آشپزخانهخانه و آشپزخانه

راهنمای خرید بهترین قالب کیک و شیرینی و دسر + قیمت 19 مدل

پخت نوعی هنر است و بدون قالب های مناسب برای کیک، شیرینی و دسر، نمی توانید شاهکار خود را خلق کنید. داشتن ظرف مناسب برای پخت یک یا دو مورد نیست.و وقتی صحبت از پخت می شود ، انواع مختلفی از قالب های پخت وجود دارد که باید آنها را انتخاب کنید. استفاده از ظرف مناسب برای پخت و پز تعیین می کند که آشپزی شما چقدر عالی باشد. اما سوال اصلی اینجاست که بهترین قالب برای پختن کیک یا شیرینی و یا دسر در بازار کدام است؟ نگران نباشید!!! ما در این راهنمای خرید به شما کمک می کنیم تا بهترین قالب کیک، شیرینی و یا دسر را با توجه به نیازتان را انتخاب و از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری نمائید. پس در ادامه با کالا نقد همراه باشید…

در انتهای این پست می توانید پرفروش ترین قالب های کیک، شیرینی و دسر پیشنهاد شده ما را مشاهده نمایید.

تاریخچه قالب‌های کیک، شیرینی، دسر و غذا

قالب که به فرانسه به آن Moule می‌گویند، ظرفی است که از مواد مختلف تولید شده و برای شکل دهی به غذا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. شما می‌توانید خوراکی‌هایی نظیر بستنی، ژله، غذاهای برنجی، کیک و … را به وسیله قالب‌ها به صورت شکیل تهیه و سِرو نمایید.

استفاده از قالب‌ها در اشکال گوناگون برای تهیه غذاهای مختلف سابقه‌ای تاریخی دارد. آثاری که در کاخ‌های بابل در کرانه‌های فرات و سوریه فعلی به دست آمده، نشان می‌دهد که قالب‌هایی مدور و به شکل ماهی و جانوران دیگر وجود داشته‌اند.

ساخت قالب‌هایی از جنس برنز در سال‌های پیش از میلاد در چین مرسوم بوده است. ضمن این‌که مصریان باستان هم شیرینی‌های خود را در قالب‌هایی به شکل غاز و گاو آماده می‌کردند.

منظور از قالب کیک چیست و چه کاربردی دارد؟

قالب کیک همان‌طور که از اسمش مشخص است، ظرفی برای پخت انواع کیک است. قالب‌های کیک از جنس فلز، سیلیکون، سرامیک، فلز لعاب‌دار یا شیشه‌های مقاوم در برابر حرارت هستند. قالب کیک با کیفیت کاملا نچسب است و باعث می‌شود کیک سالم و بدون شکستگی یا ترک جدا شود. قالب‌های کیک اشکال مختلفی دارند و به کیک‌ها ظاهر زیبا و خاصی می‌دهند.

انواع قالب کیک بر اساس جنس

1- قالب کیک سیلیکونی

قالب‌های سیلیکونی بسیار انعطاف پذیر و نرم هستند. کیک و شیرینی و دسر به راحتی از آن جدا می‌شود. این قالب‌ها در شکل‌های جذاب و متنوع در بازار وجود دارد. از ویژگی‌های خوب این نوع قالب این است که، قابل استفاده در فر، مایکروفر و فریزر را دارد و دمای منفی 40 درجه تا 580 درجه را تحمل می‎کند.
از قالب سیلیکونی علاوه بر تهیه کیک در تهیه انواع ژله و دسر سرد نیز می‌توان استفاده کرد. بنابراین این نوع قالب یکی از انواع بهترین قالب کیک و دسر است.

2- قالب کیک تفلون یا نچسب

جنس اصلی قالب های تفلون یا نچسب از استیل و آلومینیوم می باشد که یک لایه نچسب روی آن را پوشانده است. در نتیجه برای پخت انواع کیک و شیرینی بسیار مناسب بوده و به هیچ وجه به قالب نمی چسبند و کیفیت بسیار بالایی خواهند داشت. رنگ آن‌ها هم معمولاً تیره است همین امر سبب می‌شود که اطراف و کناره‌های کیک مقداری خشک شود، اما شما می‌توانید برای جلوگیری از این امر دمای فر را کم کنید.

3- قالب کیک آلومینیومی

نوع دیگر قالب‌ها، جنس آلومینیوم است. یکی از مزایای اصلی این قالب‌ها این است که گرما را به خوبی انتقال می دهند و باعث پخت سریع و یکنواخت کیک خواهند شد. عزیزم سعی کنید هنگام خرید قالب گالوانیزه مدل های با وزن سنگین را انتخاب نمایید، چون همین وزن نشان دهنده کیفیت بالا و دوام این محصول است. اگر به پخت کیک هایی که دارای مواد اسیدی هستند علاقه دارید، مانند کیک پرتقالی؛ سعی کنید که برای آماده سازی آن ها از قالبهای آلومینیومی استفاده نکنید، چون ممکن است باعث ایجاد واکنش شیمیایی شوند.

4- قالب کیک شیشه ای

قالب های شیشه ای نشکن یا همان پیرکس یکی از سالم ترین قالب ها هستند که البته معمولاً شکل های ساده مانند مربع، مستطیل و دایره‌ای دارند. این ظروف یا مواد اسیدی واکنش نمی دهند و برای پخت انواع کیک بسیار سالم هستند. قالب را چرب کنید. کاغذ روغنی را داخل آن قرار دهید. بطوری که اطراف قالب را هم بگیرد و بعد داخل کاغذ هم چرب و آردپاشی کنید تا کیک به راحتی از قالب جدا شود.

قالب کیک، شیرینی و دسر1-کالا نقد

انواع قالب‌ کیک بر اساس رنگ

1- قالب کیک به رنگ روشن

به طور کلی قالب کیک و شیرینی هایی به رنگ روشن گرما را کمتر جذب می کند در نتیجه برای پخت کیک و شیرینی به مدت زمان بیشتری احتیاج خواهند داشت. اگر دوست دارید کیک و یا شیرینی که قصد پخت آن را دارید کاملا به صورت یکنواخت پخته شود و اطراف و کناره های آن تیره تر از سایر قسمت ها نباشد، بهتر است که به سراغ قالب هایی به رنگ روشن بروید. برای مثال در پخت کیک تولد بهتر است که کناره های آن خیلی خشک نباشد، چون برای خامه کشی به مشکل برخواهید خورد. در نتیجه بهتر است که از قالب های روشن استفاده نمایید.

2- قالب کیک به رنگ تیره

قالب های تیره گرما را بیشتر جذب می‌کند، درنتیجه زمان آماده سازی کیک و شیرینی کاهش پیدا خواهد کرد. فراموش نکنید که پخت کیک در قالب های تیره رنگ باعث می‌شود که کناره ها ی کیک برشته تر از سایر قسمت‌ها باشد.

👈محبوب ترین قالب های کیک، شیرینی و دسر را اینجا ببینید + قیمت روز + خرید آسان👉

انواع قالب کیک بر اساس شکل

1- قالب کیک شیفون یا میان تهی

قالب‌های میان تهی گزینه بسیار خوبی برای پخت کیک در منزل هستند. از آنجا که میانه این قالب حفره وجود دارد، علاوه بر دیواره‌ها گرما از قسمت حفره نیز کیک را می‌پزد و به صورت یکنواخت گرما به همه جای کیک می‌رسد.

2- قالب کمربندی

این نوع قالب‌ها بسیار پرکاربرد هستند و استفاده از آن بسیار راحت است. کف قالب و دیواره آن قابل جداسازی هستند و به این صورت بسیار راحت کیک و چیز کیک از آن خارج می‌شود.

3- قالب کیک ساده

همانطور که از نام این مدل از قالب ها بر می آید شکل ظاهری آن ها بسیار ساده است و سطح صافی دارند. در نتیجه برای پخت انواع کیک های یک طبقه و یا حتی چند طبقه کاربرد خواهند داشت. جنس به کار رفته در آنها هم از سیلیکون، نچسب و یا حتی آلومینیوم می باشد. برای اینکه کیک به قالب نچسبد بهتر است که ابتدا آن را چرب و بعد آرد پاشی نمایید؛ اگر هم کاغذ روغنی در خانه دارید بعد از چرب کردن قالب، کاغذ روغنی را در کف آن بیاندازید و بعد مواد کیک را درون قالب پهن کنید.

4- قالب‌های طرح دار

اگر انتخاب شما قالب طرح دار است. تنوع در تولید این طرح‌ها آنقدر زیاد است که هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.

5- قالب مافین و کیک یزدی

نوع دیگری از قالب‌ها قالب کیک یزدی و مافین است. این قالب‌ها یا به صورت تکی در سایز کوچک و یا به صورت یک سینی با مجموعه شش یا دوازده عددی است. به همراه این قالب‌ها کاپ کپسول کیک وجود دارد که ابتدا داخل قالب قرار داده می‌شود و بعد مواد کیک داخل آن ریخته می‌شود.

6- قالب شارلوت

شارلوت یک دسر معروف فرانسوی است، در روی این قالب شیارهایی عمودی وجود دارد. ظاهر این نوع قالب بسیار شیک است.

قالب کیک، شیرینی و دسر2-کالا نقد

6 مورد که در هنگام خرید قالب کیک، شیرینی و دسر باید به آنها توجه کنید.

1- طرح و اندازه قالب کیک

این وسایل دارای طرحها و اندازههای گوناگونی از نظر ارتفاع و قطر بدنه هستند به همین منظور اگر دوست دارید کیک شما از نظر ارتفاع دارای اندازه ای بلند باشد از فرم دهنده های با ارتفاع بلند تر استفاده کنید و یا اگر علاقمند به پختن کیک های پهن تر هستید از مدلهایی استفاده کنید که دارای قطر بیشتری میباشند همچنین از ظاهر و زیبایی این خوارکی خوشمزه غافل نشویم و به همین علت برای زیباتر کردن ظاهر کیک خود از مدلهای طرح دار آن استفاده کنید.

2- جنس بدنه قالب

جنس بدنه این وسیله شکل دهنده از فلزاتی همچون استیل، تفلون، شیشه و آلومینیوم ساخته شده است که استفاده کردن از هر کدام از این مدل ها بستگی به مقاوم بودن و کیفیت بالای آن ها خواهد داشت و همچنین باید دارای قابلیت نچسب بودن نیز باشند تا در پایان کار بتوان به راحتی کیک را از بدنه جدا کرد.

یادتان باشد که قالب های آلومینیومی با توجه به انتقال حرارت بهتر خود سبب پخت سریعتر و کامل تر کیک شما می شوند. در این خصوص یادتان باشد که هر چقدر وزن قالب آلومینیومی شما بیشتر باشد، نشان از کیفیت بهتر آن برایتان دارد.

قالب های تفلونی نیز از خاصیت بزرگ نچسب بودن برخوردار هستند و اجازه می دهند تا پس از طی شدن مراحل پخت کیک آن به راحتی از بدنه قالب جدا شود. رنگ این جنس از قالب ها اصولا تیره بوده و به همین خاطر قسمت های پیرامونی هر کیکی که با آن ها پخته شود، خشک می گردد.

مدل های شیشه ای معروف به قالب های پیرکس در بازار هستند که با قیمت بسیار مناسبی به فروش می رسند و اجازه رویت فرآیند در حال پخت کیک را از شیشه فر گاز و آشپزخانه شما می دهند.

مدل های سیلیکونی نیز دیگر قالب های موجود در بازار هستند که عمده خریداران آن ها را با قالب های پلاستیکی اشتباه می گیرند. یادتان باشد از قالب های پلاستیکی تنها برای تهیه ژله و دسرهای سرد باید استفاده نکرد نه پخت کیک و چیز کیک و …!

3- شستن آسان قالب کیک

شستشوی آسان هر وسیله ای یکی از دغدغه های خانم های خانه دار می باشد به همین علت از فرم دهنده هایی استفاده کنید که ویژگی شستشو توسط ماشین ظرشویی را داشته باشند شما با این قابلیت می توانید بعد از پایان کار وسیله را به داخل ظرفشویی قرار داده و عمل شستو و تمیز شدن آن را انجام دهید و به دیگر کارهای خود برسید هر چند امروزه اکثر وسایل دارای این قابلیت می باشند.

4- نچسب بودن قالب کیک

حتما از قالب‌هایی استفاده کنید که کیک و دسر به آن نچسبد و زحمت شما هدر نرود.

5- دارا بودن کمربند قالب کیک

اگر می خواهید کیک شما در هنگام جدا کردن دچار تکه تکه شدن نشود و شکل ظاهری خود را از دست ندهد می توانید از مدل های دارای کمربند استفاده نمایید شکل دهنده هایی که دارای ویژگی کمربند می باشند سهولت آسان تری برای جدا کردن کیک دارند و شما را دچار سختی نمی کنند و به راحتی می توانید خوراکی خود را جدا کرده بدون اینکه شکل و ساختار آن دچار صدمه بشود.

6- قیمت قالب کیک

تمام آنچه که در این مطلب گفته شد از جمله عوامل موثر در تعین قیمت بهترین قالب کیک می باشد. با این حال اما خیالتان راحت باشد؛ زیرا این قالب های آشپزی با قیمت های بسیار مناسبی در بازار عرضه شده و هر علاقه مندی به تهیه و پخت کیک می تواند تعدادی از آن ها را تهیه فرمایید.

تنها یادتان باشد که در هنگام خرید قالب به قابلیت شستشوی آن در ماشین ظرفشویی نیز توجه داشته باشید؛ زیرا اینطوری راحت تر می توانید آن را شسته و آماده استفاده برای دفعه بعد خود کنید.

قالب کیک، شیرینی و دسر3-کالا نقد

سوالات متداول در مورد قالب کیک، شیرینی و دسر

آیا قالب های کمربندی برای پخت کیک خوب هستند؟

قالب های کمربندی بیشتر برای تهیه چیزکیک ، تارت ، پای و حتی دسرهای یخ زده استفاده می شوند. مزیت این قالب ها این است که برای جدا کردن آسان دسر شما تولید شده.

آیا قالب های کمربندی برای پخت کیک خوب هستند؟

قالب های کمربندی بیشتر برای تهیه چیزکیک ، تارت ، پای و حتی دسرهای یخ زده استفاده می شوند. مزیت این قالب ها این است که برای جدا کردن آسان دسر شما تولید شده.

چند مدل قالب کیک و دسر در بازار موجود است؟

قالب چدن، قالب سیلیکونی،قالب پلاستیکی،قالب تفلون و قالب آلومینیوم

خُب، تا اینجای کار با انواع و اقسام قالب کیک، شیرینی و دسر و ویژگی های آنها آشنا شدید و مطابق سلیقه‌ی خود به خوبی می دانید که کدام یک را انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خرید و مقایسه امروز در دسته بندی خانه و آشپزخانه / آشپزخانه برای خریدی رضایت بخش، به شما کمک کرده باشد. شما می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. متشکریم که برای مطالعه این مقاله وقت گذاشتید. در ادامه برای کمک به خریدی بهتر چند مدل پرفروش را به ترتیب اولویت گردآوری کرده ایم که بد نیست مقایسه آن ها را ببینید. محصولاتی که توانسته اند با کیفیت قابل توجهی رضایت خریداران خود را جلب کنند. دوستان عزیز هم چنین توجه کنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر محصول، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست بیاورید.

معرفی 19 مدل از پرفروش ترین قالب های کیک، شیرینی و دسر

درحال دریافت محصولات منتخب ...

راهنمای خرید بهترین قالب کیک و شیرینی و دسر + قیمت 19 مدل - javawait

بهترین قالب های کیک، شیرینی و دسر پیشنهادی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *