آشپزخانهخانه و آشپزخانه

19 مدل ست کتری و قوری (بهترین) + راهنمای خرید + قیمت روز

از زمان های گذشته تا به امروز کتری و قوری جزء وسایلی بوده که برای به جوش آوردن آب از آن استفاده می شده و می توان در آشپزخانه هر خانه ای آن را پیدا کرد. اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که بهترین کتری و قوری در بازار کدام مدل ها هستند؟ نگران نباشید! در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا بهترین ست کتری و قوری را باتوجه به نیاز خود با بهترین کیفیت و قیمت از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمائید. پس در ادامه با ما همراه باشید…

در انتهای این پست می توانید پرفروش ترین کتری و قوری های پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

منظور از ست کتری و قوری چیست؟

کتری در واقع وسیله‌ای برای جوشاندن آب می‌باشد، در روش معمول دم کردن چای به سبک ما ایرانی‌ها، قوری پر از چای را بر روی کتری در حال جوش قرار می‌دهند و بخار آب موجود در کتری، باعث دم کشیدن چای خواهد شد. قوری هم در واقع ظرفی است که دارای لوله‌ای بلند است که چای یا سایر نوشیدنی‌های گیاهی از آن خارج می‌شود. قوری دارای قسمت دسته برای گرفتن آن در دست، لوله‌ی بلند برای خارج شدن مایعات از آن و درب می‌باشد. در بعضی از مدل‌های قوری، بر روی درب آن سوراخی وجود دارد، که باعث خارج شدن هوای موجود در قوری می‌شود. می‌توان گفت ست کتری و قوری، وسیله‌ای است کاربردی، که هردو وظیفه‌ی دم کردن و آماده سازی چای را بر عهده دارند. به گونه‌ای می‌توان گفت اگر به دنبال زیبایی محیط آشپزخانه‌ی خود هستید، از خرید ست کتری و قوری غافل نشوید.

👈محبوب ترین ست های کتری و قوری را اینجا ببینید! + قیمت ارزان + خرید👉

انواع کتری و قوری

به طور کلی کتری و قوری ها 6 نوع اند که در زیر هر یک را به طور اختصار توضیح می دهیم.

1- کتری و قوری فانتزی

اگر به دنبال خرید بهترین مارک کتری و قوری هستید، می‌توانید مدل‌های فانتزی را انتخاب کنید. این مدل‌ها بیشتر مورد توجه خانم‌های خانه‌دار به ویژه نوعروسان قرار دارد. جنس غالب کتری و قوری فانتزی از سرامیک است که تنوع زیادی دارد. همچنین در مدل‌های فانتزی جنس استیل ضد زنگ نیز وجود دارد که از مقاومت بالایی در مقابل ضربه برخوردار است.

2- کتری و قوری سرامیک و چینی

در حال مطالعه مقاله انتخاب بهترین مارک کتری و قوری هستید که به مدل سرامیک و چینی رسیدیم. محصولات سرامیکی با داشتن خاصیت حفظ گرما می‌توانند برای دم کردن چای مناسب باشند. جنس سرامیک به راحتی لکه را به خود جذب کرده لذا پس از استفاده باید برای جلوگیری از ماندگاری لکه، کتری و قوری را بشویید. کتری و قوری چینی نیز عملکرد مشابه محصولات سرامیکی را داشته و قابل شکستن هستند. این محصولات برای حفظ دمای چای بسیار مناسب و کاربردی‌اند.

3- کتری و قوری پیرکس

محصولات پیرکس به شکل معمول از ظاهر بسیار جذابی برخوردار است. افرادی که دارای آشپزخانه‌های مدرن هستند می‌توانند این کتری و قوری را خریداری کنند. محصولات پیرکس دارای شفافیت بالایی است که چای در آن دیده می‌شود. شوک حرارتی وارد شده به محصولات پیرکس می‌تواند باعث شکسته شدن این محصولات شود. کتری و قوری پیرکس برای دم کردن انواع گیاهان دارویی کاربردی است.

4- کتری و قوری لعابی

کتری و قوری‌های لعابی به دلیل جلوگیری از ترکیب هر گونه ماده شیمیایی از جنس چدن و یا آلومینیوم ساخته شده‌اند. این محصولات با داشتن ترکیب‌های مختلف برای حفظ بهداشت و سلامت انسان‌ها کاربردی هستند. فلز به کار رفته در این محصولات شامل ترکیباتی است که برای بدن مضر نبوده و می‌توانند سلامت کلی بدن را حفظ نمایند. یکی از فواید استفاده از کتری و قوری لعابی است که باعث حفظ کیفیت چای در طول روز می‌شود.

5- کتری و قوری برقی

کتری و قوری برقی که به اصطلاح امروزی به چای ساز معروف است با داشتن منبع تغذیه برق در سریع‌ترین زمان ممکن به جوش می‌آید. باید بدانید که عطر و طعم چای تهیه شده از کتری و قوری معمولی به مراتب بالاتر از کتری و قوری برقی است. بسیاری از افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند بهترین مارک کتری و قوری در مدل‌های مختلف را خریداری کنند. اگر کیفیت چای برای شما دارای اهمیت است، بهتر است مدل‌های معمولی را انتخاب کنید.

6- کتری و قوری شیشه ای

کتری قوری شیشه ای امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌است. قوری و کتری پیرکس برای دم کردن چای، گیاهان دارویی و دمنوش ها بسیار مناسب هستند. کتری قوری شیشه ای معمولا از نوع لعابی یا استیل و.. است ولی شما می‌توانید کتری و قوری کامل پیرکس نیز تهیه کنید. کتری قوری شیشه‌ای ظاهر بسیار جذاب و شیکی دارند. کتری و قوری پیرکس بسیار سالم و بهداشتی بوده و در برابر حرارت مقاوم است. نباید به این نوع کتری و قوری شوک حرارتی وارد کنید.

کتری و قوری1-کالا نقد

9 فاکتور مهم هنگام خرید ست کتری و قوری که باید آنها را در نظر گرفت.

1- دقت در ظرفیت

ظرفیت ست کتری و قوری از نکات بسیار مهم و حساسی است که بایستی به هنگام خرید به آن دقت شود. میزان ظرفیت آن را می توانید با در نظر گرفتن تعداد اعضای خانواده و مصرف روزانه ی چای مشخص کنید.

2- دقت در جنس دسته های کتری و قوری

در موقع خرید باید به جنس دسته ی ست کتری و قوری دقت کنید تا از دوام و مقاومت بالاتری برخوردار باشد. سعی در انتخاب جنس نسوز و مقاوم داشته باشید چون روزانه بارها با استفاده از آن کتری و قوری خود را جا به جا می کنید.

3- تناسب رنگ

سعی کنید حتما این مورد را در نظر داشته باشید چرا که همین هارمونی رنگ ها موجب زیبایی کتری و قوری شما می شود و تاثیر زیادی در دکوراسیون آشپزخانه دارد.

4- جنس بدنه کتری و قوری

از دیگر عوامل حساسی که باید به آن دقت شود جنس جنس محصول خریداری شده است امروزه جنس های زیادی از این محصول در بازار فروش موجود هستند که به صورت چدن و سرامیکی, شیشه ای و پیرکس, استیل و مسی و آلومینیومی و روحی و … هستند. متناسب با سلیقه و بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

5- دقت در اندازه ی دهانه

هر اندازه که دهانه ی کتری گشادتر باشد در پر کردن و شستن آن راحت تر خواهید بود.

6- داشتن فیلتر در کتری و قوری

به هنگام خرید کتری و قوری دقت کنید که هم کتری و هم قوری شما دارای فیلتر باشد چرا که همین مورد موجب می شود تا تفاله های چای به داخل فنجان وارد نشود. در صورتی که کتری شما دارای فیلتر باشد آب به جوش آمده در داخل آن تصفیه می شود و یک چای با کیفیت را نوش جان می کنید.

7- سوت

برخی از کتری ها دارای سوت هستند که به هنگام جوش آمدن آب صدای سوتشان در می آید و شما را با این سوت با خبر می کنند.

8- درپوش

اگر در قوری متصل باشد احتمال این که بیفتد و یا گم شود کمتر است .

9- قیمت کتری و قوری

قیمتی که برای خرید کتری و قوری در نظر گرفته می شود در انتخاب جنس و کیفیت آن بسیار تاثیر گذار می باشد.

👈ارزانترین ست های کتری و قوری را اینجا ببینید + لیست قیمت👉

چگونه از کتری و قوری نگهداری کنیم؟

ست کتری و قوری نیز همانند سایر لوازم مستلزم راهنمای نگهداری های خاص و صحیح به خود می باشد. این روش ها با جنس هایی که برای کتری و قوری خود انتخاب می کنید متغیر است و هر جنس راهنمای نگهداری خاص برای خود را دارد. برای مثال راهنمای نگهداری از کتری و قوری های پیرکس و لعابی بسیار متفاوت است.

کتری و قوری2-کالا نقد

سوالات متداول در مورد کتری و قوری

بهترین مارک های ست کتری و قوری کدام برند ها هستند؟

از بهترین مارک کتری و قوری ایرانی می توان به برند های قیطاسی ، آپولون ، مرادی ، پارس استیل ، پرهام و … اشاره کرد.

بهترین جنس کتری و قوری چیست؟

کتری و قوری سرامیکی و چینی در بین انواع مدل کتری و قوری جدید بیشتر از همه برای دم کردن چای سیاه کاربرد دارد و مناسب است.

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام قوری و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / آشپزخانه برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را به ترتیب اولویت گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 19 مدل از پرفروش ترین ست کتری و قوری ها

درحال دریافت محصولات منتخب ...

19 مدل ست کتری و قوری (بهترین) + راهنمای خرید + قیمت روز - javawait

بهترین کتری و قوری های پیشنهادی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *