این منقل‌ها دارای یک کیف مخصوص حمل هستند و برای رفتن به مسافرت یا طبیعت می‌توانید منقل را درون آن بگذارید.

تفاوت منقل و باربیکیو در چیست؟

این دو وسیله تفاوت زیادی با هم ندارند و می‌توان گفت هر دو یک کار را انجام می‌دهند و وظیفه‌ی هر دو کباب کردن مواد غذایی است که بر روی آنها قرار می‌دهید. اما در بیان تفاوت‌های این دو می‌توان گفت که باربیکیو گوشت را از طریق توری گریلی که دارد، کباب می‌کند. حرارت این وسیله به صورت غیر مستقیم به مواد غذایی برخورد می‌کند، در نتیجه کاملا مغزپخت خواهند شد. زمان پخت و آما‌ده سازی گوشت و یا سایر مواد خوراکی در این دستگاه نسبتا زیاد است.

اما در منقل زغالی گوشت‌ یا مرغ فاصله‌ی زیادی با آتش ندارند، در نتیجه این مواد غذایی خیلی سریع‌تراز باربیکیو آماده می‌شوند. جا‌به‌جا کردن این وسیله خیلی راحت تر از باربیکیو است و به آسانی می‌توانید برای سفر از این وسیله بهره ببرید. قیمت مناسب، اندازه‌ی کوچک، دسترسی بسیار راحت و..‌. سبب شده است که این وسیله در بین ایرانی‌ها بسیار پرطرفدار شود.

انواع منقل و باربیکیو

به طور کلی منقل ها و باربیکیو ها 4 نوع اند که قبل از خرید باید با آن ها آشنا باشید که هر کدام بسته به نوعشان ویژگی های متفاوتی دارند و برای مکان های متفاوتی قابل استفاده هستند که در ادامه به بررسی انواع منقل ها و کباب پز ها می رویم.

1) کباب پز برقی

کباب پز های برقی دقیقا مشابه مدل های گازی است اما به جای استفاده از گاز شهری یا مایع، از برق به عنوان سوخت استفاده می کند. اما چون از برق استفاده می کنند قابلیت متحرک بودن خود را از دست داده اند و همین دلیل باعث شده اکثرا از این مدل برای خرید اینترنتی کباب پز استفاده نمی کنند.

منقل و باربیکیو1-کالا نقد

2) کباب پز گازی

کباب پز گازی از جمله طراحی مدرن و راحت این وسیله است که به دلیل استفاده راحت جزء پر کاربردترین مدل کباب پز قرار گرفته است. باربیکیو گازی از دو نوع سوخت گاز شهری و مایع بهره می برد. بیشترین استفاده از گاز مایع یا همان کپسول ها مکان هایی که امکان استفاده از گاز شهری وجود ندارد. طراحی هی مختلفی از کباب پز گازی وجود دارد مثل: آجری، سنگی، چدنی و استیل بنابراین  خرید اینترنتی کباب پز خود را به درستی انتخاب کنید.

این مدل کباب پز فوایدی دارد که اغلب به دلیل داشتن این مزایا جرء گزینه های انتخاب است که این مزایا عبارت است از:

  • کاربرد و استفاده آسان.
  • مدت زمان کم در پخت کباب.
  • حذف هزینه خرید زغال و سالم بودن این مدل نسبت به نوع زغالی.
  • به دلیل داشتن ورق های چدن روی شعله ها باعث مغز پخت شدن کامل میشود.

منقل و باربیکیو2-کالا نقد

3) کباب پز زغالی

و اما پر طرفدارن ترین و دوست داشتنی ترین مدل های باربیکو نوع زغالی انها است. این مدل کباب پز مورد علاقه بسیاری از مردم است و این علاقه مندی واقعا به جاست. این مدل خود در دو نوع ثابت و متحرک موجود هستند.

کباب پز زغالی ثابت: امکان جابجایی آن وجود ندارد و به صورت ثابت در یک جا استفاده می شود.

کباب پز زغالی متحرک: قابل حمل است و می توانید به هر جا و مکانی که نیاز دارید از آن استفاده کنید.

منقل و باربیکیو3-کالا نقد

4) باربیکیو زغالی و گازی

اگر دارای حیاط ویلایی هستید پیشنهاد می‌گردد از کباب‌پز زغالی و گازی استفاده کنید، مدلی ایده‌آل و چندکاره که پاسخگوی خواسته و نیاز شماست، برای فضای آلاچیق و پاسیو هم گزینه‌ی خوبی است.

منقل و باربیکیو4-کالا نقد

👈محبوب ترین منقل ها و باربیکیو ها را در دیجی کالا ببینید! + لیست قیمت روز👉

11 نکته مهم در انتخاب و خرید منقل و باربیکیو (کباب پز)

1) ساختار بدنه

ساختار بدنه باربیکیو بایستی محکم و درب آن کیپ باشد. پایداری باربیکیو بیشتر در هنگام جابه‌جایی آن در بستر ناهموار نمایان می‌گردد. لرزش و صدای زیاد در هنگام تکان دادن باربیکیو ممکن است نشانه سستی ساختار آن باشد. در باربیکیوهای با کیفیت، بدنه فولادی از قطعات مجزا تشکیل می شود که این قطعات به طور جداگانه رنگ‌کاری و سپس به یکدیگر متصل می‌گردند. این ویژگی باعث می‌شود تا در صورت خرابی یک قطعه امکان تعویض یا تعمیر آن وجود داشته باشد.

2) جنس بدنه

جنس بدنه‌ی باربیکیو باید ضد زنگ و در برابر رطوبت مقاوم باشد. جنس‌ باربیکیو معمولا آلومینیوم، استیل، چدن و فولاد با پوشش رنگ یا لعاب می‌باشد. فولاد و چدن به تنهایی ضد زنگ نیستند اما اگر با رنگ مقاوم در برابر گرما روکش شوند تا زمانی که پوشش آنها خراش برندارد عملکرد خوبی خواهند داشت.

فولاد با پوشش لعاب یکی از بهترین عملکردها را دراین زمینه دارد اما ساختار آن مانند شیششه شکننده است و شاید ترک بردارد. استیل و آلومینیوم زنگ نمی زنند اما با گذشت زمان رنگ آنها تغییر یافته و نشانه‌های اشک کباب و سوختن ذغال بر روی آنها دیده می‌شود. بدنه استیل دولایه در مقایسه با بدنه آلومینیومی تک‌لایه گرما را بهتر نگه داشته و لایه درونی آن با بازتاب گرما به ماده خوراکی کارکرد بهتری را فراهم می‌نماید. استیل قیمت بالاتری دارد، زیباتر است، به آسانی پاک می‌شود و اگر جنس خوبی داشته باشد در برابر رطوبت پایدارتر است.

اگر در گزینش بدنه استیل و بدنه فولادی با پوشش رنگ یا لعاب مردد هستید ضخامت لایه بدنه را معیار انتخابتان قرار دهید. . فولاد ضخیم نگهداشت و پخش گرمای بهتری نسبت به فولاد نازک یا آلومینیوم دارد. اگر به خوبی با رنگ یا لعاب پوشش داده شود گرما را بهتر در خود نگه می‌دارد، زنگ نمی زند و ارزان‌تر از استیل است. یک بدنه خوب می تواند از فولاد با ضخامت بالا در لایه بیرونی و لایه درونی روکش با لعاب ساخته شود.

3) ابعاد باربیکیو

ابعاد باربیکیو را با توجه به نیاز خود و اندازه‌ی محل قرارگیری آن انتخاب کنید. طول باربیکیوها معمولا از 45 سانتی‌متر تا 125 سانتی‌متر تنوع دارد.

4) جنس صفحه گریل

جنس صفحه‌های گریل باربیکیو از نکات بسیار مهم در انتخاب باربیکیو است زیرا مهم‌ترین عامل در طبخ مواد غذایی، حرارتی است که صفحه گریل در خود نگه می‌دارد و باعث طبخ غذا بدون شعله مستقیم می‌شود. صفحه گریل دو مدل مسطح و شبکه‌ای داردکه کاربرد هرکدام متفاوت است. جنس صفحه گریل می‌تواند آهن با روکش لعاب یا تفلون، استیل و چدن باشد. استیل گزینه بهتری نسبت به روکش لعاب و چدن گزینه بهتری نسبت به استیل می‌باشد و با یکدیگر تفاوت قیمت قابل توجهی دارند.

5) قابلیت جابه‌جایی

قبل از خرید به ثابت بودن یا قابلیت حرکت و جابه‌جایی باربیکیو توجه نمایید.

6) نوع سوخت

باتوجه نوع سوخت و مکانی که در اختیار دارید باربیکو خود را انتخاب کنید. باربیکیوهایی که امکان استفاده از هر دو نوع سوخت گازی و ذغالی را دارند به دلیل کارکرد دوگانه شان گزینه به صرفه‌تری محسوب می‌شوند.

7) پایه و کابینت

وجود پایه در باربیکیو استفاده از آن را راحت تر می کند. وجود کابینت باعث می شود محلی برای قرار دادن وسایل جانبی مورد استفاده در باربیکیو موجود باشد. ظاهری مرتب و زیبا به باربیکیو می دهد که موجب می شود باربیکیوی شما لوکس تر و کاربردی تر گردد.

8) داشتن اجاق خوراک پزی، اجاق تابشی و میز

باربیکیوهای تنوع خوبی دارند با توجه به نیاز و میزان استفاده خود انتخاب کنید که باربیکیوی شما کدام امکانات را داشته باشد. این امکانات می تواند اجاق خوراک پزی، اجاق تابشی و میز کار باشد.

9) برنر

جنس برنرهای باربیکیو از موارد حائز اهمیت بالاست. برنرهای استیل باعث افزایش طول عمر مشعل می شوند و با انتقال حرارت مناسب با بازدهی بالا باعث کاهش مصرف انرژی می‌شوند.

10) قیمت

هزینه خرید باربیکیو گازی بیشتر از باربیکیو ذغالی است اما در دراز مدت سوخت ذغال هزینه‌بر تر است. ذغال پس از 20 دقیقه افروخته می شود و آماده به کارگیری می‌شود و همین هزینه کارکرد آن را بیشتر می‌نماید. گاز مایع و طبیعی در برابر ذغال هزینه کمتری دارند و اگرچه گاز مایع از گاز طبیعی گران‌تر است اما ارزش گرمایی بیشتری دارد.

11) گارانتی

گارانتی باربیکیو، شما را در برابر خرابی یا کارکرد نادرست احتمالی آن بیمه می‌نماید. تولیدکنندگان سرشناس و معتبر به پشتوانه دانش و تخصص خود و با اطلاع از کیفیت خوب محصولاتشان باربیکیوهای تولیدی خود را با گارانتی طولانی مدت و سرویس مادام العمر ارائه می کنند.

منقل و باربیکیو5-کالا نقد

تجهیزات جانبی منقل و باربیکیو (کباب پز)

لوازم جانبی لوازمی هستند که استفاده و مراقبت از باربیکو را برای شما آسان می‌کنند.

1) شلف ذغالی یا سبد ذغال

شلف ذغالی می تواند به عنوان محفظه ی نگهداری ذغال در باربیکیوهای گازی مورد استفاده قرار گیرد.

2) کاور محافظ باربیکیو

بهتر است هنگام خرید باربیکیو حتما یک عدد کاور هم تهیه کنید. استفاده ازکاور باربیکیو باعث محافظت باربیکیو در مقابل گرد و خاک و رطوبت می شود و طول عمر آن را بیشتر می‌کند.

3) شلف استیک

با استفاده از شلف استیک می توانید استیک های خوشمزه‌ای را که از قبل طعم‌دار نموده اید گریل نمایید.

هنگام استفاده از کباب‌پز چه موارد بهداشتی را باید رعایت کنیم؟

  • برای اینکه از فساد مواد غذایی جلوگیری شود، قبل و بعد از پخت و هم‌چنین خنک شدن، آنها را در یخچال یا کلمن یخ قرار دهید.
  • عدم نگه‌داری مواد غذایی خام و پخته در یک ظرف از انتقال میکروب‌ها جلوگیری می‌کند، قبل از تماس با مواد غذایی دستان خود را به خوبی بشویید.
  • به منظور حفظ سلامت خود و خانواده و هم‌چنین ماندگاری و طول عمر کباب‌پز، توصیه می‌شود قبل و بعد از بهره‌برداری باربیکیو را کاملاً تمیز نمایید.

هنگام استفاده از منقل و باربیکیو چه نکات ایمنی را رعایت کنیم؟

1- نظافت محصول

چربی و باقی‌مانده‌ی مواد غذایی را از روی باربیکیو و سینی آن برداشته و به خوبی تمیز کنید، اگر دستگاه شما زغالی است اجازه دهید زغال‌ها سرد شود آنگاه آنها را بردارید.

2- فاصله‌ی کباب‌پز

باربیکیو گازی و زغالی در خارج از خانه بیشتر کاربرد دارند، غالب آتش‌سوزی‌های ناشی از باربیکیو در تراس، بالکن و حیاط خلوت روی می‌دهد، سعی کنید از دستگاه در کنار لوازم و مواد اشتعال‌زا و شاخه‌ی درختان استفاده نکنید.

3- نشت گاز

بهتر است قبل از هر بار استفاده، شلنگ گاز کباب‌پز را کنترل تا از عدم نشتی گاز و سلامت آن اطمینان حاصل کنید. اگر مقداری کف صابون روی شلنگ بمالید از جای سوراخ، حباب بیرون می‌آید، بوی گاز هم دلیل نشتی است.

4- پایه محکم

باربیکیو را روی یک سطح صاف قرار دهید و از محکم بودن آن مطمئن شوید، می‌توانید کفگیری را جهت محافظت از کف بالکن یا پاسیو زیر پایه‌های منقل قرار دهید. اطمینان از استقرار محکم پایه‌های کباب‌پز خیلی مهم است.

5- از کودکان و حیوانات خود مراقب باشید

زمانی که کباب‌پز شما روشن است اجازه ندهید کودکان و حیوانات به آن نزدیک شوند، هیچ‌گاه یک منبع روشن را جابجا نکنید، دستگاه را بعد از خاموش کردن و سرد شدن جابجا نمایید.

6- مواد آتش‌زا

اگر قصد دارید کباب‌پز زغالی خود را دایر و آماده نمایید، صرفاً از مواد آتش‌زای مخصوص زغال کمک بگیرید، به کار گرفتن مواد دیگر برای روشن کردن یا افزایش شعله کار خطرناکی است.

7- مهار آتش

احتمال آتش سوزی هنگام کار با باربیکیو دور از ذهن نیست، بهتر است کپسول آتش نشانی و جوش شیرین در دسترستان باشد، یک سطل پر از خاک هم می‌تواند کار کپسول را انجام دهد، هرگز از آب برای اطفای حریقی که ناشی از روغن است استفاده نکنید.

8- پوشش مناسب

کسی که مشغول کار با کباب‌پز است ممکن است لباس‌هایش آتش بگیرد، بنابراین مراقب باشید آستین، بخش‌های وبلند لباس یا پیش‌بند شما دچار آتش‌سوزی نشود.

9- خاموش شدن شعله

اگر هنگام استفاده شعله‌ی کباب‌پز شما خاموش شد دستپاچه نشوید، ابتدا شیر گاز و سپس شیر باربیکیو را ببندید، بعد از ۵ دقیقه سیستم گازرسانی را مجدد برقرار کنید.

منقل و باربیکیو6-کالا نقد

سوالات متداول در مورد منقل و باربیکیو (کباب پز)

بهترین برند های منقل ها و باربیکیو ها در بازار ایران کدام مارک ها هستند؟

بهترین برند های منقل ها و کباب پز ها به ترتیب اولویت عباتند از: پلین، دادلیسان، صبا، نوبل، نپتون، سون، تتیس، آیدیش، برنت و مبتکر

تفاوت بین باربیکیو گازی و باربیکیو ذغالی در چیست؟

هنگامی که صحبت از مبارزه میان باربیکیو گازی و ذغالی به میان می‌آید، فارغ از دیگر نکات جزئی، نتیجه‌ای یکسان و مشابه را مشاهده می‌کنیم. کباب زدن، کباب زدن است و مهم نیست که منبع سوختی آن چه چیزی باشد.

هر دو باربیکیو گازی و ذغالی، غذا را با انتقال گرما کباب می‌کنند. در کباب پز گازی سرعت کباب شدن دستگاه بالاتر است اما در مقابل در کباب پز ذغالی به دلیل دود ناشی از ذغال، غذاها طعم دودی به خود می‌گیرند.

اما انتخاب میان باربیکیو گازی و ذغالی، تماما به اولویت شما بستگی دارد. هدف ما در این مطلب معرفی ویژگی‌های برجسته هر دو نوع منبع سوختی پیش‌رو است. اما اگر پس از خواندن مقاله همچنان متقاعد به خرید یکی از این دو نوع باربیکیو نشدید، می‌توانید هر دوی آنها را خریداری کنید تا از کباب زدن غذایتان به دو روش متفاوت لذت ببرید.

جنس کباب پز بهتر است از چه چیزی درست شده باشد؟

کباب‌پزهایی که از جنس فولاد ضدزنگ درست می‌شوند هم بادوام‌ترند و هم باکیفیت‌تر می باشند اما وجود فولاد ضدزنگ در کباب‌پز باعث می‌شود که قیمت آن نسبت به نمونه‌های دیگر گران‌تر شود.

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام منقل و باربیکیو و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / آشپزخانه برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را به ترتیب اولویت گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 17 مدل از پرفروش ترین منقل ها، باربیکیو ها و لوازم جانبی کباب پز ها

درحال دریافت محصولات منتخب ...

راهنمای خرید انواع منقل و باربیکیو + لوازم کباب پز + قیمت 17 مدل - javawait

2 دیدگاه

    1. سلام
      متشکرم از دیدگاه محبت‌آمیز شما. خوشحالم که معرفی محصولات مورد علاقه شما مفید بوده است و به شما کمک کرده تا با گزینه‌های جدیدی آشنا شوید. هر زمان که سوالی داشتید یا به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید، با من تماس بگیرید. با احترام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *