آشپزخانهخانه و آشپزخانه

راهنمای خرید انواع لوازم قنادی و ابزار شیرینی پزی + قیمت روز 20 مدل

امروزه پختن کیک و شیرینی در خانه یکی از سرگرمی‌هایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند اما برای پختن کیک و شیرینی علاوه بر اینکه باید طرز تهیه‌ی شیرین‌ها را بلد باشید یا کتاب آشپزی مناسبی در اختیار داشته باشید نیاز به انواع لوازم قنادی و ابزار شیرینی‌ پزی دارید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند کار پخت شیرینی و کیک ساده‌تر شود و نتیجه شبیه نمونه‌هایی که در دستورهای آشپزی می‌بینید بشود. اما سوال اینجاست که بهترین لوازم قنادی و ابزار شیرینی پزی در بازار کدام ها هستند؟ نگران نباشید!!! در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا بهترین ابزار تهیه کیک و دسر را با توجه به نیاز خود با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمائید. پس در ادامه با کالا نقد همراه باشید…

در انتهای این پست می توانید پرفروش ترین لوازم قنادی و ابزار شیرینی پزی پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

لیست انواع لوازم قنادی و ابزار شیرینی پزی

برای تهیه انواع کیک و دسر انواع لوازم مخصوص قنادی و شیرینی پزی نیاز است که در زیر هریک را نام برده ایم و به طور اختصار توضیح می دهیم.

1- قاشق چوبی

داشتن یک قاشق چوبی برای کیک و شیرینی پزی کافی است، اما از آنجایی که این وسیله بسیار کاربردی است، بد نیست چند اندازه و مدل مختلف از آن را در آشپزخانه خود داشته باشید. قاشق‌های چوبی برای هم زدن هر نوع مواد اولیه‌ای عالی هستند چون استحکام بسیار زیادی دارند؛ یعنی شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، حتی با ضخیم‌ترین و سنگین‌ترین خمیرها را هم بزنید. فقط یادتان باشد که حتما بعد از هر بار استفاده، قاشق چوبی خود را بشویید تا به مرور زمان خراب نشود.

2- پیمانه اندازه گیری مواد اولیه

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد آشپزی و شیرینی پزی، داشتن دقت کافی است. به همین دلیل شما باید حتما یک سری فنجان و قاشق مخصوص برای اندازه گیری مقدار مواد اولیه خود داشته باشید. فکر نکنید که فقط با استفاده از یک نوع فنجان اندازه گیری می‌توانید تمام مواد اولیه کیک و شیرینی را اندازه گیری کنید. شما باید برای اندازه گرفتن دقیق مقدار مواد اولیه خشک و مایع، فنجان‌های اندازه گیری جداگانه‌ای را تهیه کنید. علاوه بر این، سعی کنید این لوازم را جایی در دسترس خود قرار بدهید؛ چون دائما با آن‌ها سر و کار خواهید داشت.

بیشتر ست‌های قاشق اندازه گیری دارای یک قاشق غذاخوری، یک قاشق چای خوری، یک دوم قاشق چای خوری و یک چهارم قاشق چای خوری هستند. در حالی که بیشتر ست‌های فنجان اندازه گیری دارای یک فنجان، یک دوم فنجان، یک سوم فنجان، و یک چهارم فنجان هستند تا شما بتوانید مواد اولیه مایع را راحت‌تر و دقیق‌تر اندازه گیری کنید. البته شما می‌توانید با استفاده از یک فنجان اندازه گیری، همه این مقدارها را برای مواد اولیه مایع اندازه گیری کنید، اما اگر هر 4 سایز را تهیه کنید، کارتان راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد.

3- کاردک شیرینی پزی

شما می‌توانید با استفاده از یک کاردک شیرینی پزی، زمانی که شیرینی و کوکی‌ها داغ هستند، به راحتی آن‌ها را از روی سینی فر بردارید و روی یک قفسه خنک کننده قرار بدهید، بدون اینکه خرد بشوند. علاوه بر این، می‌توانید زمانی کیک تازه از فر بیرون آمده است و هنوز داخل قالبش قرار دارد و داغ است، با استفاده از کاردک یک تکه از آن را برش بدهید و سرو کنید. اگر سر این کفگیر کمی نازک و انعطافپذیر باشد بهتر است، چون به راحتی خم می‌شود و می‌توانید بدون اینکه کوکی‌ها خرد یا له بشوند، کفگیر را زیر آن‌ها قرار بدهید.

4- لیسک سیلیکونی

یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در شیرینی پزی، قاشق پلاستیکی است. شما می‌توانید با استفاده از این مدل قاشق، تمام باقی ‌مانده‌های خمیر کیک و شیرینی را به راحتی از داخل کاسه جدا کنید و ذرات باقی مانده کوکی و شیرینی را نیز در داخل شیشه آن‌ها بیرون بیاورید.  علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از این مدل قاشق، مواد اولیه خشک و مواد اولیه مایع را به راحتی و به شکل یکپارچه با هم مخلوط کنید. فقط به یاد داشته باشید که قاشق‌های سیلیکونی نسبت به قاشق‌های پلاستیکی معمولی، مقاومت بیشتری نسب به درجه حرارت بالا دارند.

5- برس مخصوص شیرینی پزی

این مدل برس کاربردهای بسیاری دارد و بیشتر از آن چیزی که تصورش را می‌کنید در هنگام کیک و شیرینی پزی به درد می‌خورد؛ به خصوص اگر فردی هستید که دائما کیک و شیرینی درست می‌کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از این برس، کف قالب فر را با روغن چرب کنید و بعد خمیر کیک را داخل آن بریزید، یا روی خمیر کیک خود را با استفاده از آن به کره ذوب شده یا تخم مرغ آغشته کنید.

6- همزن دستی

شما می‌توانید برای هم زدن تخم مرغ و خیلی چیزهای دیگر از یک همزن استفاده کنید. به عنوان مثال، مخلوط کردن مواد اولیه خشک و هم زدن یک خمیر نان خانگی، با استفاده از همزن بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

7- همزن برقی

بعضی از مواد غذایی با استفاده از یک مخلوط کن برقی بهتر، راحت‌تر و سریع‌تر مخلوط می‌شوند. به عنوان مثال، اگر شما خمیر سفت یک مدل شیرینی خاص را با دست هم بزنید، هم دست‌تان خسته می‌شود و هم کارتان مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد. نیازی نیست که حتما برای خرید یک همزن برقی ایستاده هزینه زیادی پرداخت کنید، یک همزن برقی ساده هم پاسخگوی نیازهای شما در کیک و شیرینی پزی خواهد بود.

👈بهترین ابزار ها برای تهیه کیک و دسر را اینجا ببینید! + قیمت روز👉

8- قیچی آشپزخانه

قیچی آشپزخانه هم یکی دیگر از ابزار مفید برای کیک و شیرینی پزی است. شما می‌توانید با استفاده از این قیچی، سبزیجات تازه را برش بدهید، کاغذ مخصوص شیرینی پزی را ببرید، و حتی بسته بندی محکم محصولات آماده را به راحتی باز کنید.

9- الک آشپزخانه

الک فلزی یکی دیگر از لوازم شیرینی پزی و قنادی است که می‌توانید با استفاده از آن، کارهای زیادی انجام بدهید. به عنوان مثال، در هنگام کیک و شیرینی پزی می‌توانید مواد اولیه خشک مثل آرد و پودر شکر را با استفاده از یک الک با سوراخ‌های ریز، الک کنید، یا روی شیرینی آماده شده پودر شکر و پودر شکلات بپاشید. علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از این مدل الک، مواد غذایی ریز را بشویید و آبکش کنید.

لوازم قنادی و ابزار شیرینی پزی1-کالا نقد

10- چاقوی مخصوص سرآشپز

اگر دوست دارید که در آشپزخانه خود فقط یک چاقو داشته باشید، می‌توانید یک چاقوی مخوص سرآشپز تهیه کنید که چاقویی همه فن حریف است! شما می‌توانید با استفاده از این مدل چاقو، هر نوع ماده غذایی مختلف را برش بدهید و در اندازه‌های مختلف (حتی خیلی ریز) خرد کنید.

11- چاقوی کوچک

شما می‌توانید با استفاده از یک چاقوی کوچک، مواد غذایی مختلف مثل سیب را پوست بکنید و چوب و هسته وسط آن را دربیاورید؛ به خصوص اگر اهل درست کردن پای سیب باشید. علاوه بر این، شما می‌توانید مواد غذایی و میوه‌ها و سبزیجات کوچکتر (که چاقوی سرآشپز برای برش دادن آن‌ها خیلی بزرگ است) را با این مدل چاقو برش بدهید.

12- صفحه فلزی خنک کننده

زمانی که کیک و شیرینی درست می‌کنید، باید اجازه بدهید که برای مدتی خنک بشوند و سپس آن‌ها را سرو کنید. در این شرایط باید کیک یا شیرینی خود را روی یک صفحه فلزی خنک کننده که به شکل قفسه است قرار بدهید تا هوا در اطراف شیرینی جریان پیدا کند. با این کار، هم شیرینی شما خنک می‌شود و هم درست مثل زمانی که تازه و داغ از داخل فر بیرن آمده بود، خوش طعم باقی می‌ماند.

13- کاغذ مخصوص شیرینی پزی 

اگر قبل از اینکه خمیر مایه کیک را شیرینی را داخل قالب مورد نظر بریزید، کف آن یک لایه کاغذ مخصوص شیرینی پزی پهن کنید، هم جدا کردن شیرینی از قالب راحت‌تر می‌شود، هم تمیز کردن قالب. بعضی دیگر از این صفحات نیز از جنس سیلیکون ساخته می‌شوند و قابل شستشو و مصرف دوباره هستند. اما کاغذ پوستی مقرون به صرفه‌تر است و همان نتیجه را هم دارد.

14- ابزار مخصوص تزیین کیک

این ابزار، ابزاری نیستند که شما هر روز از آن‌ها استفاده کنید. اما اگر اهل تزئین کردن روی کیک و شیرینی‌های خود هستید، بد نیست که ابزاری مخصوص پخش گردن خامه روی کیک، و تزئین کردن آن را داشته باشید.

15- ابزار مخصوص برش شیرینی

اگر دائما انواع پای را درست می‌کنید، بهتر است که ابزار مخصوص برش پای هم تهیه کنید. داشتن این ابزار برای افرادی که دائما پای درست نمی‌کنند ضروری نیست. شما می‌توانید با استفاده از یک چاقوی خیلی تیز هم همین کار را انجام بدهید. با این حال، این ابزار برای برش دادن نان پیتزا هم به کار می‌آید.

16- آبمیوه گیری دستی

این وسیله برای گرفتن آب لیمو ترش، لیمو شیریت، پرتقال، و میوه‌های دیگری از این خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته شما می‌توانید با استفاده از یک چنگال هم به راحتی این کار را انجام بدهید. با این حال، مزیت یک آبمیوه گیری دستی این است که آب میوه را از پالپ و هسته آن جدا می‌کند و به این ترتیب، خیالتان راحت است که پالپ و هسته میوه داخل مواد کیک و شیرینی شما نمی‌ریزد.

17- ظرف مخصوص سوفله

داشتن یک ظرف مخصوص سوفله تنها زمانی ضروری است که شما دائما انواع سوفله را درست کنید.

18- رمکین

رمکین یک نوع ظرف کوچک برای سرو کردن غذا و دسر به مقدار کم است. شما می‌توانید با استفاده از رمکین، دسرهایی مثل پودینگ را به اندازه یک نفر سرو کنید.

19- مخلوط کن

اگر اهل درست کردن اسموتی و سس میوه هستید، داشتن یک مخلوط کن می‌تواند کارتان را راحت‌تر بکند. علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از یک مخلوط کن، مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن بعضی غذاها و کیک و شیرینی را نیز با هم مخلوط کنید.

20- قیف خامه زن راشن

برای تزئین دسرها و کیک‌های‌تان حتما به قیف خامه‌زن نیاز خواهید داشت. بعضی‌ها هم برای تزئین با خامه به خلاقیت‌هایی متوسل می‌شوند. مثلا از کیسه پلاستیکی یا پارچه‌ای استفاده می‌کنند. اما واقعیت این است که چنین اقداماتی شما را در فرایند آماده‌سازی شیرینی و کیک اذیت خواهد کرد.

پس بهتر است از میان انواع ابزار کیک و شیرینی پزی به سراغ خرید قیف خامه‌زنی مناسب بروید و یک عدد برای خودتان بخرید. قیف راشن از جنس استیل است، ۶ سری استیل به شکل‌های مختلف دارد و خیلی راحت کیک یا شیرینی‌های «#خودم‌پزتان» را زیبا و جذاب می‌کند.

21- سینی فر

از جمله ابزارهای مورد نیاز برای قنادی و شیرینی‌پزی، سینی فر است که در جنس‌های مختلفی مانند تفلون و گالوانیزه، در بازار عرضه می‌شود که بسته به نیاز خود می‌توانید در سایزهای مختلف آن را خریداری کنید.

👈پرفروش ترین و ارزان ترین لوازم قنادی و شیرینی پزی  را در دیجی کالا ببینید! + قیمت روز + خرید + ارسال سریع👉

22- انواع ماسوره و قیف

در تزیین کیک تولد و تزیین حلوا با ماسوره از انواع قیف و ماسوره استفاده می‌شود. معمولا ماسوره و قیف‌ها از دو جنس پلاستیکی و فلزی در بازار موجود هستند و دارای طرح‌ها و انواع مختلفی هستند، که با توجه به سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

23- پالت

معمولا برای صاف کردن سطح کیک و شیرینی از پالت مخصوصی استفاده می‌شود که در دو نوع صاف و شکسته در بازار موجود هستند و سایز‌های گوناگونی دارند.

24- ابزار ژل تزریقی

امروزه برای ایجاد کردن طرح گل و یا طرح‌های دیگر در ژله تزریقی، از ابزار ژل تزریقی یا سررنگ مخصوص این کار استفاده می‌شود. این ابزار در طرح‌های مختلف در بازار موجود هستند که می‌توان از فروشگاه‌های لوازم قنادی آن‌ها را تهیه کرد.

25- کاتر

کاترها در اشکال و سایزهای متنوع، مناسب‌ترین ابزار برای شکل‌دهی به انواع شیرینی و خمیر فوندانت هستند. معمولا این کاترها دارای شکل قلب، گل، ستاره و دایره و  از جنس استیل مرغوب بوده و امکان شستشوی آن‌ها در ماشین ظرفشویی وجود دارد.

26- ابزار فوندانت

امروزه خمیر فوندانت رایج‌ترین روکش برای تهیه کیک بوده که ابزارهای مختلفی از جمله انواع کاتر فوندانت، مهر فوندانت، اتو فوندانت، وردنه مخصوص فوندانت و تکسچر فوندانت برای شکل دادن به این نوع خمیر در بازار موجود هستند.

27- پایه گردان کیک

یکی از ابزاهای مهم کیک‌پزی، پایه گردان کیک برای تزیین کیک است که به شما کمک می‌کند، با قرار دادن کیک روی آن، تزیین را به راحتی انجام دهید. پایه کیک معمولا با جنس‌های مختلف و در طرح و سایزهای مختلفی وجود دارد و آن را از فروشگا‌های لوازم قنادی یا فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان تهیه کرد.

28- کپسول کاغذی

برای اینکه مواد کیک به قالب شما نچسبد و به راحتی قابلیت جدا شدن داشته باشد، می‌توانید از کپسول‌های کیک استفاده کنید. برای تهیه کیک‌های یزدی و کاپ‌کیک‌ها، مواد را درون کپسول کاغذی ریخته و در داخل سینی فر قرار دهید.

29- وردنه

یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد در شیرینی‌پزی، وردنه است که با استفاده از این ابزار می‌توانید خمیر مورد نظر خود را به ضخامت لازم برسانید. وردنه در جنس‌های مختلفی وجود دارد ولی یکی از محبوب‌ترین جنس‌های این ابزار،وردنه چوبی است.

لوازم قنادی و ابزار شیرینی پزی2-کالا نقد

30- انواع قالب کیک و شیرینی پزی

استفاده از قالب‌های شیرینی‌پزی برای تهیه انواع کیک و شیرینی، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید کیک یا شیرینی را با شکل نهایی دلخواه خود تهیه کنید. اما برای تهیه قالب مورد نیاز، ابتدا باید بدانید که آن را برای چه کاری می‌خواهید. همچنین در هنگام خرید به یاد داشته باشید که قالب‌های تفلون و سیلیکون، معمولا گرانقیمت‌تر و حتی با دوام‌تر از قالب‌های فلزی و آلومینیومی هستند.

برخی از معروف‌ترین و پرکاربردترین قالب‌های شیرینی‌پزی در زیر معرفی شده است.

قالب مافین

معمولا برای تهیه کیک‌های یک نفره از قالب مافین استفاده می‌شود که در سایز و طرح‌های مختلف در بازار موجود هستند. قالب‌های مافین با جنس تفلون و سیلیکونی، قالب‌های گرد و کوچکی هستند که در تعداد ۶ ،۱۲ یا ۲۴ تایی در یک قالب مستطیل قرار دارند.

قالب لوف

برای تهیه انواع نان فانتزی، نان تست و انواع نان صبحانه و عصرانه که بعد از بیرون آمدن از قالب به شکل مستطیلی برش داده می‌شوند، از قالب لوف استفاده می‌شود.

قالب کمربندی

برای تهیه انواع کیک، چیز کیک بیسکویتی و انواع دسر از قالب کمربندی استفاده می‌شود که با جنس تفلون در بازار موجود است. این قالب‌ها به شکل گرد هستند و ویژگی اصلی آن‌ها این است که وقتی کیک پخته شد، به راحتی با باز کردن کمربند آن، کیک از قالب جدا می‌شود و نیازی به برگرداندن کیک نیست. در این جا دیگر نگرانی در مورد چسبیدن ژله یا کیک به قالب وجود ندارد.

قالب سیلیکونی

قالب‌های سیلیکونی از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار هستند. این نوع قالب‌ها از جنس پلیمر بوده و تقریبا تا 500 درجه گرما را تحمل می‌کنند. برای تهیه انواع ژله و دسر معمولا از این قالب‌ها استفاده می‌شود که در طرح‌های متنوعی در بازار موجود هستند.

قالب مستطیل شکل

داشتن یک سینی فر یا قالب معمولی به ابعاد 28 در 5 سانتی‌متر، در آشپزخانه هر فردی ضروری است. شما می‌توانید با استفاده از این قالب، انواع مختلفی از شیرینی مثل کیک، براونی، کوکی، و بارهای رژیمی را درست کنید. علاوه بر این، غذاهای دیگر غیر از شیرینی‌جات نیز با استفاده از این قالب‌ها قابل پختن هستند.

قالب مخصوص نان

نان موزی، نان کدو تنبل، و نان سبزیجات، از جمله نان‌های محبوبی هستند که می‌توانید در خانه و به راحتی آن‌ها را درست کنید. کافیست یک قالب مخصوص درست کردن نان در آشپزخانه خود داشته باشید. اگر هم اهل درست کردن نان با مخمر هستید، بهتر است که دو عدد از قالب‌ها را داشته باشید.

قالب مخصوص پای

درست است که این مدل قالب مخصوص درست کردن انواع پای است، اما شما می‌توانید با استفاده از آن دسرهای دیگری نیز درست کنید.

قالب کیک مربع شکل

اگر همیشه کیک‌های بزرگ درست نمی‌کنید، حتما به یک قالب کیک کوچک و مربع شکل با ابعاد 8 در 8 یا 9 در 9 اینچ هم نیاز دارید که بتوانید با استفاده از آن، مقدار کمی کوکی، یک کیک کوچک، یک براونی کوچک، یا نان درست کنید.

قالب مخصوص مافین

شما می‌توانید با استفاده از این مدل قالب، مافین و کاپ کیک درست کنید. علاوه بر این، قالب مخصوص مافین برای درست کردن غذاهایی از جمله کوفته قلقلی، پیتزای فنجانی، و پیراشکی کوچگ گوشت نیز مناسب است.

قالب مخصوص کوکی

این نوع قالب شبیه به سینی فر است و ابزاری است که باید حتما یک یا دو عدد از آن را در آشپزخانه خود داشته باشید. شما می‌توانید با استفاده از آن مدل قالب، هم کوکی درست کنید، هم پیتزا، و هم انواع غذاهای دیگر.

قالب مخصوص تارت

قالب مخصوص تارت بسیار زیباست، اما داشتن آن در آشپزخانه ضروری نیست و تنها افرادی که دائما تارت درست می‌کنند باید آن را داشته باشند. اگر شما عاشق تارت هستید، بهتر است که برای خرید این مدل قالب کمی هزینه کنید.

قالب کمربندی

بدنه این مدل قالب، قابلیت جدا شدن دارد؛ درست مثل یک کمربند. به همین دلیل شما می‌توانید با استفاده از آن، خیلی راحت چیزکیک نیویورکی و پیتزای ضخیم و پر ملات درست کنید. ولی اگر اهل درست کردن این مدل غذاها نیستید، نیازی به یک قالب کمربندی ندارید و می‌توانید با استفاده از یک قالب معمولی هم چیزکیک و پیتزای ساده درست کنید.

قالب پیتزا

قالب پیتزا گرد است و برای افرادی مناسب است که دوست دارند یک پیتزای کاملا گرد درست کنند. ولی اگر شکل پیتزا برای شما مهم نیست، می‌توانید از هر مدل قالب دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

لوازم قنادی و ابزار شیرینی پزی3-کالا نقد

سوالات متداول در مورد لوازم قنادی و ابزار شیرینی پزی

مهم ترین ابزار های لازم برای تهیه کیک و دسر را نام ببرید؟

از مهم ترین ابزار های لازم برای تهیه کیک و دسر می توان به قالب کیک کمربندی پرانی، کاغذ بهداشتی شیرینی پزی، قیف خامه زن راشن، صفحه گردان شیرینی پزی، وردنه، کاردک شانه قنادی، ست پیمانه اندازه‌گیری و … اشاره کرد.

بهترین برند های تولید کننده انواع لوازم قنادی و ابزار شیرینی پزی در بازار کدام است؟

چندین و چند تولیدکننده‌ی معتبر لوازم قنادی، انواع ابزار شیرینی پزی را در بازار ایران عرضه کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به ایرسا، سان کوک، ام بی، هوم کت، سیلیو مارکت و … اشاره کرد.

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام لوازم قنادی و ابزار شیرینی پزی و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / آشپزخانه برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را به ترتیب اولویت گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 20 مدل از پرفروش ترین لوازم قنادی و ابزار های شیرینی پزی

درحال دریافت محصولات منتخب ...

راهنمای خرید انواع لوازم قنادی و ابزار شیرینی پزی + قیمت روز 20 مدل - javawait

بهترین لوازم قنادی و ابزار شیرینی پزی پیشنهادی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *