خانه و آشپزخانهصوتی و تصویری

راهنمای خرید 17 مدل دستگاه ضبط کننده صدا (با کیفیت بالا) + قیمت

امروزه از آن جایی که نیازهای صوتی حرفه‌ای‌ها و علاقه مندان به ضبط صدا با یکدیگر یکسان نیست شما باید دقیقا بدانید که به چه نوع از دستگاه ضبط کننده صدا نیاز دارید. با توجه به پیچیدگی انتخاب دستگاه، از ساده تا پیچیده مجموعه سخاوتمندانه‌ای از ضبط کننده‌های دیجیتال قابل حمل ایجاد شده است. این ضبط کننده‌های متعدد دارای مجموعه ویژگی‌های بسیار متفاوتی هستند. برخی از آن‌ها برای برنامه‌های خاص منطقی‌تر از بقیه می‌باشند. ضبط‌کننده‌هایی با میکروفون‌های داخلی وجود دارند، برخی از آن‌ها می‌توانند مستقیماً روی حافظه‌های فلش داخلی صدا ضبط کنند و برخی دیگر وجود دارند که کارت‌های SD خارجی را ردیابی می‌کنند. بنابراین، این شما هستید که باید مشخص کنید که کدام یک برای نیازهای صوتی شما مناسب خواهند بود. در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا بهترین دستگاه ضبط کننده صدا را با توجه به نیاز خود با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمائید. پس در ادامه با کالا نقد همراه باشید…

در انتهای این پست می توانید پرفروش ترین دستگاه ضبط کننده صدا پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

منظور از دستگاه ضبط کننده صدا چیست؟

امروزه به طور کلی ضبط صوت به هر نوع وسیله‌ای گفته می‌شود که قادر به ضبط صدا باشد. به عنوان مثال، یک نوار بازیابی نمونه‌ای از یک ضبط کننده صدا است. یک دستگاه دیجیتال و دستی که برای ضبط یادآورهای کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد هم یک ضبط صدا به حساب می‌آید. این دستگاه‌ها بسیار سبک وزن هستند و معمولاً از باتری‌های AAA استفاده می‌کنند، این دستگاه‌ها از حافظه فلش برای نگهداری تا ۱۰۰ پیام و بیشتر استفاده می‌کنند. پیام ها را می‌توان به صورت متوالی یا با دسترسی مستقیم با شماره پیام بازیابی کرد.

👈بهترین و پرفروش ترین دستگاه های ضبط کننده صدا را اینجا ببینید! + لیست قیمت روز + خرید آسان + ارسال سریع👉

 

انواع دستگاه ضبط کننده صدا

1) دستگاه ضبط صدا مخفی

اینها ضبط کننده های صدای بسیار کوچکی هستند که برای مخفی ماندن ایده آل می‌باشند. آن‌ها می‌توانند برای نامحسوس بودن به شکل قلم باشند. حافظه داخلی آن‌ها معمولا بین ۲ تا ۴ گیگابایت است. معمولاً صفحه نمایش LCD ندارند و بیشتر آن‌ها فقط دارای یک دکمه هستند.

2) دستگاه ضبط صدا قابل حمل

این ها وسایل سبک و قابل حمل هستند. آن‌ها از یک هارد دیسک کوچک با حافظه ۲ گیگابایت تشکیل شده اند. یک صفحه نمایش LCD و چندین دکمه روی آن‌ها وجود دارد.

دستگاه ضبط کننده صدا1-کالا نقد

دستگاه ضبط صدا در کجا ها کاربرد دارد؟

بهترین ضبط کننده‌های صدا ویژگی‌ها و کاربردهای بسیار متفاوتی دارند. برخلاف ضبط صوت‌های قدیمی، ضبط کننده‌های دیجیتال اغلب می‌توانند ساعت‌ها صدای شما را ذخیره کنند. آن‌ها برای روزنامه نگارانی که از آن‌ها برای مصاحبه استفاده می‌کنند بسیار مفید هستند. پزشکان از ضبط‌کننده‌های دیجیتال کوچک‌تر استفاده می‌کنند تا در هنگام ملاقات با بیماران، یادداشت‌های صوتی بگیرند. وکلا ممکن است از آن‌ها برای یادداشت برداری صوتی در حین تهیه پرونده‌ها استفاده کنند، در حالی که بازرسان جنایی یادداشت‌های دیجیتالی را در میدان ضبط می‌کنند. دانش آموزان همچنین می توانند از آن‌ها برای ضبط سخنرانی‌های مهم استفاده کنند.

چرا باید از یک دستگاه ضبط کننده صدا استفاده کنیم؟

  • مردم ضبط کننده‌های صدا را به دلیل تعداد زیادی از ویژگی‌هایی که دارند و کارهایی که انجام می‌دهند، دوست دارند. تقریباً در همه جا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و هر چیزی را از تمرینات گروه گرفته تا رسیتال، کنسرت، جلسات و سخنرانی ضبط کنید. آن‌ها عمر باتری فوق‌العاده‌ای دارند، کیفیت صدای عالی ارائه می‌دهند و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارند که برای هر مهندس صوتی مفید است. ضبط کننده های دستی امروزی کاملاً کوچک هستند. اکثر آنها به اندازه‌ای کوچک هستند که در جیب شما جای می‌گیرند و در عین حال کیفیت صدای شگفت انگیزی را برای شما فراهم می‌کنند.
  • امروزه، تقریباً همه ضبط‌کننده‌های دستی دارای میکروفون‌های استریوی داخلی هستند که به طور قابل توجهی خوب کار می‌کنند و راه‌اندازی را سریع و آسان می‌کنند. اگر به کنترل و گزینه‌های بیشتری نیاز دارید، بسیاری از ضبط‌کننده‌ها دارای ورودی‌های میکروفون یا خط هستند و از کانکتورهای XL یا TRS استفاده می‌کنند تا بتوانید هر میکروفون یا دستگاه سطح خطی را به آن‌ها وصل کنید. برخی از مدل‌ها دارای قدرت فانتوم نیز هستند، بنابراین می توانید از میکروفون‌های خازنی استفاده کنید. اگر می‌خواهید آهنگی را ضبط کنید، می‌توانید یک گیتار، بیس یا منبع دیگری در سطح خط را به ورودی خط وصل کنید و چندین آهنگ را از آن و میکروفون به طور همزمان ضبط کنید.
  • سایر ضبط‌کننده‌ها با جلوه‌های دیجیتال داخلی بارگذاری می‌شوند که صدای شما را در زمان واقعی پردازش می‌کنند. می‌توانید انتخاب کنید از مدل‌سازی تقویت‌کننده استفاده نمائید. ضبط‌های خود را در نیمه‌وقت پخش کنید، ضربان مترونوم را تنظیم کرده و خیلی موارد دیگر. امکانات فقط به انتخاب ضبط کننده‌ای که انتخاب می‌کنید محدود است. به راحتی می‌توان فکر کرد که ضبط کننده های دستی فقط برای ضبط سخنرانی‌ها ساخته شده اند، این نمی تواند به دور از واقعیت باشد. ضبط‌کننده‌های دستی جدیدترین راه برای اطمینان از گم نشدن ایده‌های شما هستند چه یک سمینار ۳ ساعته یا یک نمونه ۳ ثانیه‌ای باشد.

آیا از تلفن همراه می‌توان به عنوان دستگاه ضبط کننده صدا استفاده کرد؟

  • خیر، بسیاری از ما در حال حاضر از تلفن خود برای ضبط صدا در یک لحظه استفاده می‌کنیم، اما محدودیت‌هایی برای استفاده از تلفن شما وجود دارد، مانند ضبط مونو مگر اینکه میکروفون خارجی داشته باشید. اگر تلفن شما از بین برود یا خراب شود، اگر در رایانه یا فضای ذخیره‌سازی ابری شما پشتیبان‌گیری نشود، می‌توانید کل کتابخانه ضبط خود را از دست بدهید. در حالی که می‌توانید با رزولوشن‌های بالاتر با برنامه‌های مختلف صدا ضبط کنید، اما هنوز مقدار ثابتی حافظه داخلی خواهید داشت و تا زمانی که یک رابط خارجی حمل نکنید، توانایی استفاده از میکروفون‌های حرفه‌ای را نخواهید داشت.

دستگاه ضبط کننده صدا چه مزایا و معایبی دارد؟

بهترین دستگاه های ضبط صدا کاربردهای مختلفی دارند. آن‌ها جمع و جور و قابل حمل هستند همین امر آن‌ها را به ابزاری بسیار راحت برای ضبط صدا تبدیل می‌کند. آن‌ها برای ضبط صدای با کیفیت بالا برای پروژه‌های شما عالی هستند، این نکته برای بسیاری از حرفه‌ای‌ها بسیار مهم است.

مزایای دستگاه ضبط کننده صدا:

  • استفاده از آن‌ها بسیار آسان بوده و در دست گرفتن آن‌ها راحت است.
  • همیشه آماده ضبط هستند.
  • ضبط صدا با کیفیت بالا
  • به علت اندازه کوچک و وزن کم معمولا قابل حمل می‌باشند.
  • میکروفون‌ها و فناوری با کیفیت بالا نویز محیطی را کاهش می‌دهند.

معایب دستگاه ضبط صدا:

  • برخی مدل‌ها از باتری‌های AA استفاده می‌کنند.
  • محصولات گران قیمت و حرفه‌ای هستند.

دستگاه ضبط کننده صدا2-کالا نقد

9 نکته مهم که باید قبل از خرید دستگاه ضبط کننده صدا به آنها توجه کنید.

1- وزن و اندازه

اولین نکته ای که باید حتما به هنگام خرید یک دستگاه ضبط کننده صدا به آن توجه کنید، وزن و اندازه محصول است. اغلب ویس رکوردرها بصورت دستی قابل استفاده هستند و به همین جهت بهتر است همواره دارای ابعادی مناسب و همچنین وزن کم باشند تا به هنگام استفاده های دراز مدت، دستان شما دچار احساس خستگی نشوند.

2- کیفیت صدا

دومین نکته ای که هنگام خرید ضبط کننده صدا باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت صدای ضبط شده توسط دستگاه مورد نظرتان است که باید از میزان شفافیت قابل قبولی برخوردار باشد و بتوان به راحتی اصوات ذخیره شده در آن را گوش نمود. برای این منظور باید بدانید که کیفیت نهایی صوت بسته به نوع میکروفون موجود در دستگاه مورد نظرتان دارد که یا می تواند مونو ( مناسب برای ضبط یک گفتگوی دو نفره) و یا استریو (قابل استفاده برای ضبط صدا در محیط های کوچک) حتی دیگر مدل میکروفون ها باشد که در این خصوص باید متناسب با نوع شغل و حرفه خود عمل نمایید.

3- حافظه دستگاه

پیش از هر چیزی توصیه می کنیم به دنبال خرید دستگاهی باشید که از ظرفیت مناسبی جهت ذخیره نمودن فایل های صوتی تان برخوردار باشد! یادتان باشد برخی از ویس رکوردرها فاقد قابلیت افزایش حافظه و یا استفاده از کارت های حافظه جانبی هستند و به همین خاطر بهتر است پیش از اقدام به خرید خود حتما به پارامترهای مربوط به حافظه این قبیل از دستگاه ها توجه خاصی نمایید.

4- صفحه نمایشگر

معمولا دستگاه های ضبط کننده صدا دارای دکمه های مختلفی برای تنظیم کیفیت و همچنین قطع و وصل نمودن عمل ضبط صوت و دیگر مواردی از این دست هستند که کار با دستگاه را کمی برای افراد مبتدی و تازه کار سخت می کنند و به همین خاطر وجود یک صفحه نمایشگر می تواند سبب سهولت زیادی در استفاده از این نوع محصولات ویس رکوردی برایتان شود و باعث شود بتوانید به سادگی به تمامی فایل های صوتی خود در چنین دستگاه هایی بدون نیاز به کامپیوتر دسترسی داشته باشید.

5- زمان ضبط

اینکه دستگاه ضبط کننده صدا مورد نظرتان از چه میزان زمان ضبطی برخوردار است، یک امر کاملا سلیقه ای و شخصی می باشد اما بد نیست بدانید که معمولا اغلب این مدل از دستگاه ها با توجه به نوع باتری به کار رفته در ساختار درونی خود می توانند برای چیزی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت فایل صوتی را در خود ذخیره کننده که البته بستگی به میزان شارژ باتری آنان نیز خواهد داشت.

6- درگاه های ارتباطی

اینکه محصول منتخب شما دارای چه درگاه هایی برای اتصال به دیگر سیستم ها و گجت های هوشمند جهت انتقال فایل های صوتی موجود در حافظه خود می باشد، از دیگر فاکتورهای قابل توجهی است که باید آن را مد نظر قرار دهید؛ برخی از دستگاه ها قادر به انجام اتصالی بی سیم، برخی دیگر قار به انجام ارتباطی بلوتوثی و برخی دیگر نیز از یک پورت USB برای انجام این ارتباط برخوردار هستند.

7- امکانات جانبی

وجود تایمر زمانی، باتری با قابلیت شارژ سریع، رادیو، پشتیبانی از فرمت های مختلف صوتی، تند و یا کند کردن شنیدن فایل های صوتی، حذف نویزهای اضافه در محیط و همچنین امکان استفاده از قابلیت ضبط خودکار از جمله امکانات مهم جانبی هستند که می تواند  وجود هر یک از آن ها، کمک بسیاری به شما در امر ضبط نمودن صداهای مختلف با کیفیتی مناسب شود. البته فراموش نکنید وجود چنین امکاناتی می تواند بر روی قیمت نهایی فروش این نوع از محصولات ضبط کننده نیز بسیار موثر باشد.

8- شیوه اتصال به کامپیوتر

انتقال فایل‌های ضبط شده توسط اکثر رکوردرهای صدای موجود در بازار تنها با استفاده از کابل USB میسر است. اما دستگاه‌های جدیدی وارد بازار شده‌اند که امکان اتصال به کامپیوتر از طریق Wi-Fi و بلوتوث را دارند. به این ترتیب کاربری رکوردر صدا بسیار راحتتر از قبل خواهد بود.

9- قیمت

قیمت ضبط کننده صدا بر حسب کیفیت و همچنین ویژگی های مختلفی که برای آن از سوی کمپانی تولید کننده لحاظ شده است، تعیین می شود و به همین خاطر اصلا جای تعجبی ندارد اگر در بازار داخلی کشورمان با ویس رکوردرهایی مواجه شویم که با قیمت های میلیونی به فروش رسانده می شوند. یادتان باشد پیش از اقدام به خرید یک محصول این چنینی حتما از نوع نیاز و همچنین میزان بودجه خود اطمینان حاصل نمایید.

دستگاه ضبط کننده صدا3-کالا نقد

سوالات متداول در مورد دستگاه ضبط کننده صدا

آیا دستگاه ضبط کننده صدا ارزش خرید دارد؟

با توجه به مزایایی که دستگاه‌های ضبط صدا ارائه می دهند، شکی نیست که از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند. ضبط کننده‌های مبتنی بر رایانه مفید بوده اما محدودیت‌هایی هم دارند. برای مثال نمی‌توانید آن‌ها را بیرون بروید و به ضبط خود ادامه دهید، مگر اینکه رایانه‌تان همراه شما باشد. ضبط کننده‌های صوتی قابل حمل این فرآیند را آسان و راحت می‌کنند. همچنین می‌توانید از ضبط‌کننده صدا که اکنون با بسیاری از تلفن‌های هوشمند عرضه می‌شود، استفاده کنید. این یک گزینه خوب برای مشاغل غیر حرفه‌ای است که نیازی به صدای باکیفیت ندارند. با این حال، میکروفون‌های گوشی های هوشمند ویژگی‌های مشابه ضبط صدا را ارائه نمی‌دهند. کیفیت آن‌ها به هیچ وجه خوب نیست و آن‌ها فقط می‌توانند صدا را در فاصله چند اینچی خود میکروفون ضبط کنند. در نهایت، باتری گوشی های هوشمند بسیار پایین‌تر از یک ضبط کننده صدای تخصصی است.

چگونه می‌توان از دستگاه ضبط صدا استفاده کرد؟

همیشه دستورالعمل‌های همراه این دستگاه‌ها را بخوانید. پس از این، می‌توانید شروع به یادگیری عملکردها و قابلیت‌های ضبط صدا کنید. همه ضبط کننده‌ها عملکردهای یکسانی ندارند، بنابراین مهم است که با دستگاه خود آشنا شوید. به محض اینکه این کار را انجام دادید، وقت آن است که آن را آزمایش کنید. ضبط صدای خود را امتحان کنید و سپس فایل را به رایانه خود انتقال دهید تا صدا را آزمایش کنید. اگر ضبط‌کننده نرم‌افزار رایانه‌ای یا برنامه تلفن هوشمند خود را دارد، مهم است که این ویژگی‌ها را نیز آزمایش نمائید.

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام دستگاه ضبط کننده صدا و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / صوتی و تصویری برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 17 مدل از پرفروش ترین دستگاه های ضبط کننده صدا

درحال دریافت محصولات منتخب ...

راهنمای خرید 17 مدل دستگاه ضبط کننده صدا (با کیفیت بالا) + قیمت - javawait

بهترین دستگاه های ضبط کننده صدا پیشنهادی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *