آشپزخانهخانه و آشپزخانه

راهنمای خرید 18 مدل سرویس کفگیر و ملاقه (بهترین) + قیمت + خرید

امروزه استفاده از سرویس کفگیر و ملاقه برای پذیرایی یکی از واجبات هر خانه‌ای است. این وسایل استفاده‌ی زیادی در آشپزی دارند و بدون استثنا در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌ شوند. اما انتخاب و خرید سرویس کفگیر و ملاقه مناسب در بازار کمی دشوار است. اما نگران نباشید!!! ما در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا بهترین سرویس کفگیر و ملاقه را با توجه به نیاز خود با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمائید. پس در ادامه با کالا نقد همراه باشید…

در انتهای این پست می توانید پرفروش ترین سرویس های کفگیر و ملاقه پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

تعریف سرویس‌ کفگیر و ملاقه

کفگیر وسیله‌ای است که به کمک آن کف چیزی را می‌گیرند و در جنس‌های مختلف چوبی، فلزی، مسی، آهنی و… روانه‌ی بازار شده است. در قدیم الایام هم از این وسیله برای آشپزی استفاده می‌شده است، منتهی در شکل و ظاهری متفاوت. در رابطه به ملاقه هم می‌توان گفت که قاشق بزرگی است که دارای دسته‌ی بلندی می‌باشد. قسمتی هم که با آن مواد غذایی را برمی‌دارند گود و به شکل کاسه می‌باشد.

جالب است بدانید که ملاقه برای سرو خوراکی‌های مایع مانند آش، سوپ، خورشت و… مورد استفاده قرار می‌گیرد، حال آنکه کفگیر کار برداشتن برنج، ماکارونی و… را بر عهده خواهد داشت. منظور از سرویس کفگیر و ملاقه هم مجموعه‌ای از محصولات دسته‌دار است که کار جا‌به‌جایی مواد غذایی را راحت‌تر می‌کند. شکل انواع کفگیر و ملاقه هم در این ست‌ها بسیار متنوع است.

👈مشاهده بهترین و پر طرفدارترین سرویس های کلافگیر و ملاقه + لیست قیمت + خرید اینترنتی + ارسال سریع👉

سرویس کفگیر و ملاقه شامل چه اقلامی است؟

یک سرویس خوب و مناسب کفگیر و ملاقه حداقل باید شامل اقلام زیر باشد که عبارتند از:

  • کفگیر
  • ملاقه
  • قاشق سالاد
  • چنگال
  • چنگال سالاد
  • قاشق پخت و پز
  • انبر
  • و …

تعداد محصولاتی که در هر سرویس کفگیر و ملاقه وجود دارد بسته به چند پارچه بودن آن است. ست های کفگیر و ملاقه را می توان در نمونه های پنج پارچه، شش پارچه، هفت پارچه و دوازده پارچه در بازار تهیه کرد. بدیهی است اگر به دنبال سرویس کامل تری ازین محصولات هستید باید سرویس های با تعداد محصول بیشتر را تهیه نمایید.

انواع سرویس کفگیر و ملاقه از لحاظ جنس

به طور کلی سرویس های کفگیر و ملاقه از نظر جنس به 6 دسته تقسیم بندی می شوند که در ذیل هر یک را به طور اختصار توضیح می دهیم.

1- چوبی

قدمت این جنس نسبت به استیل بیشتر است و در گذشته مردم بیشتر از این مدل کفگیر و ملاقه‌ها بهره می‌برده‌اند. اگر با نظافت و تمیز کردن سرویس کفگیر و ملاقه چوبی مشکلی ندارید، خرید این جنس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در غیر این صورت به سراغ خرید کفگیر و ملاقه چوبی نروید.

2- استیل

بهترین و کاربردی ترین جنس در ساخت این سرویس‌ها جنس استیل است، زیرا در بین خانم‌های خانه‌دار طرفداران زیادی دارد. دوام و ماندگاری این جنس نسبت به سایر جنس‌هایی که در بازار موجود هستند، بالاتر است. چون جنس استیل در واقع همان فولاد ضد زنگ می‌باشد که در برابر حرارت و گرما مقاومت بالایی خواهد داشت. پس عزیزان سعی کنید که سرویس کفگیر و ملاقه‌ی انتخابی شما سبک و مرغوب باشد.

3- سیلیکونی

این جنس به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد و هم‌چنین عدم آسیب رساندن به ظرف‌های چدنی و تفلون، جز اولین انتخاب‌های خانم‌های خانه‌دار و آشپزها می‌باشد. پس پیشنهاد کیمیک به شما عزیزان این است که اگر به قابلمه و ظرف‌هایتان علاقه دارید! می‌توانید به سراغ خرید ست کفگیر و ملاقه سیلیکونی بروید.

4- پلاستیکی

ست کفگیر و ملاقه‌ی پلاستیکی اگر از مواد درجه یک و مرغوب ساخته شده باشد، می‌تواند انتخاب خوبی برای خانم‌های خانه‌دار باشد. کفگیر و ملاقه‌ی انتخابی شما عزیزان باید در برابر حرارت و گرما از خود واکنش نشان ندهد و بو و طعم بدی را از خود ساطع نکند..

5- شیشه ای (چینی)

کفگیر و ملاقه های شیشه ای (چینی) از دسته اجناس خنثی هستند و می توان با خیال راحت از آن ها در تهیه ی مواد غذایی استفاده کرد. البته بهترین کار در هنگام خرید انتخاب بدون رنگ های شیمیایی و مدل های ساده است. به شما توصیه می کنیم که از کفگیر یا ملاقه های شیشه ای (چینی) که دارای لب پر و شکسته اند در پخت غذا استفاده نکنید.

6- مسی

سرویس کفگیر و ملاقه‌ی مسی جزو وسایل آشپزخانه‌ای هستند که معمولا قیمت نسبتا بالایی دارند. البته این نکته را هم‌ فراموش نکنید که فلز مس برای سلامتی انسان و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید خواهد بود. پس اگر با قیمت ابن جنس مشکلی ندارید، می‌توانید به فکر خرید این مدل باشید.

سرویس کفگیر و ملاقه1-کالا نقد

9 نکته مهم که قبل از خرید سرویس کفگیر و ملاقه باید به آنها توجه کنید.

1- وزن سرویس کفگیر و ملاقه

پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان سراغ کفگیر و ملاقه‌های سنگین نروید زیرا حین آشپزی دستتان خسته می‌شود و در استفاده‌های طولانی مدت ممکن است به مچ دستتان فشار زیادی وارد شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم سراغ محصولاتی بروید که نهایتاً ۱۰۰گرم وزن دارند و در ساخت آن نهایت ظرأفت و ریزه کاری به کار برده شده باشد.

2- جنس ست

امروزه شاهد طیف وسیعی از جنس‌های مختلف در ساخت انواع کفگیر و ملاقه هستیم. جنس‌هایی نظیر سیلیکون، پلاستیک و استیل و چوب جزء پر کاربرد‌ترین متریال استفاده شده در این صنعت به شمار ‌می‌روند. سیلیکون یکی از بهرین جنس‌هایی است که می‌توانید از آن برای پخت و پز استفاده کنید، این جنس کاملاً استاندارد است و از هیچگونه مواد مضری در ساخت آن استفاده نشده است. از طرفی دیگر باید نسبت به خرید وسایل آشپزخانه‌ای که از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند دقت بیشتری داشته باشید تا در ساخت آن حداقل استاندارد‌های لازم رعایت شده باشد زیرا برخی پلاستیک‌ها نسبت به حرارت از خود موارد شیمایی تولید می‌کنند و برای سلامتی انسان بسیار خطرناک می‌باشند. جنس دیگری ک ذکر کردیم یعنی استیل از دوام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، این جنس قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی را دارد و به مرور زمان دچار زنگ زدگی و آسیب نمی‌شود. مدل‌های چوبی بسیار کلاسیک و شیک می‌باشند اما به هیچ عنوان دوام و کیفیت مدل‌های سیلیکونی و استیل را ندارند.

3- طرح و رنگ ست

انتخاب طرح و رنگ کفگیر و ملاقه امری کاملاً سلیقه‌ای است شما می‌توانید سرویس خریداری شد را با سایر ظروف و وسایل‌تان ست کنید. در خصوص طرح نیز هیچگونه نگرانی نداشته باشید زیرا تنوع ظاهری در انواع سرویس‌های موجود در بازار بسیار زیاد است و شما هرچقدر هم که سخت پسند باشید بالاخر بین طیف ویسعی از طرح‌ها و مدل‌ها بهترین ست را خریداری خواهید کرد.

4- محفظه نگهدارنده (پایه)

برخی کالا‌های موجود در این زمینه دارای استند یا محفظه‌ای برای قرار دادن کفگیر و ملاقه هستند اما برخی دیگر آویزی هستند. در صورتی که نمی‌خواهید فضای زیادی از آشپزخانه‌تان اشغال شود خرید مدل‌های آویزی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. توجه داشته باشید مدل‌های استند دار کمی گران‌تر از مدل‌های آویزی می‌باشند.

5- اندازه طولی سرویس

نکته‌ی دیگری که باید در خصوص خرید سرویس کفگیر و ملاقه بدانید اندازه‌ی طولی آن است. هرچه اندازه طولی محصول بلند‌تر باشد دست شما از قابلمه فاصله‌ی بیشتری دارد و ریسکک سوختن دست کمترمیشود. بنابراین سعی کنید مدلی خریداری کنید که طول آن حداقل ۳۰سانتی‌متر باشد.

6- قابلیت شستشو بودن سرویس

جنس‌های نظیر سیلیکون و استیل را می‌توانید به وسیله‌ی ماشین ظرفشویی بشورید و هیچگونه منعی از این بابت وجود ندارد اما برای شستن مدل‌های سرامیکی یا فلزی بهتر است به صورت دستی اقدام به شستن آن‌ها کنید تا به مرور زمان دچار تغییر رنگ یا لب پر شدگی نشوند. با این حال قبل از شستن کفگیر و ملاقه حتماً به دفترچه‌ی محصول نگاهی بیندازید تا با طریقه‌ی شستشوی آن به صورت کامل آشنا شوید.

7- نسوز بودن دسته

شاید برای همه پیش بیاید که ملاقه یا کفگیر را درون قابله جای بگذارند و یا دسته‌ی محصول با بدنه یا شعله‌ی گاز به صورت اتفاقی تماس داشته باشد. حسنی که مدل‌های نسوز دارند این است که در برابر حرارت مقاوم بوده‌اند و از خود هیچگونه بوی سوختگی تولید نمی‌کنند. شما می‌توانید در ادامه لیستی از بهترین سرویس‌های کفگیر و ملاقه نسوز موجود در بازار را مشاهده کنید.

8- چند پارچه بودن سرویس

به چند پارچه بودن سرویس کفگیر و ملاقه خود نیز اهمیت دهید. معمولا این مدل از سرویس های آشپزخانه ای از سه پارچه به بالا هستند و هرچه که تعداد تکه های آن ها بالاتر رود، گران قیمت تر نیز می شوند. با این حال اما شما لازم نیست حتما به سراغ سرویسی بروید که از بیشترین تعداد یا پارچه ممکنه در ساختار خود برخوردار هستند. سعی کنید اگر به تازگی وارد دنیای آشپزی شده اید، کار خود را با سرویس های کم تعداد تر آغاز نمایید.

9- قیمت سرویس کفگیر و ملاقه

قیمت ست کفگیر و ملاقه باتوجه به مواردی که در بالا ذکر کردیم تعیین می‌شود. مواردی چون برند و یا وارداتی یا داخلی بودن محصول در قیمت آن نقش بسزایی دارد.

چگونه سرویس ملاقه و کفگیر را نگهداری و شست و شو دهیم؟

پس از خرید مهم ترین موضوع در رابطه با کفگیر و ملاقه نگهداری و شست و شوی آن ها میباشد. اگر میخواهیم این وسایل ماندگاری بالاتری داشته باشند باید نکات بهداشتی را در مورد آن ها رعایت کنیم.

اگر در هنگام شستن چربی یا مواد غذایی روی آن ها بماند و به خوبی شسته نشوند دچار خوردگی می شوند و کیفیت خود را از دست می دهند و البته باعث رشد میکروب و ورود آنها به غذا میشود که میتواند سلامتی ما را به خطر بیندازد.

به طور کلی نگهداری درست این وسایل برای سلامتی بسیار اهمیت دارد. برای مثال در مورد ملاقه و کفگیر چوبی مواد غذایی و آلودگی ها به سرعت به شکاف چوب نفوذ می کنند بنابراین از وسایل و کفگیر و ملاقه ترک خورده ی چوبی نباید استفاده کرد چون آلودگی های غذایی روی آن ها وارد غذا شده و برای سلامتی خطرناک است.

سرویس کفگیر و ملاقه2-کالا نقد

سوالات متداول در مورد سرویس کفگیر و ملاقه

بهترین برند سرویس های کفگیر و ملاقه کدام مارک ها هستند؟

از بهترین برندهای سرویس کفگیر و ملاقه به ترتیب اولویت عبارتند از:یونیک، مای کیچن، بامبو، پرنس و…

بهترین نوع سرویس کفگیر و ملاقه باید از کدام جنس باشد؟

از نظر متخصصین و کارشناسان غذا و دارو بهترین نوع سرویس کفگیر و ملاقه، استیل است زیرا از استنلس یا فولاد ضد زنگ تهیه می شود که کمترین واکنش شیمیایی را با انواع مواد غذایی ایجاد می کند. حتی در تانکرهای حمل مواد غذایی از این جنس استفاده می کنند. این جنس سلامت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد همچنین امکان خراب شدن، ضربه دیدن و … آن کمتر می باشد به همین جهت از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام سرویس کفگیر و ملاقه و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / آشپزخانه برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را به ترتیب اولویت گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 18 مدل از پرفروش ترین سرویس های کفگیر و ملاقه

درحال دریافت محصولات منتخب ...

راهنمای خرید 18 مدل سرویس کفگیر و ملاقه (بهترین) + قیمت + خرید - javawait

بهترین سرویس های کفگیر و ملاقه پیشنهادی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *