خانه و آشپزخانهصوتی و تصویری

راهنمای خرید 18 مدل چند راهی و محافظ برق (ولتاژ) + قیمت روز

امروزه هر اداره، خانه، کارگاه یا شرکتی حداقل به یک چندراهی برق نیاز دارد. از طرفی برای محافظت از گجت‌های گران قیمت در مقابل نوسانات برق باید از محافظ برق (ولتاژ) استفاده کنید تا بعدا پشیمان نشوید. برخی از چندراهی‌ها به محافظ نیز مجهز هستند. در بین این همه چند راهی و محافظ برق انتخاب و خرید هر یک از آنها کمی دشوار است. بنابراین ما در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا بهترین چنذد راهی و محافظ برق (ولتاژ) را با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمائید. پس در ادامه با کالا نقد همراه باشید…

در انتهای این پست می توانید پرفروش ترین چند راهی و محافظ برق های پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

منظور از چند راهی برق چیست و چه کاربردی دارد؟

چندراهی برق در واقع یک مبدل برای تبدیل یک پریز برق به چند پریز برای تغذیه چند مصرف کننده از یک پریز به صورت همزمان می‌باشد. البته شما فقط مجاز به استفاده از یک چند راهی از یک پریز برق می‌باشید. شما هرگز مجاز به وصل کردن چند عدد چندراهی به یکدیگر نیستید. توجه داشته باشید که چندراهی با محافظ ولتاژ کاملاً متفاوت است و هر یک دستگاهی جداگانه به شمار می‌آیند در ادامه این دو را با یکدیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم. چندراهی مدل‌های مختلفی دارد که شما می‌توانید بسته به نوع نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری نمائید.

انواع چند راهی برق

1) چندراهی بدون سیم

اگر شما قرار است چند وسیله برقی مختلف را به یک پریز برق متصل کنید و فاصله پریز تا لوازم شما به حدی نیست که نیاز به سیم سیار داشته باشید، می‌توانید از چند راهی بدون سیم استفاده کنید. درست است که این چند راهی‌ها فاقد سیم می‌باشند اما دلیل بر این این نیست که شما مجاز به وصل کردن چند عدد از این وسیله به هم می باشید زیرا در صورت اضافه بار پلاتین‌های داخل این چند راهی‌ها ذوب می‌شوند.

2) چند‌راهی برق با سیم

نام دیگر این وسیله سیم‌سیار می‌باشد. یعنی شما به وسیله آن می‌توانید برق را از قسمتی که دارای پریز است به قسمتی که فاقد پریز برق می‌باشد انتقال دهید. همچنین در مواردی برای شما پیش می آید که می خواهید چند وسیله برقی را به یک پریز برق متصل کنید که برای این منظور شما باید از یک چند راهی استفاده کنید.

👈مشاهده انواع چندراهی و محافظ برق + ارزانترین قیمت + خرید آسان + ارسال سریع👉

 

چند راهی و محافظ برق1-کالا نقد

انواع چند راهی برق از نظر نوع استفاده

1) چندراهی برق معمولی

از این وسیله شما می توانید برای کامپیوتر، تلویزیون، گیرنده دیجیتال و انواع دستگاه پخش خانگی استفاده کنید. در واقع می توان گفت وسایلی که مصرف خیلی زیادی ندارند را می‌توان به این چند راهی متصل کرد. زیرا پلاتین های داخل آن که دو شاخه مستقیم با آنها در تماس است در یک یک محفظه پلاستیکی معمولی قرار دارند و در صورت افزایش ولتاژ و بالا رفتن دمای پلاتین‌ها محل قرارگیری پایه‌ها ذوب شده و خطر آتش سوزی افزایش پیدا می‌کند.

2) چندراهی برق صنعتی

این نمونه مناسب استفاده برای لوازم خانگی پرمصرف مانند: یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و دستگاه‌های صنعتی می‌باشد. برخلاف نمونه قبلی که پلاتین ها روی یک پایه پلاستیکی معمولی قرار داشتند. در این نمونه پلاتین ها به صورت مستقل درون یک محفظه سرامیکی با توان حرارتی بالا قرار گرفته‌اند که قادر به تحمل ولتاژ خیلی بالایی هستند. با این که تحمل حرارتی بالایی دارند اما باز هم نمی‌توان چند عدد از آن هارا به یکدیگر متصل کرد.

مزایای استفاده از چند راهی برق

  • امکان استفاده از یک پریز برق برای چند وسیله برقی در یک نقطه مشخص را بدون ایجاد هیچ گونه تغییر در سیستم برق کشی ساختمان فراهم می‌کند.
  • این وسیله به شما این امکان را می دهد تا وسایل برقی خود را در قسمتی از منزل قرار دهید که فاقد پریز برق می باشد و با این وسیله برق آن‌ها را تامین کنید.
  • این وسیله باعث می شود، سیم برق وسایل برقی تا حدودی از دید همگان مخفی شود و دیگران به جای مشاهده چند سیم و دوشاخه تنها یک سیم و دو شاخه که مربوط به چند راهی می‌باشد را مشاهده کنند.
  • قیمت آن خیلی ارزان‌تر از محافظ ولتاژ می باشد و اگر محافظت از وسایل برقی برای شما در اولویت نیست، بهترین گزینه برای شما می باشند. زیرا از ارزش خرید بالایی هم برخوردار هستند.

چند راهی و محافظ برق2-کالا نقد

منظور از محافظ برق چیست؟

دستگاه های الکترونیکی برای عملکرد به قدرت جریان برق یا باتری نیاز دارند. از آنجایی که برق شهری دارای نوسانات الکتریکی مختلفی میباشد، اتصال وسایل برقی به صورت مستقیم به پریز میتواند پر ریسک و خطرناک باشد. کاری که محافظ برق انجام میدهد جلوی شدت و جریان ناگهانی برق را میگیرد و سپس جریان الکترونیکی بهینه شده را به دستگاه برقی متصل شده انتقال میدهد. اگر بخواهیم کاربرد محافظ  را در یک جمله خلاصه کنیم اینگونه میگویم؛ محافظ برق از ولتاژ ناگهانی جریان برق به دستگاه های برقی محافظت می کند.

انواع محافظ برق

شناخت انواع محافظ ها برقی می تواند شما را در خرید بهترین محافظ برق که نیازتان را برطرف کند، کمک بزرگی کند پس لازم است ای بخش را به درستی مطالعه نمایید چون ما انواع محافظ های برقی را برایتان معرفی کرده ایم. تقریبا کلیه محافظ های برق یک هدف و یک نوع عملکرد را دارند، اما تنها تفاوتی که دارند، حداکثر توان خروجی و تعداد و نوع پریزها آنها است. اما به طور کلی محافظ های برقی به موارد زیر تقسیم بندی می شوند:

1) محافظ برق یخچال ها

یخچال و فریزر ها همیشه باید به برق متصل باشد، از این رو شما باید محافظی را برای یخچال یا فریزتان انتخاب کنید که از لحاظ کیفت در سطح بالای قرار داشه باشد و فاقد کلید خاموش و روشن باشد تا اشتباهی موجب خاموش شدن دستگاه نشوید.

2) محافظ برق تلویزیون و دستگاه های صوتی و تصویری

برعکس محافظ برق یخچال ها شما باید برای تلویزیون و دستگاه های صوتی و تصویری دیگر محافظی را انتخاب کنید که دارای کلید خاموش و روشن باشد تا بعد از استفاده از دستگاه بتوانید آن را خاموش کنید و در مصرف برق صرفه جوی کنید.

3) محافظ برق پکیج و کولر گازی ها

خرید محافظ برق مناسب برای کولرگازی ها و پکیج ها بسیار اهمیت دارد زیرا در فصل تابستان امکان و فصل سرد امکان ایجاد نوسانات در برق وجود دارد پس باید برای این پکیج ها و کولر گازی ها محافظ برق مناسبی تهیه کنید.

چند راهی و محافظ برق3-کالا نقد

چندراهی برق با محافظ برق (ولتاژ) چه تفاوت هایی با هم دارند؟

ممکن است این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که تفاوت چندراهی با محافظ ولتاژ در چیست؟ پاسخ خیلی ساده است زیرا هر یک از این دستگاه ها برای کار خاصی طراحی شده‌اند. مثلاً: چندراهی فقط یک پریز برق را به چند پریز دیگر برای برق رسانی به دستگاه‌های برقی دیگر تبدیل می‌کند. یعنی اگر برق شهری قطع شود، هنگام وصل شدن‌ برق هیچ‌گونه تاخیری وجود ندارد و بلافاصله ولتاژ به لوازم برقی متصل به چند راهی اعمال می شود. محافظ ولتاژ یک چند راهی به حساب می‌آید با این تفاوت که دارای یک برد الکترونیکی برای محافظت از لوازم برقی که به آن متصل هستند می باشد. هنگامی که برق شهری قطع می‌شود زمان وصل شدن این برد الکترونیکی یک تاخیر کوتاه مدت ایجاد می‌کند تا ولتاژ برق شهری در یک رنج ثابت قرار بگیرد و لوازم متصل به آن به وسیله شوک الکتریکی صدمه نبینند.

چند راهی و محافظ برق4-کالا نقد

 

👈محبوب ترین چندراهی و محافظ برق ها را در دیجی کالا ببینید! + لیست قیمت و خرید👉

12 نکته مهم که هنگام خرید چند راهی و محافظ برق باید به آنها توجه کنید.

1- طول کابل چندراهی جهت اتصال به پریز اصلی برق

در تهیه چندراهی برق میبایست که در نظر داشته باشید این است که محل نصب چندراهی تا ورودی دیواری برق شهری چقدر فاصله دارد. چندراهی‌ها با کابل‌هایی با طول‌های متفاوت تولید می‌شوند: ۱.۲ متری، ۲ متری و ۵ متری.

2- تعداد اتصالات همزمان در محل استفاده از محافظ و چندراهی برق

نکته بعدی ای که میبایست در نظر داشته باشید تعداد اتصالات همزمان در محل استفاده از محافظ و چندراهی برق است. به عنوان مثال من زمانی که پشت میز کارم می‌نشینم حداکثر به ۶ اتصال همزمان نیاز دارم. (لپ تاپ، موبایل، تبلت، مانیتور، قهوه ساز، شارژر هندزفری) این ها تجهیزاتی ست که در شلوغ‌ترین ساعات کاری آنها را به برق وصل می کنم.

3- جنس بدنه

یکی دیگر از فاکتور های بسیار مهم جنس بدنه محافظ برق است، شما سعی کنید که محافظی را خریداری نمایید که جنس آن بسیار محکم و ضد آتش باشد مانند حنس ABS.

4- داشتن گارانتی محصول

هر محصولی که گارانتی دارد می تواند قابل اعتماد باشد زیرا شرکت تولید کننده آن از کیفیت محصول خود مطمئن است.

5- محل نصب، نوع و طراحی چندراهی

پیش از این که چندراهی تهیه کنید محل نصب آن را مشخص کنید. چندراهی‌ها طراحی متفاوت جهت کارکرد در محیط‌های متفاوت دارند. مثلا برخی از چندراهی‌ها ظریف و زیبا جهت استفاده در اتاق پذیرائی خانه یا در محل کار مدرن شما طراحی شده‌اند. این در حالی است که برخی دیگر از ظرافت بی‌بهره‌اند و برای کارکرد در کارگاه طراحی شده‌اند.

در صورتی که دارای فرزند کوچکی هستید، میبایست از چندراهی استفاده کنید که منافذ آن دارای محافظ باشد، تا کودک کنجکاو نتواند اشیا را در منافذ چندراهی وارد کند.

چندراهی هایی که در تجهیزات کامپیوتری نصب می شوند دارای بدنه محکم تر هستند و قابلیت نصب در رک‌های استاندارد را دارند.

چند راهی و محافظ برق5-کالا نقد

6- میزان جایی که دو شاخه‌ها یا اداپتور‌ها برای اتصال نیاز دارند

​آداپتورهای مختلف اندازه‌های متفاوتی دارند، حتما برای شما نیز تا به حال فراوان اتفاق افتاده که نتوانسته‌اید از آداپتور لپ‌تاپ و مودم ADSL در کنار هم استفاده کنید. در صورتی که تمامی دستگاه‌هایی که به چندراهی متصل می‌کنید آداپتورهای نسبتا بزرگی دارند، میبایست که از ابتدا به فاصله درگاه‌های چندراهی دقت کنید.

7- قابلیت اتصال کابل USB

این روزها تجهیزاتی که از کابل های USB جهت شارژ شدن استفاده می کنند کم نیستند. موبایل، تبلت، پاور بانک، ماشین ریش‌تراش یا اپی‌لیدی و… جزو تجهیزاتی هستند که با استفاده از پورت USB شارژ می‌شوند. در صورتی که چندراهی برقی انتخاب کنید که دارای پورت USB باشد می‌توانید از شر حمل و نقل آداپتور موبایل یا تبلت‌تان خلاص شوید. از طرفی بسیاری از تجهیزات دارای پورت‌های استاندارد هستند. مثلا این روزها تمامی تجهیزات اپل نظیر iPhone یا iPad با استفاده از کانکتور lightening شارژ می شوند. در این صورت شما با حمل یک کابل کوچک بین محل کار و منزل می توانید تجهیزات متعددی را شارژ کنید.

8- اتصالات چندراهی برق

چندراهی‌های برق جهت استفاده در کشورهای مختلف طراحی و تولید می شوند. برخی قابلیت کارکرد در ایالات متحده و برخی دیگر قابلیت استفاده در اروپا را دارند. برخی از چندراهی‌ها نیز با طراحی خلاقانه و خاص قابلیت کارکرد با انواع دو شاخه‌ها یا سه‌شاخه‌ها را دارند. در صورتی که که چندراهی مناسبی انتخاب کنید می‌توانید از شر مبدل‌ها رهایی یابید.

9- محافظت از تجهیزات در برابر نوسانات جریان برق

بسیاری از چندراهی ها حین داشتن دیگر قابلیت‌هایی که ذکر شد دارای یک محافظ داخلی نیز هستند. این محافظ داخلی در واقع از یک فیوز و یک متعادل‌کننده جریان تشکیل شده است. متعادل‌کننده جریان زمانی که شدت نوسانات زیاد نباشد می‌تواند نوسانات را کنترل کرده و جریان برق خروجی را پایدار کند و فیوز نیز زمانی کاربرد دارد که نوسانات بیش از حد تحمل متعادل کننده باشد. دراین صورت فیوز می‌سوزد و جریان برق خروجی را قطع می‌کند و به نوسانات اجازه آسیب رساندن به تجهیزات متصل به چندراهی را نمی‌دهد.

10- محافظ تلفن و آنتن تلویزیون

برخی از چندراهی های برق دارای درگاه ورودی و خروجی برای سیم تلفن و آنتن تلویزیون هم هستند.

شاید شما از این موضوع اطلاع نداشته باشید که سیم تلفن ورودی به منزل یا محل کار شما نیز می‌تواند دچار نوسانات ولتاژ برق باشد.

به عنوان مثال ولتاژ برقی که روی سیم تلفن وجود دارد از نوع DC و حدود ۴۸ تا ۵۲ ولت است . به دلیلی مانند وقوع رعدوبرق کابل تلفن ورودی به خانه شما نیز می‌تواند حامل ولتاژ بالاتر از حد استاندارد باشد. این موضوع می‌تواند باعث از بین رفتن دستگاه تلفن شود. همچنین کابل آنتن تلویزیون یا ماهواره نیز می‌تواند به دلیلی نظیر برخورد صاعقه به آنتن حامل ولتاژ برق بیش از حد شود، در این صورت اگر شما از محافظ استفاده نکرده باشید، ممکن است بر اساس میزان ولتاژ به تلویزیون یا گیرنده دیجیتال صدمات جبران‌ناپذیری وارد شود. این موضوع ممکن است از بین هر چند میلیون نفر برای یک نفر اتفاق بیفتد، اما شما می‌توانید هنگام خرید محافظ و چندراهی برق با پرداخت مابه‌التفاوت کمی خودتان را از زمره کسانی که ممکن است به این بلا دچار شوند حذف کنید.​

11- امکان خاموش و روشن کردن پورت‌های چندراهی به صورت کلی یا جداگانه​

چندراهی ها ممکن است کلید خاموش و روشن شدن نداشته باشند ، یا یک کلید برای قطع جریان تمامی خروجی‌ها به صورت همزمان و در حالتی مطلوب‌تر برای هر یک از خروجی‌ها کلید جداگانه‌ای جهت قطع جریان برق داشته باشند. با توجه به نیازتان باید از بین این سه دسته انتخاب کنید.

در هر صورت بهتر است چندراهی انتخاب کنید که حداقل امکان خاموش و روشن کردن چندراهی را به صورت کلی داشته باشد. این مورد زمانی که محل کارتان را ترک می کنید یا سفر می‌روید بسیار راهگشا است و شما می توانید با فشردن یک کلید جریان برق خروجی چندراهی را قطع کنید.

در عین حال این روزها برخی از تولیدکنندگان خلاق امکان اتصال به چندراهی را از طریق شبکه Wi-Fi فراهم کرده‌اند که البته این دستگاه‌ها در بازار بسیار محدودند. در این صورت شما می توانید به صورت بی سیم ابزارهای خود را شارژ کنید.

12- قیمت چند راهی و محافظ برق

مهم ترین نکته در مورد خرید چند راهی‌ و محافظ های برق قیمت آن‌ها می باشد. قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد قبل از هر کاری باید میزان بودجه برای خرید این محصول را مشخص کنید با این کار خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف می‌شوند و خرید برایتان راحت می‌شود.

چند راهی و محافظ برق6-کالا نقد

روش نگهداری از چند راهی برق

1) هرگز سه راهی خود را در مکان خیس و نمدار قرار ندهید، زیرا اکثر آن‌ها ضد آب نیستند و با این کار به چندراهی و دستگاه‌های متصل به آن آسیب وارد می‌شود.

2) اگر از یک چند راهی معمولی استفاده می‌کنید هیچ گاه نباید یک وسیله برقی پر مصرف را به آن وصل کنید، زیرا باعث سوختن پایه‌های آن می‌شود.

3) اگر یک وسیله برقی دارای دوشاخه ضخیم‌تری است و به راحتی وارد چندراهی شما نمی‌شود سعی کنید از چند راهی دیگری استفاده کنید و از فشار برای وارد کردن دوشاخه در چند راهی قبلی اجتناب کنید.

4) هیچ‌گاه نباید چند عدد سه راهی را به یکدیگر متصل کنیم زیرا با این کار به راهی اول متصل به پریز برق آسیب جدی وارد می‌شود.

چند راهی و محافظ برق7-کالا نقد

سوالات متداول در مورد چند راهی و محافظ برق

چرا باید از چندراهی و محافظ برق استفاده کنیم؟

شما در نظر بگیرید در محل استفاده از تلویزیون در خانه، برای استفاده از تجهیزاتی که در کنار تلویزیون استفاده می‌شوند نظیر بلندگو، پخش کننده DVD، گیرنده دیجیتال تلویزیونی، دستگاه‌های Media Streaming مجبور باشید برای استفاده یکی، دیگری را قطع کنید. یا اینکه یک شب که در خواب ناز به سر می‌برید به دلیل وقوع اتفاق غیر مترقبه‌ای در شبکه برق شهری و تغییر شدید ولتاژ برق، تمامی تجهیزات الکترونیکی خانه دچار مشکل شوند. صبح که از خواب برخواستید، هیچ کدام از تجهیزات منزلتان نظیر تلویزیون، یخچال، مایکروفر، مودم ADSL و… قابل استفاده نیستند. محافظ و چندراهی برق می‌تواند شما را از همه این کابوس‌ها رهایی دهد.

بهترین برند های محافظ برق کدام ها هستند؟

بهترین برند ها به ترتیب اولویت عبارتند از:

  • محافظ برق برننشتول: این یک برند آلمانی است که در سال 1958 در آلمان تاسیس شده است، که در زمینه های لوازم برقی، نورپردازی، فناوری و امنیت خانه و… فعالیت می کند.
  • محافظ برق AEG: شرکت AEG کی از شرکت های بسیار بزرگ در آلمان است که در سال 1996 تاسیس شده است، این شرکت در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی مشغول به فعالیت است.
  • محافظ برق فلیپس: فلیپس یک شرکت هلندی است، و در زمینه تولید لوازم برقی در جایگاه بسیار بالای قرار دارد. این شرکت در سال 1891 تاسیس شده است.
  • محافظ برق تسکو: این شرکت در سال 1381 شمسی تاسیس شده است و یکی از شرکت های موفق در زمینه تولید محافظ های برق می باشد.
  • محافظ برق تیراژه: این مدل از محافظ های برق  ساخت ایران هستند، و چون در ایران تولید می شوند از قیمت مناسبی بر خوردار هستند.

تفاوت محافظ یخچال با محافظ تلویزیون در چیست؟

اگر شما در اینترنت سرچ ساده ای کنید به این نتیجه خواهید رسید که کاربران بین محافظ برق یخچال و محافظ لوازم صوتی و تصویری تفاوت های بزرگی قائل هستند، در صورتی که واقعا چنین نیست.

دوستان محافظ ها به طور کلی یک هدف، که محافظت از وسایل برقی است را دنبال می کنند اما برخی از آنها دارای تعداد پریز بیشتر و دکمه خاموش و روشن هستند از این رو از لحاظ نوع عملکرد با هم هیچ تفاوتی ندارند.

محافظ های برق تلویزیون و دستگاه های صوتی و تصویری باید دارای کلید خاموش و روشن کردن باشد و تعداد پریز آن نیز بیشتر باشد چون وسایل زیادی به آن متصل می شود. اما محافظ های برق یحچال نباید هیچ دکمه خاموش و روشنی داشته باشند تا هیچ گاه خاموش نشود. به طور کلی میتوان گفت تفاوت محافظ یخچال با صوتی و تصویری در تعداد پریز ها و دکمه خاموش و روشن کردن است.

بهترین برند های چند راهی برق کدام ها هستند؟

بهترین برند های چند راهی برق به ترتیب اولویت عبارتند از:

  • سه راهی برق صبا
  • سه راهی برق پرشین
  • سه راهی برق هامان
  • سه راهی برق ایران تکنیک
  • سه راهی برق چیران
  • سه راهی برق نوکیتا
  • سه راهی برق لجور الکتریک
  • سه راهی برق اطلس
  • سه راهی برق فردان الکتریک

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام چند راهی و محافظ برق و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / صوتی و تصویری برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را به ترتیب اولویت گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 18 مدل از پرفروش ترین چند راهی و محافظ برق ها

درحال دریافت محصولات منتخب ...

راهنمای خرید 18 مدل چند راهی و محافظ برق (ولتاژ) + قیمت روز - javawait

بهترین چند راهی و محافظ برق های پیشنهادی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *